TikTok: platforma o kojoj se (za sada) samo priča

Je li kreativnost ono čega se bojimo?

Dialog Web Kolaz 3

Piše: Viktorija Štukar

 

TikTok je relativno nova društvena mreža tj. video platforma koja je u vrlo kratkom vremenu privukla veliku pažnju javnosti. Članci puni savršenih brojeva iskaču sa svih strana prikazujući TikTok gotovo savršenom platformom na kojoj jednostavno morate biti prisutni.

Tamo su mladi u dobi od 16 do 24 godine (44%), influenceri, neki novi, još neotkriveni klinci s nestvarno velikim brojem pregleda, a šanse za uspjeh su jednake za sve obzirom da (još) ne postoji algoritam koji guši preglede na svakom pomno (ne)planiranom koraku… S druge strane, brendova na TikToku za sada - nema. Ta nam je činjenica privukla pažnju, pa smo u potrazi za odgovorom odlučili sistemom vlastite kože detaljno provjeriti kako TikTok funkcionira i u čemu je "kvaka 22".

 

Znatiželja je ono što nas pokreće

Uzeli smo si vremena, napravili novi profil i kroz nekoliko mjeseci pomno pratili napredak sadržaja. Profil koji smo napravili zamišljen je kao ležernija podrška instagramu stranice koja se bavi organizacijom izleta, aktivnosti na otvorenom i druženja u prirodi pa su videi uglavnom prikazivali isječke s raznih, dosad organiziranih, događanja.

 

Prvi video u samo dva dana dosegnuo je gotovo 90 000 pregleda, a kroz iduće dane brojka je nastavila rasti do više od 130 000 pregleda. Čini vam se malo? Pokušajte samo tu brojku dosegnuti na Facebooku ili Instagramu bez ulaganja u oglašavanje i s 0 followera!

 

Dvosjekli mač

Sljedećih nekoliko postavljenih videa nije pokazalo nikakav značajni uspjeh, svega oko 1000 pregleda, nešto nam je promaknulo. Ponovno smo proučili sadržaj, komentare i trenutke koji bi se publici mogli svidjeti. Postavili smo novi video i evo ga, u samo nekoliko sati popeo se na 50 000 pregleda. Mogli bismo reći da TikTok nije zlopamtilo, ali isto tako ne oprašta. Jednostavno vas prisiljava da kreirate zanimljivi sadržaj i prilagođavate se.

 

Napravite li interesantni video, pregledi će vrlo brzo rasti, napravite li nešto osrednje dobro, takvi će vam biti i brojevi. Broj vaših followera nije presudan za broj pregleda, budžet koji možete uložiti u oglašavanje neće vam pomoći, jer oglašavanja na TikToku - nema. Morate „samo“ biti kreativni i zanimljivi. Je li to ono čega se plašimo i zbog čega ne izlazimo na TikTok?

Činjenica nepostojanja garancije za uspjeh sadržaja i budžeta koji bi popravio situaciju nakon što sve drugo podbaci sigurno užasava mnoge.

 

Koji sadržaj prolazi

Držeći se teme, isprobali smo sve što je bilo dostupno. Challenge, duet, duži video, kraći video, lip sinc… Duet se u našem slučaju pokazao kao najgora opcija koja nije nimalo utjecala na rast broja pregleda. Odgovor na challenge digao je brojku pregleda prilično značajno obzirom da smo koristili neke od trenutno najpopularnijih hashtegova no, kako bismo odgovorili na challenge (u situaciji karantene) morali smo podosta rastegnuti samu temu profila, što nam u konačnici nije bio cilj.

 

Kroz par mjeseci došli smo do zaključka da publika obožava lip sinc videe koji satirično prikazuju svakodnevne situacije, popularne lako pamtljive pjesmice i videe u kojima se gradi napetost (gledaju do kraja kako bi vidjeli što će se dogoditi na kraju).

 

Također, zanimljivo je bilo primijetiti kako zajednica na TikToku diše kao jedno. Pojavom određenog trenda, gleda se i snima samo to, natječe se i uspoređuje. Nakon toga dolazi neki novi trend i gotovo se sva pažnja seli na njega te proces započinje ispočetka. Važno je svakodnevno pratiti publiku i trendove te pronaći vlastiti način za praćenje trendova ne odmičući se pritom od teme vlastitog profila.

 

Analitika

Mnogo se pričalo o tome da je analitika gotovo nikakva ili, još bolje, da je nema. To svakako nije točno. Prebacivanjem profila na business account najnormalnije se može vidjeti demografija publike i kakve videe uglavnom vole, pregledati generalni sažetak i sve tome slično što vam standardno nudi i instagram. Ništa detaljno, ali svakako dovoljno.

 

Glavni (a osobno smatram i jedini) nedostatak TikToka je što vam nitko ne može garantirati uspjeh. Mnogo više truda potrebno je uložiti u koncept, kreativu i/ili izbor influencera nego na ostalim društvenim mrežama. Isto tako, uz ista ili čak manja ulaganja moguće je doći do neusporedivo boljih rezultata, a to je ono čemu svi težimo.

 

Važno je proučiti i pripremiti se na promjene, pratiti novosti i razmotriti potencijale novih platformi. Umjesto straha od novog i drugačijeg bitno je pokazati inicijativu i pozicionirati se dok konkurencija  možda još oklijeva.

 

Obzirom na sve što smo imali prilike vidjeti, vremena kada je presudno bilo hoće li se video izbaciti vikendom ili sredinom tjedna da bi ostvario što bolje rezultate polako prolaze, a kreativa konačno dobiva priliku pokazati najbolje od sebe.

 

41

 

1

 

2

 

3