Najbolje PR kampanje desetljeća

Tri kampanje koje su napravile velik pomak u društvu.

Nakon vrlo uspješnog desetljeća, vrijeme je da sumiramo nastali opus koji je 'otvorio' vrata novim načinima razmišljanja, prezentacije i komunikacije. Iako je teško istaknuti najbolje kampanje, jer je konkurencija stvarno velika, a kvaliteta vidljivo raste, pojedine kampanje se ipak osjetno ističu u odnosu na ostale.

PRWeek je istaknuo 10 kampanja koje ulaze u konkurenciju odabira najbolje kampanje desetljeća, no mi, po svome stručnom mišljenju i iskustvu, želimo istaknuti 3 za koje smatramo da su napravile veliki pomak u društvu i, ujedno, podigle kvalitetu PR-a.1.   

  1. Always – #LikeAGirl (2012)

U prethodnim godinama, mnogi brendovi počeli su stavljati naglasak na osnaživanje i jačanje pozicije žena u društvu kroz kampanje, no rijetki su postigli efekt i prenijeli poruku kao što je to Procter & Gamble i njihov brend Always uspio.

Picture1

MSLGroup kampanja #LikeAGirl pretvorila je društvene predrasude i uvrede u pokret koji je potaknuo promjenu u načinu razmišljanja u društvu. Kao glavni kanal, odabran je YouTube, na kojem je, za početak kampanje, pušten video u kojem su žene, različitih uzrasta i godina, interpretirale frazu 'kao cura', tj. što sve rade 'kao cura'. Kampanja je bila popraćena plaćenim oglasima na Facebook-u i Twitteru. Kako bi potaknuli angažman javnosti, kreiran je #LikeAGirl kojim su pozivali žene da tweetaju koje sve fenomenalne stvari rade koristeći #LikeAGirl. Također, kreirana je stranica #LikeAGirl na Always.com kao baza kampanje. Kampanja je sadržavala i PR aktivaciju slavnih osoba, influencera i top medija. Na kraju, cijela kampanja je zaokružena verzijom videa u trajanju od 60 sekundi tijekom Super Bowl-a 2015.

Cilj kampanje bio je ostvariti emocionalnu povezanost sa brendom Always, podići popularnost brenda kroz osvještavanje ljudi, povećati zastupljenost na tržištu i stvoriti društvenu promjenu. Sa sigurnošću se može reći kako je kampanje ostvarila sve postavljene ciljeve. Unutar 3 mjeseca kampanje, postignuti su zavidni rezultati kao što su 96% pozitivnih reakcija na korištenje fraze #LikeAGirl i promicanje brenda, značajan porast pratitelja na Twitteru te pretplatnika na YouTube kanalu. Video #LikeAGirl pogledan je preko 90 milijuna puta te podijeljen više od 1 milijun puta. Tijekom trajanja kampanje, mnogi poznati su se uključili u pokret, kao što su Gloria Steinem i George Takei, kako bi promijenili percepciju fraze 'kao cura' u simbol ženskog osnaživanja diljem svijeta.

Zahvaljujući provedenoj kampanji, zabilježen je porast sa 19% na 76% po pitanju pozitivne asocijacije na frazu 'kao cura', što je 3 puta više nego prije same kampanje.

Također, tijekom i nakon kampanje, zbog promicanja osviještenosti i pozitivne asocijacije na frazu 'kao cura', za društvene platforme su osmišljena i uvedena 44 nova 'emotikona' koja predstavljaju djevojke kao snažne, sposobne, pametne, snalažljive.

Kampanjaje podigla visoku ljestvicu konkurenciji po pitanju komuniciranja i promicanja društvene odgovornosti.

