Što činiti kada se oglašavanje ugasi preko noći?

Neupitno je da će izostanak oglašavanja prouzročiti pad različitih pokazatelja poput dosega stranice, ali ne smijete dozvoliti nekontrolirano srozavanje koje će trajati dok god se ponovno ne počne s takvom vrstom promocije.

297

Piše: Viktorija Štukar, Dialog komunikacije

 

Facebook se suočio s novim problemom. Porast objava nasilja i mržnje doveo je do akcije nekoliko organizacija koje se zalažu za civilna prava. Te su organizacije (Anti-Defamation League, Naacp i Color of Change) 17. lipnja ove godine pozvale poslovni sektor da "pauzira mržnju".  Pod tim pauziranjem mislili su na prestanak oglašavanja čemu su se u vrlo kratkom roku  odazvali brojni svjetski brandovi poput Microsofta, Sonya, Volkswagena, Forda i adidasa. Obzirom na njihovu uključenost, posljedice akcije osjetile su se svugdje u svijetu, te su se digitalni komunikatori krenuli pitati: Što možemo učiniti kada se oglašavanje ugasi preko noći?

 

Ovo je naš odgovor temeljen na prokušanoj metodi vlastite kože:

 

1. Vratite se na početak i proučite želje svoje publike

Naravno da ćemo uvijek paziti na teme koje zanimaju našu publiku i na vrstu postova koje će radije kliknuti, no ovo je sad presudno bitno. Vratite se par mjeseci unatrag i proučite objave koje su imale najbolje organske rezultate i probudile interes bez dodatnih ulaganja, te tome prilagodite sadržaj u idućem razdoblju. Objave koje „moraju“ biti viđene stavite u drugi plan, a fokusirajte se na one koje to „žele“ biti.

 

2.  Stvorite sadržaj koji će publici pružiti dodatnu vrijednost

Zaustavljanje oglašavanja ne znači nužno i povlačenje budžeta ili zaustavljanje  aktivnosti. Iskoristite novac koji imate na raspolaganju za stvaranje sadržaja koji pružaju dodatne informacije, zanimljive podatke ili služe u zabavne svrhe i dajte si truda - učinite ekstra napor kako biste svoju publiku održali aktivnom i nastavili je povećavati.

 

3.  Potaknite interakciju

Kreirajte interakcijske postove i to ne samo na način da publici postavite samo još jedan upitnik na kraju regularnog statusa. Interakcijski post nije samo postavljeno pitanje u nadi da će netko od korisnika uistinu i odgovoriti. Proučite svoje pratitelje, stavite se u njihov položaj, istražujte i nađite temu i način na koji ćete ih uključiti i potaknuti na interakciju sa stranicom i, što je još važnije, na međusobnu interakciju.

 

4.  Koristite nagradne natječaje i influencere

Bojkot oglašavanja odnosi se na Facebook i još neke društvene mreže (Instagram, Twitter, Reddit), no to ne znači potpunu obustavu online promocije vaših brandova. Organizirajte jednostavni nagradni natječaj, surađujte s influencerima koji će dobro predstavljati brand i potaknuti interes korisnika. Izađite iz standardnih okvira i pokažite da uvijek možete stvoriti nešto novo.

 

Neupitno je da će izostanak oglašavanja prouzročiti pad različitih pokazatelja poput dosega stranice, ali ne smijete dozvoliti nekontrolirano srozavanje koje će trajati dok god se ponovno ne počne s takvom vrstom promocije. Oslonite se na vlastito znanje, kreativu i iskustvo. Pokažite da poznajete bit branda s kojim radite i publiku koju imate. Rezultati neće izostati.