Autentičnost je kombinacija dobrog ukusa i strasti

Dobar influencer ne mora znati sve činjenice, već treba biti strastven oko toga što tumači i pružiti dobru preporuku potrošačima.

 Dialog Web Kolaz 1

Izvor: IAB

 

Pratite li industriju influencers marketinga, zasigurno ste se već susreli sa svetim gralom uspjeha utjecajnih osoba, a to je autentičnost. Prema IAB-ovom istraživanju provedenom na 3600 ispitanika, potrošači su definirali autentičnost kao kombinaciju dobrog ukusa i strasti - njih čak 46% vjeruje da „dobar ukus ili preporuke“ i „strast o temi“ čine influencera autentičnim. Nešto više od trećine ispitanika kaže da bi se temeljne vrijednosti influencera trebale poklapati s potrošačevim. Podjednako važno je i to da je influencer povezan ili sudjeluje u zajednici, dok je najmanje bitan faktor u ocjenjivanju autentičnosti stručnost. Dobar influencer ne mora znati sve činjenice, već treba biti strastven oko toga što tumači i pružiti dobru preporuku potrošačima.

 

Kada nastupa trenutak prekida odnosa između potrošača i influencera?

 

Potrošači znaju da influenceri primaju neku vrstu kompenzacije kada rade s brendom, stoga brendovi i influenceri moraju biti svjesni opasnosti koja može narušiti njihovu suradnju. Na primjer, 43% ispitanika ne samo da vjeruje influencerima da daju iskrenu recenziju, nego cijene kada influenceri prekinu suradnju s nekim brendom. S druge strane, 34% njih smatra da ne mogu vjerovati recenziji sponzorirane objave, iako je influencer pouzdan izvor, dok samo 3% potrošača tvrdi da je sponzorirana objava razlog zbog kojeg će prestati vjerovati influenceru i brendu.

 

Iako sponzorirane objave nisu primarni razlog gubitka pratitelja, influenceri trebaju biti na oprezu. Rezultati istraživanja pokazuju da je 41% ispitanika prestalo pratiti influencera tijekom vremena jer su izgubili volju i interes za sadržajem. Također, 37% njih prestaje sa praćenjem ako objava nije usklađena s vrijednostima potrošača, 35% ako se promjeni kvaliteta objava, dok 33% prestaje s praćenjem ako se objavljuje previše sponzoriranog sadržaja.

 

Koje su koristi za potrošača?

 

Najčešće prednosti u očima potrošača su zabava i otkrivanje novih proizvoda. Prema istraživanju, 49% ispitanika uživa kada influencer kreira neku vrstu zabave, kao npr. raspakiravanje proizvoda, dok je drugih 49% ispitanika, zahvaljujući influencerima koje prate, otkrilo novi brend ili proizvod. Nakon zabave i otkrivanja proizvoda, 46% ispitanika izjavilo je da im preporuke influencera mogu pomoći odlučiti hoće li kupiti proizvod ili ne. Samo 3% ispitanika smatra da nema nikakve koristi zbog praćenja influencera, dok 36% njih smatra da je prednost influencera njihova autentičnost te da im to jamči iskrenu povratnu informaciju o proizvodu od osobe kojoj vjeruju.

 

Iz svega proizlazi kako influenceri trebaju dobro osluškivati potrebe svojih pratitelja te pokušati pronaći balans između sadržaja koji objavljuju i koristi koju pratitelji imaju od njih.