3 važne marketinške lekcije koje nas uči Pornhub

Jedna od najpoznatijih tražilica u industriji filmova/sadržaja za odrasle, nas već godinama uči što je dobar marketing

Web

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Piše: Ivana Ljubić

 

Pornhub, jedna od najpoznatijih tražilica u industriji filmova/sadržaja za odrasle, nas već godinama uči kako dobar marketing omogućuje da čak i porno brend prijeđe u mainstream i uključi se u vrhunsku marketinšku borbu u istom prostoru kao, primjerice Coca-Cola i McDonald´s.

 

60855541 675542492892387 6894934102344990720 N

 

Za Pornhub, sve je potencijalna priča. Pogotovo njihov pregled godine, koji je zapravo zbirka statistika i infografika (potpuno sigurnih za radnu okolinu) o konzumaciji sadržaja/pornografije na njihovim stranicama.

 

Konkurencija u internetskom porno tržištu je golema, stoga zauzimati prvo mjesto u popularnosti nije mala stvar - pogotovo s marketinškim ograničenjima u njihovom prostoru.

 

Pa kako se onda brend, koji je strogo NSFW (not safe for work), prikazuje u novinama, dijeli svoj sadržaj na društvenim mrežama i čiji su online oglasni materijali prihvatljivi za gledanje u uredu? Recept je poprilično jednostavan, barem se tako čini na prvi pogled. Sve što je potrebno je puno pametnih tehnika koje se uključuju u društveni, sadržajni, digitalni PR i tradicionalni marketing. I uspjeh je zajamčen. Tako nas barem Pornhub uči. Evo kako.

 

1. Što je brend, tko je target?

 

Dobro razumjeti brend, njegovo tržište i target je osnovni korak bez kojeg nema dalje. Odmah je nakon toga važno znati pravila i tehničke mogućnosti platforme na koji s postavlja sadržaj, pogotovo ako su u pitanju digitalne platforme, poput društvenih mreža. Različite demografske skupine koje se nalaze na različitim platformama diktiraju što, kako i koliko sadržaja kreirati za njih. Pogotovo ako je cilj da nešto od toga krene u viralnom smjeru.

 

Dobro osmišljen sadržaj, autentičan, duhovit i “izvan granica kutije“ tada neće biti (jako) teško kreirati i takav će uvijek biti dobro prihvaćen. Zvuči jednostavno, ali nije. No, bez ovog koraka nema prepoznatljivog brenda.

 

Screenshot 2020 03 17 At 142024

 

2. Content marketing radi

 

Content marketing (sadržajni marketing) služi kako bi se dodala dodatna vrijednost čitateljima i korisnicima. Potrebno je osmisliti kako kreirati stalan protok korisnih i zanimljivih informacija i “pretvoriti“ ih u članke na web stranici, infografike, studije slučaja, newslettere i slično, kako bi u jednom trenutku sve zajedno potencijalno preraslo u pravi industrijski titan.

 

Ne postoji brend koji nije pogodan za content marketing. Zato je od esencijalne važnosti kreirati strategiju prilagođenu korisniku. Ako oko brenda postoji dobar sadržaj koji je relevantan, tematski se nadopunjuje ili uspješno jaše na valu novog trenda, oko njega je važno stvoriti i PR plan. Nijedan sadržaj nije odličan, bez odlične publike.

 

Screenshot 2020 03 17 At 141954

 

3. Napravi nešto dobro (i neka se čuje o tome)!

 

Za stvaranje pozitivne percepcije javnosti o jednom brendu, važno je napraviti nešto dobro. Ali “raditi dobro“ je lakše reći nego učiniti, jer također treba jasno pokazati da se radi dobro iz želje za dobrim, a ne zato što je neki PR odjel rekao da se to mora. Pornhub to jako dobro razumije i radi sjajan posao, a uz to uvijek ispriča odličnu priču.

 

Tako su, primjerice slogane "Pornhub brine" (Pornhub cares) i "Spasi grudi" (Save the Boobs) koristili za stvaranje svijesti o raku dojke dok su donirali novac dobrotvornim udrugama koje djeluju na tom polju. Sada su Talijanima, u mjestima najviše zahvaćenim virusom korone, odlučili besplatno ponuditi premium paket svojih usluga. Taj je korak postao viralna vijest koju su i neke druge platforme s filmovima i serijama odlučile podržati i kopirati.

 

Naravno, neki brend neće moći pomoći 100 ili više dobrotvornih organizacija, ali “raditi dobro“ ne mora uvijek biti povezano s novcem. Samo kao primjer, lokalni kafić može ponuditi besplatne kave beskućnicima, dostavna služba može besplatno pomoći starijima i slično.

 

Važno je da to bude autentična brend priča. Tako će ju i drugi htjeti prepričati.

 

89797330 3169985243035281 6190059475773161472 N

 

Screenshot 2020 03 17 At 141645