 

2.   NHSBT – Missing Type (2015)

 

2

 

Ova kampanja za 'NHS Blood and Transplant' , osmišljena od strane Engine Group, je jedna od najkreativnijih i domišljatijih kampanja svog vremena, koja je, koristeći se društvenim i tradicionalnim medijima te dobrom voljom utjecajnih organizacija, ostvarila zadane ciljeve te zabilježila neočekivani doseg u javnosti. S obzirom na poraznu činjenicu da se u periodu od 2005.-2015. broj donatora krvi smanjio za četvrtinu, cilj kampanje bio je potaknuti i osvijestiti ljude da se registriraju kao donatori krvi. U tom pokretu i samoj kampanji,  1.000 organizacija je, tijekom kampanje, uklonilo slova A, O i B iz svojih naziva, loga i slogana kako bi privukli pažnju javnosti na pomanjkanje količine krvnih grupa.  Google, Coca-Cola, McDonald’s, The Guardian, the Daily Mirror, The Time, The Sun i The Church of England samo su neke od organizacija koje su se priključile ovom društveno odgovornom projektu, dok su projekt podržale i medijske kuće BBC Breakfast, Good Morning Britain, This Morning, Sky News, BBC Radio 1 te mnoge druge.

 

3

 

Kampanja je trajala od 3.-14.06.2015. te je ostvarila doseg od 2 milijarde ljudi tijekom trajanja. U Nacionalnom tjednu darivanja krvi ( 8.-14.06.2019.), zabilježeno je 30.000 novih donatora krvi, što je 20.000 više u odnosu na isto razdoblje prošle godine te je dovoljno za spašavanje 100.000 života. Zabilježeno je više od 26.000 korištenja #NationalBloodWeek i #MissingType na Twitteru zahvaljujući influencerima i organizacijama istaknutima na toj društvenoj mreži.

Kao zaključak, jedino što možemo nadodati je da se ovom kampanjom podigla ljestvica na koji način komunicirati poruku koju prenosimo i kako osvijestiti i potaknuti javnost na akciju na kreativan, domišljat i unikatan, a zapravo jednostavan način.

 

3.  KFC UK & Ireland – FCK (2018)

 

Veljača 2018. pamtit će se kao nezapamćena kriza KFC lanca u Velikoj Britaniji i Irskoj. Slijedom lošeg razvoja situacije, uzrokovanog manjkom distribucije robe partnera DHL po KFC restoranima, do 16.02.2018. skoro 900 restorana bilo je prisiljeno zatvoriti svoja vrata potrošačima zbog manjka piletine i ostalih proizvoda. U sljedećih pet dana , na društvenim mrežama zabilježen je značajan porast negativnih komentara na nastalu situaciju te spominjanje KFC-a više od 53.000 puta koristeći #ChickenCrisis i #KFCCrisis.

Uz pomoć kreativne agencije Mother, postavljeni su ciljevi i strategija za rješavanje nastale situacije. Ciljevi su bili efektivno komunicirati masovnu ispriku te transparentno objasniti koje mjere se poduzimaju za rješavanje problema. Print mediji The Sun i Metro su izabrani kao fokus komunikacije zbog većeg dosega (6 milijuna ljudi).

4

 

Izabravši strategiju jasnog i iskrenog komuniciranja, uz promjenu loga na kutijama za piletinu, 23.02.2019. pušteni su oglasi u navedene print medije.  Doseg i rezultati su bili nevjerojatni. Nakon samo 2 puštena oglasa, uslijedilo je 700 članaka i TV diskusija uz doseg od 797 milijuna ljudi širom svijeta. Zatim, 219 milijuna korisnika društvenih mreža reagirali su  na 'FCK' oglas, što znači da je, unutar 3 mjeseca kampanje, postignut doseg od preko milijarde ljudi širom svijeta.

Jenny Packwood, glavna brend menadžerica KFC-a, kasnije je izjavila kako im je takav pristup omogućio uzimanje stvari u svoje ruke i kontroliranje nastale situacije jer su fokus prebacili isključivo na način komuniciranja, a ne na detalje kao što su isplate plaća, otkazi, bacanje neiskorištene hrane i ostale relevantne teme.

Tijekom cijele kampanje Mother agencija bavila se plaćenim oglasima i medijima, dok je Freuds nadgledao PR strategiju.

 

U svakom slučaju, ono što možemo zaključiti iz prezentiranog jest da kvaliteta PR-a raste iz godine u godinu, kreativna rješenja su sve bolja i bolja te nas veseli vidjeti što će nam svima nama donijeti novo desetljeće!