Nextbike pro-bono case

Pet koraka kako prilagoditi komunikaciju u kriznoj situaciji!

Dialog Web Kolaz

Piše: Viktorija Štukar

 

Posljednjih nekoliko mjeseci naše je živote obilježila specifična, do sada neviđena situacija u kojoj smo se našli zajedno s ostatkom svijeta. Pandemija koronavirusa gotovo je u potpunosti paralizirala države i njihove industrije, onemogućila je slobodno kretanje stanovništva, zatvorila mnoga radna mjesta i otvorenima ostavila brojna pitanja na koja se ne vide jasni odgovori.

 

Kao odgovor na zahtjevnu poslovnu situaciju s kojom su se, kao posljedicom pandemije, susrele brojne kompanije, a naročito one iz sektora turizma, prijevoza te gotovo sve djelatnosti povezane s autoindustrijom, odlučili smo ponuditi pro-bono komunikacijsko savjetovanje upravo za te poslovne subjekte.

 

Jedna od kompanija koja se javila na našu ponudu je Nextbike, najveći sustav za iznajmljivanje bicikala u regiji. Nakon što smo analizirali njihovu poslovnu situaciju, komunikacijske ciljeve i ciljanu publiku, predložili smo ključne poruke, definirali komunikacijski koncept i teritorije, smjernice za komunikaciju na društvenim mrežama (koja je bila glavni zadatak postavljen u briefu), te dali nekoliko dodatnih ideja za društveno odgovorno ponašanje, suradnju s influencerima i native sadržaj. 

 

Što se tiče društvenih mreža, predloženi koraci bili su: 

 

1. Stvaranje prepoznatljivog vizualnog identiteta

Brandirane fotografije sličnog stila (boja, svjetla, tonova) koje doprinose prepoznatljivosti brenda i pomažu mu jasno se istaknuti u moru drugog sadržaja na news feedu korisnika. 

 

Screenshot 2020 05 22 At 124851

 

2.  Prilagodba tona i stila komunikacije

Sigurnosne mjere bile su nužan element komunikacije, no poželjno je bilo izbjegavati teme koje nisu usko vezane uz područje poslovanja, kao i izraze koji imaju negativan prizvuk i pretjerano naglašavaju negativne aspekte krize. Predložili smo da se komunikacija nastavi u ležernom tonu kao što je bila i prije krizne situacije, uz naglasak na mjere koje tvrtka poduzima kako bi zaštitila svoje korisnike.

 

(“Nema diranja! Lokote naših bicikala otključaj aplikacijom.”)

 

3. Isticanje prednosti iznad opasnosti

Isticanje pozitivnih i zabavnih strana vožnje bicikla kao oblika tjelesne aktivnosti, prijevoznog sredstva kojim utječemo na dobrobit prirode i lagano možemo otići do trgovine ili posla trebalo bi inspirirati korisnike da i u datoj situaciji mogu napraviti nešto korisno za sebe i svoje zdravlje bez nepotrebnog izlaganja riziku i poštujući pritom sve predložene mjere.

 

(“Znaš li da je jedna od najboljih anti-stress aktivnosti vožnja biciklom? Uzmi predah od naporne svakodnevice i napravi đir.”)

 

4. Privlačenje novih korisnika

Svaki brand, osim što ima svoju priču, mora imati i korisnike koji će o njemu pričati kako bi privukao nove pratitelje. Idealno rješenje za poticanje angažmana bilo je organiziranje nagradnih igara u kojima će se pokloniti besplatno vrijeme vožnje ili pokretanje Tik-Tok challangea u kojem će korisnici moći podijeliti svoje anegdote prilikom vožnje.

 

5. Održavanje i rast

U vrijeme krizne situacije izuzetno je bitno da brend pokaže svoje ljudsko lice i pomogne zajednici koliko god može. U ovom slučaju predložili smo besplatno korištenje bicikla za zdravstvene djelatnike koji bi tako brže, lakše i sigurnije stigli na posao. 

 

Na kraju, važno je napomenuti da je komunikaciju važno promatrati u kontekstu situacije i da se s dinamičnim promjenama koje se događaju oko nas i komunikacija treba prilagoditi okruženju i korisnicima. Na taj način tvrtke i brendovi iz ove krize mogu izaći jači, bolji i uspješniji.