Potrošači, upoznajte svoja prava!

Potrošačka informativna kampanja “Potrošači, upoznajte svoja prava!” inicijativa je Europske komisije pokrenuta s ciljem podizanja razine svijesti građana Republike Hrvatske o njihovim potrošačkim pravima.

Ciljevi 

  • Osnažiti prisutnost tematike prava potrošača među medijima na nacionalnoj i lokalnoj razini - ostvariti 300 medijskih objava tijekom kampanje.
  • Dogovoriti od 6 do 12 intervjua s glasnogovornicima kampanje tijekom njezinog trajanja.
  • Distribuirati 12 priopćenja za javnost tijekom trajanja kampanje.
  • Ostvariti 10.000 pratitelja na službenoj Facebook stranici kampanje.
  • Podignuti razinu javne svijesti o pravima potrošača u Hrvatskoj među glavnom ciljnom skupinom od 21-45 godina
  • Četiri potrošačka savjetnička centra uključena u kampanju (Zagreb, Osijek, Split i Pula) ali i Europski potrošački centar te info liniju za potrošače 072 414 414 etablirati kao izvore za daljnje informacije i savjete potrošačima.
  • Informirati i involvirati predstavnike privatnog i javnog sektora u aktivnosti kampanje.
  • Uključiti vodeće trgovačke lance/shopping centre kao partnere koji će prenositi poruku o važnosti potrošačkih prava.

 

Strategija

  • Povezivanjem ključnih dionika iz privatnog, javnog i nevladinog sektora kroz korištenje komunikacijskih alata u kampanji, informirati potrošače i podignuti razinu svijesti o njihovim potrošačkim pravima.

 

Taktike

  • S obzirom na tri ključne tematike prava potrošača, organizirana su tri okrugla stola koja su za cilj imala okupiti predstavnike javnog, privatnog i nevladinog sektora te potaknuti diskusiju o unaprjeđenju situacije za svaku pojedinu temu.
  • Organizaciju okruglih stolova pratila je organizacija "Guerilla evenata", također na tri ključne tematike kampanje. Uloga ovih evenata bila je kroz neposredan kontakt privući pažnju i zainteresirati ciljnu skupinu potrošača za upoznavanje svojih potrošačkih prava.
  • Angažman na 10 lokalnih evenata u organizaciji savjetničkih potrošačkih centara iz Zagreba, Pule, Osijeka i Splita.
  • Sukladno postavljenim ciljevima kampanje kroz suradnju s trgovačkim centrima - Lidl, Emmezeta i City Center one, u periodu od ožujka do svibnja 2015. kroz prostore centara i njihove komunikacijske kanale informirali smo potrošače o njihovim pravima.
  • S ciljem promocije i etabliranja novoosnovanog Europskog potrošačkog centra u Hrvatskoj u srpnju 2015. godine organizirali smo press briefing te javni event za potrošače.

 

Ukupna komunikacija projekta je uključivala: konferenciju za medije,  organizaciju tri okrugla stola, tri guerilla eventa, promo event Europskog potrošačkog centra, logističku i PR potporu 10 evenata u organizaciji savjetničkih potrošačkih centara, produkciju 23 priopćenja za javnost, plasman 24 intervjua s glasnogovornicima kampanje, održavanje web stranice kampanje, produkciju 10 "uspješnih priča" koje su služile kao primjeri rješavanja potrošačkih problema, a koje su objavljivane na službenoj web stranici kampanje, produkciju 5 infografika. Putem Facebook stranice koja je postigla 16.300 pratitelja, komunikacija s potrošačima održavala se redovitim dnevnim/tjednim objavama. Službeni YouTube kanal služio je za plasiranje video uradaka na provedene aktivnosti.

 

Rezultati

  • Najavna press konferencija generirala je 34 medijske objave.
  • Postignuta je ukupno 351 objava u svim vodećim medijima (TV, radio, print, online) - 15% više od zadanog cilja.
  • Dogovorena su i realizirana ukupno 24 intervjua s glasnogovornicima kampanje - 100% više od zadanog cilja.
  • Facebook stranica kampanje dostigla je 16.300 pratitelja - 63% više od zadanog cilja.
  • Četiri savjetnička potrošačka centra prijavila su 32% više kontakata potrošača u odnosu na razdoblje prije pokretanja kampanje.
  • Uporaba potrošačkog info telefona 072 414 414 promoviranog u kampanji rezultirala je time da je u ukupnom broju kontakata potrošača prema potrošačkim centrima ukupno 42% kontakata ostvareno putem info telefona.
  • Istraživanje učinka kampanje provedeno od strane EK na uzorku od 1.000 ispitanika pokazalo je da je gotovo polovica ispitanika (47 %) vidjela ili čula informacije o svojim pravima potrošača za vrijeme trajanja kampanje.
  • Na tri okrugla stola sudjelovalo je ukupno 37 predstavnika privatnog, javnog (ministarstva i regulatorne agencije) i nevladinog sektora.
  • Kroz suradnju s trgovačkim lancima/shopping centrima podijeljeno je ukupno 20.000 brošura na 12 potrošačkih tema uključenih u ovu kampanju.