TikTok: kratkotrajni trend ili novi lider društvenih mreža?

Sa 1.2 milijarde preuzimanja i sa više od 800 milijuna aktivnih korisnika mjesečno, TikTok je najnovija društvena platforma.

Sa 1.2 milijarde preuzimanja i sa više od 800 milijuna aktivnih korisnika mjesečno, TikTok je najnovija društvena platforma koja privlači sve više pozornosti – posebice među generacijom Z, s obzirom da je 80% korisnika TikToka-a mlađe od 34 godine, od čega je 69% mlađe od 24 godine. Rast platforme bilježi veliki porast, na godišnjoj razini čak do 275%, sa minimalnom tendencijom usporavanja.

 

Što je zapravo TikTok i kako funkcionira?

Na američko tržište TikTok je stigao u kolovozu 2018., nakon poslovnog spajanja i ostvarene suradnje između kineskog ByteDance -a i Musical.ly platforme. Nevjerojatna mogućnost platforme da dopre do pozornosti generacije Z učinili se ByteDance najuspješnijim svjetskim start up-om, sa trenutnom tržišnom vrijednosti od $75MM.

 

TikTok je aplikacija za kreiranje i dijeljenje kratkih videa. Korisnicima je omogućeno, prilikom snimanja, dodavati posebne efekte, filtere, zvuk i glazbu. Izbor glazbe koju aplikacija sadrži će zadovoljiti čak i krajnjeg fanatika i ljubitelja glazbe,dok su alati za uljepšavanje i korekcije poprilično jednostavni za korištenje, čineći platformu pomalo nalik hibridu između Snapchat-a i Spotify-a. Za sada, TikTok nije postigao zavidnu razinu korisnika kao njegovi konkurenti (Instagram i Facebook), no ipak, prosjek korištenja aplikacije je 47 minuta dnevno, što je više nego kod bilo koje druge aplikacije gdje je prosjek barem 5 minuta kraći. Također, bitna  činjenica je da se korisnici, popularno zvani Generacija Z, zadržavaju i do 3 sata dnevno na platformi.

 

tik tok

 

Algoritam zadužen za prikazivanje novosti prati kretanje i pretraživanje korisnika, lajkove i sadržaj od interesa i na temelju analiziranog, nudi dodatan sadržaj koji bi korisnika, prema određenim parametrima, mogao zainteresirati, nudeći im mogućnost učenja, novih spoznaja te upoznavanja novih ljudi. U prijevodu, dobra usporedba mozga aplikacije bila bi Instagram Explorer. Primarni fokus su sadržaj i angažman, a potom slijede pratitelji, doseg, popularnost i utjecaj.

 

Sadržaj na TikToku je šarolik i pomalo divlji, s obzirom da se sastoji od objava korisnika koje su najčešće pjevanje, lip-sync, plesanje, komični skečevi, šale, podvale, trikovi, animacije ili jednostavno svakodnevni ljudi i djeca koji pokazuju svoju kreativnost ili djelić svog života. Naravno, uz sve to, nikako ne manjka i prisutnost meme-a. Kroz zadnjih par mjeseci, sadržaj TikTok-a se proširio viralno kroz druge društvene kanale, sa dosegom većim od milijun pregleda na Instagramu i Twitteru. Neke video kompilacije imaju čak i po nekoliko desetaka milijuna pregleda na YouTube-u. Iako je platforma stvorena s ciljem da omogući korisnicima da stvaraju sadržaj, trenutno postoje određeni 'kreatori' koji se nalaze na vrhu pretraživanja algoritma s obzirom na kvalitetu sadržaja koji objavljuju te trenutno privlače veliku pozornost poznatih brandova.

 

Također, TikTok izazovi postaju sve popularniji. Putem njih, korisnici potiču i izazivaju jedni druge da se snime i sudjeluju u kreativnim i smiješnim izazovima. Novi izazov #HariboChallenge je prikupio već više od 32 milijuna pregleda, a nastao je iz angažmana samo jednog korisnika koji je, koristeći se sa 200 gumenih bombona, otpjevao pjesmu od Adele “Someone Like You.” Također, u ovakvim izazovima, često se mogu pronaći poznata lica. Jimmy Fallon je bio među prvima kada je objavio komični #TumbleweedChallenge kojim je aktivirao dodatnih 8.000,00 prijava. Rezultat izazova je sve veći interes svjetskih brandova kao što su Google, Nike, GymShark, Sephora, Coca-Cola za oglasnim prostorom.

 

TikTok se često uspoređuje sa, sada već nestalim, Vine-om. No, ako vjerujemo trendovima, TikTok je naučio na greškama prethodnika i spreman je graditi se i razvijati kroz strelovit uspon dok, zahvaljujućim istome, brendovi nastavljaju tendenciju zakupa oglasnog prostora raspravljajući o predstojećim izazovima koji se nalaze ispred ovog rastućeg društvenog diva.