Korona virus: utjecaj na ponašanje potrošača

Korona virus se nalazi u našem umu, podsvijesti i dio je naše svakodnevnice - i to s dobrim razlogom.

Dizajn Bez Naslova

 

Izvor: Globalwebindex

 

Pandemija uzrokuje nepredvidive promjene u našem svakodnevnom životu, a kompanije se s opravdanjem brinu kakav će utjecaj ostaviti na poslovanje. 

 

U ovom je članku istaknuto ono što se trenutno događa na tržištima SAD-a i u Velikoj Britaniji.

   

    1. Zabrinutost raste sve više, a najviše brinu mlađi potrošači

 

S obzirom da je preko 100 zemalja prijavilo slučajeve korona virusa, te uz detaljna i česta medijska izvješća, nije iznenađujuće da se sada više od 90% potrošača osjeća zabrinuto. To se najviše odnosi na generaciju Z (96%) i baby boomere (90%). Vrlo je zabrinuto 60% milenijalaca.

 

  2.  Potrošači su promijenili svoje ponašanje

 

Preko 80% ispitanika napravilo je barem jednu promjenu u svakodnevnom životu kao izravnu posljedicu epidemije korona virusa. Ljudi češće peru ruke, češće čitaju vijesti, više izbjegavaju dodirivanje javnih površina i visoko frekventnih mjesta.

 

 3.      Financijske brige nisu (još) u fokusu

 

U ovom trenutku potrošače najviše zabrinjava brzina kojom se virus širi, nedostatak cjepiva i šansa da se zaraze njihovi prijatelji, obitelji ili skupine visokog rizika.

Trenutno je samo 20% ispitanika zabrinuto zbog utjecaja kojeg će ova situacija imati na njihove osobne financije. To sugerira da potrošači još nisu započeli razmatrati dugoročne posljedice na osobne financije, te su i dalje usredotočeni na trenutno širenje virusa.

 

4.      Razine znanja variraju ovisno o dobi

 

Baby boomeri su najupućeniji kako umanjiti rizik od zaraze (npr. izbjegavanjem dodirivanja očiju, nosa ili usta neopranim rukama). Boomeri su također generacija koja najmanje vjeruje urbanim mitovima koji kruže po medijima vezano za korona virus, dok generacija Z vjeruje barem jednom od njih.

 

5.      Radne rutine se mijenjaju

 

Promjene u rutini rada najizraženije su kod muškaraca i milenijalaca. Milenijalci češće od ostalih skupina prijavljuju promjenu načina putovanja, kao i povećanu razinu rada na daljinu. U smislu promjena koje su poduzele tvrtke, zaposlenici izvještavaju o mjerama kao što su osiguravanje sredstava za čišćenje, redovitija komunikacija i češće čišćenje ureda.

 

6.      Avioprijevoznici imaju posebnu odgovornost

 

Preko polovine ispitanika reklo je da bi aviokompanije trebale smanjiti ili otkazati letove do visoko rizičnih odredišta kako bi utjecale na smanjenje širenja virusa.

 

Capture

 

 7.      Raste entuzijazam oko online zakazivanja zdravstvenih pregleda

 

Digitalni / virtualni zdravstveni pregledi predloženi su kao jedan od načina pružanja zdravstvene pomoći uz minimiziranje širenja virusa. Za ovu inicijativu postoji značajna podrška, gdje 6 od 10 ispitanika vjeruje da je učinkovita, te bi razmotrili njenu upotrebu.

 

8.      Strahovi od globalne recesije su sve izraženiji

 

Preko polovine ispitanika misli da je globalna recesija vjerojatna. Iz dobne perspektive, generacija Z je u skupini "neodlučnih". Grupa s visokim dohotkom je izuzetno uvjerena da je recesija vrlo vjerojatna, a muškarci su oprezniji i skeptičniji od žena.