Facebook Ads - kako doprijeti do željene publike

Hrvatska ima oko 2,1 milijuna registriranih korisnika na Facebooku, a oko milijun ih je na Instagramu.

Oglašavanje na Facebooku/Instagramu nije neki bauk koji ste tek sada otkrili ili koji je u povojima. Postoje neka pravila kojih se trebate pridržavati ako želite da se stvar napravi na pravi način.

Artur -matosyan -ery EFcspx 9k -unsplash

 

Jeste li znali da je preko 2 milijarde korisnika na Facebooku i Instagramu, mreže na kojima se aktivno trudimo poslužiti što više sadržaja, bilo kome na njima i izvan njih. Mjesečno taj broj iznosi oko milijardu aktivnih korisnika. Milijarda korisnika na mreži... wow koja je to publika! 

Hrvatska ima oko 2,1 milijuna registriranih korisnika na Facebooku, a oko milijun ih je na Instagramu. Što bi značilo da je čak polovina stanovništva RH na Facebooku, a 1/4 na Instagramu.

Unatoč svim tim ogromnim brojkama, tek 25% ljudi/brendova koristi Instagram/Facebook/Whatsapp za oglašavanje! Zašto? Najčešći razlog tomu jest nepoznavanje tehničkih mogućnosti same platforme. Lako je objaviti post, i relativno je lako kliknuti na “boost“ gumbić, ali to nije dovoljno. Znate li što se događa nakon toga, kako ćete znati kome se oglas prikazao, je li to uopće vaša ciljana publika i kako do nje, je li im imalo zanimljivo to što ste im plasirali, koliko će vas koštati to oglašavanje i kako optimizirati sve te oglase? Odgovore na ova i slična pitanja pronaći ćete u ovom i sljedećim člancima na temu oglašavanja na društvenim mrežama.

 

3 najvažnija koraka kod izrade oglasa:

 

1. Target ili ciljana skupina

Za početak, važno je odrediti ciljanu skupinu. Dobro promislite tko su ljudi koje želite doseći, gdje se nalaze, koliko imaju godina, imaju li interes za vašim proizvodom ili informacijom koji im prezentirate.

 

2. Cilj oglasa

Nakon što ste pronašli svoju skupinu ljudi kojoj se želite približiti, slijedi cilj oglasa. Što želite postići ovim oglasom? Što želite da vaša ciljana skupina ljudi napravi kada vide vaš oglas?


3. Sadržaj

Sad kad ste odredili target i cilj, važno je definirati sadržaj oglasa. Međutim, sadržaj oglasa ovisi o kategoriji koju izabirete, jer svaka od njih ima svoju zakonitost.

 

Dostupne kategorije za sve načine oglašavanja su sljedeće :

 

Brand awareness - omogućava vam da vidite je li vaš oglas ostao u sjećanju korisnika u obliku anketnog sustava koji ispituje korisnika nakon što ste pustili kampanju da se odvrti 

Reach - najomiljeniji među oglašivačima jer im je to poznata metrika – vidljivost nekog oglasa (broj pregleda ili kojoj smo količini korisnika prikazali neki oglas), ovisno o objavljenom sadržaju. Dostupan je na Instagramu i Facebooku te ne stvara nikakva ograničenja.

Traffic - ovo je mjesto za vas ako želite korisnika transferati na bilo koju drugu platform npr. “preseliti”  ih na svoju web stranicu, web trgovinu, aplikaciju ...

Engagment - reakcije, komentari, dijeljenja. Ovo je jedan od najboljih alata za izgradnju i razvoj zajednice na stranicama.

Instalacije aplikacija i prikazi videozapisa - omogućavaju plasman oglas budućim korisnicima aplikacije ili stvaranje dodatnih pregleda videa 

Lead Generation – imate već postojeću bazu kontakta I klijenata? možete iskoristiti e-mail adrese za promociju sadržaja preko facebook adsa 

Poruke – (jedva 1/3 oglašivača ovo koristi makar imaju mogućnost) osim samog FB messengera možete svoje oglase plasirati i na storye unutar FB, IG I FB messenger

 

Kakav oglas možete napraviti?

Ovisno o tome što želite promovirati ili koji materijal imate, ali u osnovi su predstavljena 3 modela sadržaja: link, slika i video (status je tekstualni, ali to rijetko tko čisto takvo promovira).

Praktički bilo gdje na Facebooku i izvan njega gdje postoji podrška za takve vrste oglasa u medijima i naravno na Instagramu, kao i uvijek popularne su priče i videozapisi.

 

Što vam je potrebno da pokrenete oglas?

Kreditna kartica ili agencija