Pet savjeta za uspješan influencers marketing

Časopis Lider je pripremio posebnu temu o popularnosti Influencer marketinga, a mi vam donosimo savjete naše direktorice Marine Čulić Fischer.

1. Na koji način brendovi mogu doći do kvalitetnog ‘influencera’? Jesu li domaći brendovi skloniji sami krenuti u potragu ili više vole angažirati posrednike (agencije)? Što bi im bilo ‘pametnije’?

Prema istraživanju agencije Dialog komunikacije provedenom u listopadu prošle godine, čak 85% influencera u Hrvatskoj brendovi kontaktiraju izravno. Ako kompanija ima interne resurse da se kvalitetno, strateški i kontinuirano bavi influencers marketingom, što je preduvjet za optimalne rezultate u kampanji s influencerima, ne vidim razlog da se taj trend ne nastavi. Naša su iskustva da klijenti ipak uglavnom nisu sigurni kako odabrati pravog influencera koji korenspondira s njihovim brendom, kako mu pristupiti, što od njega tražiti/očekivati i kako mjeriti povrat na uloženo. Kada tome pripišemo sve veću popularnost discipline, čini mi se da će se u idućem razdoblju ipak povećati angažman agencija na ovom području. Između ostalog, agencije koje se na dnevnoj bazi bave suradnjama s influencerima imaju dosta detaljnu sliku o influencerskoj sceni i najkvalitetnije mogu odabrati i uspostaviti suradnju s relevantnim influencerima.

 

 lider08032018

 

2. Kako se određuju cijene suradnje s pojedinačnim ‘influencerom’ (postoje li neke okvirne cijene prema broju followera ili sl)?

Svaki influencer ima svoj cjenik i on naravno, između ostalog, ovisi o broju followera. Drugi važan faktor za kreiranje cijene je što se od suradnje očekuje - sukreiranje sadržaja (u kojoj mjeri), broj objava, aktivacija - da ili ne, u kojoj formi, na kojim kanalima, ekskluzivitet, radi li se o jednokratnoj ili kontinuiranoj suradnji i dr.

 

3. Na koji način brendovi (agencije) mogu mjeriti učinkovitost suradnje?

Rezultati suradnji s influencerima ovise prvenstveno o ciljevima kampanji, koji mogu biti različiti: od dosega ciljne skupine, do broja impresija. Važan faktor za mjerenje rezultata može biti i angažman fanova, unutar čega bismo kao najvrijednije mogli definirati dijeljenje sadržaja. Dalje možemo govoriti o konverzijama, odnosno konkretnim reakcijama na poziv na akciju, kao i o "sentimentu", odnosno temama ili tipu sadržaja koji je privukao najviše pažnje, pozitivnim vs. negativnim reakcijama i sl. Metrikama je važno dodijeliti vrijednostni ponder koji se stavlja u odnos s uloženim. Prema nekim istraživanjima, na svaki dolar uložen u suradnju s influencerima povrat je 6$, a kod 13% najuspješnijih brendova povrat je čak 20$.

 

4. Postoje li neka zlatna pravila suradnje s ‘influencerima’? Gdje brendovi najčešće griješe i što biste im savjetovali?

Mislim da brendovi najčešće griješe u prvom koraku, a to je odabir influencera. Neka od zlatnih pravila za suradnju s influencerima su: 1. potrudite se pronaći vašeg idealnog influencera. To je osoba čije vrijednosti korenspondiraju s vašim brendom i koja vam može osigurati maksimalni povrat na uloženo, ovisno o vašim ciljevima. 2. definirajte kriterije za odabir influencera. Osim podudarnosti s vrijednostima brenda, to mogu biti i doseg na ciljanu skupinu, relevantnost, autentičnost i rezonancija u smislu interakcije. 3. definirajte točna očekivanja/ciljeve, opseg posla, rokove i uvjete suradnje PRIJE nego sa suradnjom započnete. 4. omogućite influencerima kreativnu slobodu. Influenceri svoju publiku poznaju bolje nego vi, pa im je potrebno prepustiti kreiranje vaše priče na za njih autentičan način. 5. poštujte influencera, uzmite u obzir njegova razmišljanja i prijedloge, budite prisutni tijekom cijelog procesa, izgradite pozitivan odnos i pružite entuzijazam kojeg očekujete i s druge strane

 

5. Neprestano se diskutira o tome je li važniji doseg, kvaliteta i interakcija. Što vi mislite? Postoje li situacije (za neke kampanje i/ili brendove) da je važnije jedno, odnosno drugo ili treće?

Faktori mjerenja apsolutno ovise o ciljevima kampanji. Facebook kao najvažniju metriku trenutno "gura" doseg, ali iz prakse znamo da su kvaliteta sadržaja i interakcija izuzetno važni za uspjeh gotovo svake kampanje. Obzirom na brzinu kojom Facebook mijenja svoj algoritam, možda već u slijedećem razdoblju nešto treće bude najvažnija stvar u svijetu društvenih mreža.