Autentičnost u influencers marketingu – sljedeći veliki buzzword?

S rastućim brojem influencera i njihovih pratitelja na društvenim mrežama, sve se više postavlja pitanje ima li sadržaj koji kreiraju smisla ili je sve samo brza i laka zarada.

Influencers marketing generic

 

 

 

Doručak uz pogled na Eiffelov toranj danas, shopping u Londonu poslijepodne, a ludi provod na Hvaru na večer? Između toga nezaobilazni selfie u liftu držeći prepune vrećice skupocjene odjeće te u zrakoplovu, gledajući modro prostranstvo. Zvuči nevjerojatno? Prije kao prosječan profil Instagram influencera s vrlo velikim brojem pratitelja. U globalnoj utrci za utjecajem na društvenim mrežama dopuštena su skoro sva sredstva, čak i unajmljivanje zrakoplova koji nikamo neće poletjeti za photo-shooting ili korištenje tuđih fotografija i njihovo photoshoppiranje do neprepoznatljivosti prije objave.

 

Pojavljuju li vam se upitnici nad glavom, niste jedini. S rastućim brojem influencera i njihovih pratitelja na društvenim mrežama, sve se više postavlja pitanje ima li sadržaj koji kreiraju influenceri smisla ili je sve samo brza i laka zarada. Pitanje autentičnosti influencers marketinga u fokus će staviti i DIABLOG, prva hrvatska konferencija o blogerima i blogerskoj zajednici, koja će se ove jeseni održati treću godinu za redom.

 

Povjerenje kao ključ uspjeha

Skoro svi na društvenim mrežama stvaran život prikazuju zanimljivijim dijeleći samo odabrane trenutke i savršene fotografije. Svjesni kako sretan i ispunjen život ne čine samo savršen selfie ispred ogledala, Instagram Stories s putovanja i flatlay uz kavu, make up i buket cvijeća, korisnici društvenih mreža sve više grebu ispod površine. Zamislite kako ste krenuli pratiti nekog influencera na društvenim mrežama jer primjerice dijeli ljubav prema knjigama kao i vi, a onda se s vremenom uz svaku objavu te osobe počne pojavljivati šalica kave različitih proizvođača, uz naznaku da je riječ o sponzoriranoj objavi. Od konstruktivne razmjene mišljenja o zapletu trilera koji je proglašen kao hit ljeta, do brendiranih šalica u prvom planu. Vjerojatno vam se taj influencer neće činiti tako zanimljiv više.

Bezbroj je ovakvih primjera, gdje influenceri na neki način „skrenu s puta“ i dovode svoj kredibilitet u pitanje. Sutra to može biti omiljena food blogerica koja je odjednom navela kako je sad baš ova čokolada za kuhanje najbolja za glazuru ili beauty blogerica iz čijih objava više ne možete razlučiti koji je to skidač šminke oko očiju na kraju najučinkovitiji.

Uz alate koji omogućuju brz rast broja pratitelja na društvenim mrežama, botove koji generiraju komentare i različite kratkoročne suradnje koje na račun toga influenceri ostvaruju, problem njihova kredibiliteta i autentičnost sadržaja postaje sve veći.  Iskustvo pokazuje, kako broj pratitelja na društvenim mrežama raste, tako povjerenje opada.

 

Kako znati je li influencer autentičan?

Kao jedan od najvećih izazova, komunikacijski stručnjaci navode upravo odabir influencera. Među kriterijima koje treba zadovoljiti, autentičnost je u samom vrhu, odmah uz vrijednosti koje moraju brendu i influenceru biti zajedničke. Iako velike brojke djeluju primamljivo, potrebno je detaljno analizirati komunikaciju influencera. Statistike koje pokazuju priljev i odljev fanova, koliko dugo je gledan video sadržaj ili čitan blog post influencera, prvi su korak. Neke od stvari na koje treba obratiti pozornost je i koliko često influencer objavljuje sponzorirani sadržaj i jesu li poruke i sadržaj previše prodajno usmjereni. Važno je i na koji način influencer komunicira sa svojom publikom, obraća li pozornost na njezine komentare i reakcije i uključuje li je u kreiranje sadržaja. Posljednje, ne i najmanje važno, važno je provjeriti objavljuje li influencer sadržaj vezan uz konkurentske brendove.

 

Je li odgovornost samo na influenceru?

Kada je u pitanju autentičnost influencers marketinga, s jedne strane odgovornost leži na influencerima koji kreiraju sadržaj i okupljaju publiku oko sebe, a s druge na brendovima koji ih odabiru za suradnju. Za uspješnu suradnju potrebno je dati dobar brief i dovoljno slobode influenceru koji najbolje poznaje svoje pratitelje da kreira kvalitetan sadržaj koji će odražavati njegove vrijednosti i stavove, a istovremeno zadovoljiti ukus publike. Uvjetovati poruke i način na koji će influencer objaviti sadržaj, nije dobar put do obostranog zadovoljstva i uspješnih rezultata. Između ostalog, u istraživanju provedenom u okviru drugog izdanja DIABLOG konferencije, hrvatski blogeri poručili su kako žele više poštovanja prema blogerskoj profesiji i otvaranje prema novim suradnjama i novim idejama.

Upravo obostrano poštovanje i razumijevanje, dijeljenje informacija i povjerenje će doprinijeti da influenceri, a onda i brendovi zadrže svoju autentičnost. Ne zaboravimo, u komunikaciji na društvenim mrežama, ugled i jedne i druge strane jednako počivaju na kredibilitetu i autentičnosti.