Tri stvari o kojima sam trebao razmišljati kao klijent

Svakako je to bila jedna turbulentna vožnja, prepuna uzbuđenja, izazova i novih prilika.

Dizajn Bez Naslova 40

 

Napisao: James Coyle, Ketchum

 

Nakon nekoliko godina provedenih 'na strani klijenata’, prošlo ljeto ponovno sam se priključio agencijskom životu. Prvih par mjeseci intenzivno sam radio na tome da doprem ispod kože same agencije; upoznavanje kolega, klijenata, posla koji treba odraditi te na koji način najbolje odraditi zadano samo su neki od izazova sa kojima sam se susreo. Svakako je to bila jedna turbulentna vožnja, prepuna uzbuđenja, izazova i novih prilika.

To mi je pružilo zaista vrijednu perspektivu mog 'prijašnjeg života', te sam shvatio kako sam neke situacije trebao dublje promišljati; da sam to učinio, bio bih bolji klijent i na kraju odradio bolji posao.

Podijelit ću nekoliko zaključaka:

 

1. Zaštitite struku

 

Ne mogu ni nabrojati koliko sam puta od agencije tražio da odradi kreativno rješenje u nevjerojatno kratkom roku. Često je to bio neizbježan scenarij; svi se suočavaju s vremenskim pritiscima.

Kao klijent, vrlo je lako upasti u zamku traženja svega „što prije „ili „do kraja tjedna“, sa „samo nekoliko slajdova“ ili „fenomenalnih ideja “ u što kraćem roku. No, ponavljajuće radnje postaju navika, a najbolje prakse postaju nešto o čemu se razgovaralo na početku suradnje s agencijom i što s vremenom blijedi, dok poslovna stvarnost diktira tempo.

Ovakav pristup značajno utječe na radnu atmosferu timova unutar agencije, jer je ponekad teško pronaći najbolji odgovor i pristup u tako kratkom roku. Također, napredak nije uvijek vidljiv u takvim situacijama. Kreativni posao je težak, izazovan i najčešće je rezultat detaljnih analiza i promišljanja. Ponekad prva ideja nije najbolja.

Ovo ne znači da agencija nije prilagodljiva ili da ne može brzo reagirati na izazove, no da bi posao bio dobro odrađen, to iziskuje vrijeme potrebno za razvoj rješenja. Čak ni jednostavne ideje ponekad nisu jednostavne za razviti i osmisliti.

Odgovornost je na obje strane da se zaštite vještine koje postoje u našoj industriji i omoguće im procvat. Svi želimo isporučiti izvanredan i dojmljiv posao, tako da će stvaranje okruženja za isporuku istoga biti na obostranu korist. Postoji puno načina, metoda i taktika koje mogu pomoći u tome, ali prepoznavanje i razumijevanje procesa kroz koji agencije prolaze kako bi osmislile kreativni rad dobro je polazište.

 

2. Napišite brief

 

Često sam mislio kako nemam dovoljno vremena za napisati brief. Kratki razgovor ili kopiranje nekog sličnog briefa iz prošlosti bila su idealna rješenja za ubrzavanje procesa.

Pošteni brief olakšava svima živote i ubrzava proces stvaranja i isporuke izvanrednog posla. Tajna nije u formatu ili popunjavanju predloška, već u pružanju jasne i svima razumljive informacije.

Ulaganje vremena na početku projekta vodi do boljeg ishoda te brže isporuke. Postoji puno načina da se to postigne, a pravi pristup ovisit će o odnosu agencije i klijenta - no ključno je pronaći način za usklađivanje očekivanja i ambicija prije samog početka projekta. Molim vas, nemojte ga preskočiti.

 

3. Agencije su također firme 

 

Agencije također trebaju zaraditi novac. Razumljivo je da i one teže rastu, razvijanju i jačanju kroz ostvarivanje novih suradnji i održavanje postojećih.

No, kao klijent, često nisam razmišljao o poslovanju agencije s kojom sam surađivao. Očekivao sam da će imati odgovore na sva moja pitanja i apsolutno razumijevanje onoga čime se bavim, no nikada nisam pokušao razumjeti na koji način oni točno dolaze do svih tih informacija.

Snaga i uspješnost agencije je građena na talentima – talentima koji se trebaju koristiti na pravi način, u pravo vrijeme. Ljudi ne čekaju po cijele dane izvanredni brief kako bi im upotpunio radno vrijeme. Da sam tada imao razmišljanje i pristup koji imam danas, pristupao bih drugačije i očekivao drugačije stvari od svoje agencije.

Činjenica je da mi ne spašavamo živote (iako ostvarujemo pozitivan utjecaj na njih), ali sada imam priliku raditi posao koji mi omogućuje da na vrijeme uvidim situacije kako bih spasio klijente i timove, bez obzira koliko teško bilo. To prava prilika za ostvarivanje win-win odnosa kakvom bismo svi trebali težiti.