Konkurencijo, bez tebe sam ništa!

Rivalstvo, suparništvo, vječno nadmetanje.

Zabavljalo nas je u crtićima, zabavlja nas u filmovima, a posebno nas veseli kad veliki brendovi uskoče u ovaj fantastičan ring.

 

Nadmetanje stvara genijalne priče, uostalom neke su takve bitke promijenile svijet. Možda bi se cijela komunikacijska revolucija odvila potpuno drugačije da tadašnji startup MCI nije izazvao velikog AT&T-a ili da se Steve Jobs i Bill Gates nisu borili za radikalno različite vizije računalstva.

 

Natjecateljski je duh i dalje imperativ, a platforme za borbu su dostupnije nego ikada prije. Sad se i izvršni direktori uključuju u sukobe na Twitteru, community manageri svakodnevno vode bitke u ime svojih klijenata za vidljivost na društvenim mrežama, a kreativni direktori smišljaju nove kreative koje će (duhovito) “poklopiti“ konkurentski brend svog klijenta.

 

No, ako se takva borba odradi ispravno, nadmetanje može itekako poboljšati performanse i pojačati brand awareness, i jednog i drugog brenda. Jaka konkurencija jedno je od glavnih načela tržišta. A što je konkurencija jača, jačamo se i mi (s novim kreativnim idejama za “napad“, i tako u krug).

 

Uostalom, što bi bio Batman bez Jokera ili Tom bez Jerryja? Heroj je definiran svojim protivnikom. Što je protivnik jači, to je i heroj bolji. Jer jedno bez drugoga ne mogu.

 

 D 1955c 0fdfc 95001612a 1dac 701d 125839a 25b 90f 1019919d 6f 56f 03d 6f 05305_1

 

 “I don’t wanna kill you, what would I do without you? Go back to rippin’ off mob dealers… no, no, no… no you, you complete me.“ The Joker

Bez obzira radi li se o borbi McDonald'sa protiv Burger Kinga za najbolji lanac brze hrane, Vise i MasterCarda za najboljeg kartičara, ili Fendera protiv Gibsona za najveći brend gitare – oba brenda uvijek na kraju imaju koristi od rivalstva.

 

Kada natjecateljski brendovi kontinuirano ulažu u resurse za pokretanje brend awarenessa o određenom proizvodu ili usluzi, povećava se awareness o tom proizvodu ili usluzi generalno. A to je dobro za sve koji pružaju taj proizvod ili uslugu – “plima koja raste, podiže sve brodove“, kaže stara narodna.

 

Na kraju dana, McDonald’su nije toliko važno hoće li “pokloniti“ nekoliko prodanih burgera Burger Kingu, i obrnuto. Veći bi problem za oba brenda mogao biti u slučaju pada općeg interesa (i potražnje) za brzom hranom. Što znači da se oba brenda moraju itekako potruditi pojačati svoj brand marketing, čak i ako to znači da se kupci povremeno prelijevaju na teritorij jednih i drugih.

 

 Coke -vs -pepsi -e 141595927584766.jpg

 Cocacola -vs -pepsi -37-638

0f 53cd 39cba 751f 831c 6b 95bc 81ea 3d1

Mcd -belgium -battle -hed -page -2019

Burgerking1

Branding _journal _billboard _brand _rivalry _2

Branding _journal _billboard _brand _rivalry _4Branding _journal _billboard _brand _rivalry _5