Gerila PR-u ponovno donosi profit

Marina Čulić Fischer, direktorica Dialog komunikacija, u Weekend Media Festival specijalu Lidera govori o inovacijama unutar industrije.

Koliko god su za uspješnu promidžbu važne ideje, gotovo toliko važna je i primjena novih platformi oglašavanja, koje su sve brojnije i utjecajnije.  Ono što je donedavno bio Facebook, sad je Instagram, a ono što je nekad bio samo tekst novi potrošači vole doživjeti višedimenzionalno pa im reklamni stručnjaci sve češće prenose poruke videospotovima ili kratkim filmovima. Ipak, svaku uspješnu promidžbu čini dobra priča koja počinje idejom i završava realizacijom kojoj je cilj zaokupiti potpunu pozornost potrošača i donijeti profit klijentu. Da bi to i bila, promidžba mora biti inovativna, što znači izvedena kvalitetno uza što manje troškova, a upravo je štedljivo oglašavanje prednost, primjerice, društvenih mreža i općenito novih medija. 

Marina Čulić Fischer, glavna direktorica Dialog komunikacija, tvrdi da rezultat ovisi o ciljevima svake pojedine kampanje, klijenta i komunikacijskog napora. 

Nepotrebni mediji

 

Za široku i brzu interakciju s potrošačima najbolji je Facebook, a 'micrositeovi' su najbolje rješenje kao središnja platforma za informacije u slučaju vremenski ograničenih kampanja. 

Svaka kampanja koja izlazi iz uhodanih tračnica je inovativna. Mediji danas pružaju nevjerovatne tehničke mogućnosti, u kojima su samo nebo i budžet limiti za inovaciju. Rekla bih da se inovativnost u tom segmentu danas svodi na svježu kombinaciju medija, kreativnost u formatima i dodatnu vrijednost koju možete stvoriti ako radite s pravim ljudima. S druge strane, mediji danas i nisu nužno potrebni ako radite ciljane kampanje, za uži krug ljudi, jer na raspolaganju imate i vlastite medije s kojima možete napraviti puno uz zanimljiv sadržaj, dobru ideju i originalan koncept. Meni se najinteresantnijim čini baš taj aspekt inovativnog sadržaja, po tome se najprije možete odmaknuti od konkurencije. A za to je najčešće potrebna samo hrabrost.

Ljudi u priči

U zadnje vrijeme za brend komunikaciju sve češće izlazimo na Instagram za kojeg nažalost još uvijek nema službenih podataka o korištenju u Hrvatskoj, ali naše analize influencera pokazuju da je to naprosto must have kanal za ovu vrstu komunikacije. To automatski podrazumijeva i produkciju foto i video sadržaja.

Suradnja s blogerima i influencerima postala je dio svakodnevnog posla, ali tu uvijek ima prostora za nova, kreativna rješenja. Dobar primjer je lokalna adidas kampanja pokrenuta povodom lansiranja Superstar Supershell Artwork kolekcije, u kojoj smo surađivali s umjetnicom OKO, blogericom Ellom Dvornik i kreativcima iz Grupa studija u vezi Instagram natječaja Pass the creativity forward.

Vizualni aspekt komunikacije zaista postaje sve važniji i rekla bih da mi u Dialogu u tom segmentu postavljamo određene trendove. Naravno, to nije jedini element koji je dovoljan za uspjeh, uvijek u priču morate uključiti i ljudski faktor. Primjerice, za lansiranje jednog NIVEA proizvoda za muškarce osmislili smo posebno pakiranje s genijalnom pričom, uveli u komunikaciju poznate i nepoznate osobe s kojima prije nismo radili i postigli fantastični uspjeh.

U zadnjih godinu dana u komunikaciju kampanja kao alat smo uveli i gerila evente, koji su odavno izmišljeni, ali kod nas do sada nisu imali većih efekata, jer su naši ljudi dosta inertni po pitanju fizičke interakcije. Međutim, s dobrim planiranjem da se napraviti čudo. Odličan primjer je gerila event s dečkima iz umjetničke skupine PimpMyPump za kampanju Europske komisije, video se može pogledati na našem You Tube kanalu.

 

Nastojimo biti inovativni i u kampanjama koje se tiču društvene odgovornosti, jer one u pravilu nisu medijski zanimljive. Tu je važno da doista mijenjate/utječete na živote ljudi, da interes zajednice stavite ispred vlastitog. Važno je potaknuti i pokrenuti ljude, često je dovoljno "samo" to da biste bili uspješni, a danas ima puno kanala kojim se možete izravno obratiti ljudima, mediji nisu nužno potrebni ako pogodite srž, pravu potrebu, interes. Dobar primjer je kampanja kompanije Wrigley tijekom koje ćemo, između ostalog, osigurati stomatološke preglede za dvanaestogodišnjake u jedanaest osnovnih škola u Zagrebu, Slavoniji, Dalmaciji i Istri. Mislim da se slična inicijativa kod nas nije desila barem u zadnjih deset godina.


Izvor:
Lider, novinarka Kata Pranić 

CIJELI ČLANAK PROČITAJTE 
 OVDJE