Instagram vs. Facebook: Ključni trendovi koje trebate znati

Instagram i dalje ostvaruje veću interakciju!

Dizajn Bez Naslova 36

Prema istraživanju Socialbakersa i usporedbe 50 najvećih brend profila, Instagram i dalje ostvaruje veću interakciju putem objava nego Facebook. No, bez obzira na sličnu publiku i veći angažman na Instagramu, brendovi pokazuju tendenciju objava češće na Facebooku.

 

Kategorija koja je najviše narasla po pitanju interakcija jest moda. Angažman po pitanju objava na Instagramu porastao je sa 27.8% na 31.9%.

 

Što se interakcije po pitanju same industrije tiče, e-trgovina je porasla značajno na obje platforme (15.8%  ukupnih interakcija na Instagramu, 17.8% na Facebooku).

 

Bez obzira na činjenicu da su slike i dalje najpopularniji i najčešće korišteni format oglašavanja sadržaja na obje platforme (Facebook 70.0%, Instagram 71.9%), popularnost video sadržaja  na društvenim mrežama je doživjela pravu ekspanziju u zadnjih par godina, pogotovo jer su  i Instagram i Facebook dodali nove formate video sadržaja, kao što su as Facebook Live, IGTV ili interaktivni dodaci za Instagram story.

 

 

Story

Srednja stopa preskakanja Instagram Story formata ('swipe away'), na razini svih industrija, je 5.9%. Najniža stopa preskakanja postignuta je za brendove u kategoriji sporta, ljepote i e-trgovine. Sa druge strane, najviša stopa preskakanja Instagram Story formata bilježi se u kategoriji pića, FMCG hrane i financija.

 

Ovaj format je do danas narastao na 10% ukupnog ulaganja od samoga začetka 2018. godine. Instagram je definitivno najinteraktivnija platforma za brendove te je Instagram Story izuzetno popularan format među korisnicima.

 

Sa druge strane korištenje Facebook Story formata poraslo je na 0.3% ukupnog budžeta od svoga začetka. Dok ulaganje u Facebook Story raste ravnomjerno i umjereno, format ima veliki prostor za napredak i razvoj.

 

 

Oglašavanje

Digitalno oglašavanje, uključujući PC, laptope te mobilne uređaje, jest najbrže rastući segment u oglašavanju.

 

3.26 milijarde ljudi koristilo je društvene mreže na mobilnim uređajima u siječnju 2019., sa porastom od 297 milijuna novih korisnika, što zapravo predstavlja porast novih korisnika na godišnjoj bazi za više od 10%.

 

Sukladno tome, zabilježeno je da je 95.8% ukupno plaćenih oglasa prikazano na mobilnim uređajima, za razliku od samo 4.2% koji se prikažu na PC-u, bez obzira na pad CPC-a na PC-u za 17.5%.

 

Dok većina ulaganja u oglašavanje i dalje odlazi na Facebook feed (62.3%), marketinški budžeti se sve više okreću Instagramu. U prošloj godini, ulaganje u Instagram feed je poraslo sa 18% na 21% ukupno uloženog budžeta.

 

Influencer Marketing

Influencer marketing je potvrdio da je i dalje popularno i unosno marketinško sredstvo. Preokrenuvši trend pada, upotreba #oglašavanja, od strane influencera na Instagramu, skočila je za 60% do kraja trećeg tromjesečja.

 

Svaka društvena platforma do neke mjere privlači influencere, ali Instagram je zlatni standard za tu grupu. Gotovo četiri od pet (79%) brendova većinom koriste Instagram za Influencer marketing, u usporedbi s Facebookom (46%).

 

Najpopularniji segment koji potrošači slijede je zabava, gdje je 47% ispitanih reklo da slijede poznate zabavljače. Tri glavne kategorije koje žene slijede su ljepota (56%), influenceri iz svijeta zabave (48%) i slavne osobe (47%). Muškarci, s druge strane, najčešće prate influencere povezane s igrama (54%), slijede influenceri koji se bave tehnologijom (46%), a na kraju i influenceri iz svijeta zabave (44%)

 

Industrija influencer marketinga na putu je da do 2022. godine vrijedi do 15 milijardi USD, što je porast od čak 8 milijardi USD u odnosu na 2019. godinu.

 

Screen Shot 2020 02 20 At 103301