12 starih i 12 novih trendova u PR industriji

Što se od predikcija početkom godine održalo kao trend, što se promijenilo i čemu nas je do sada naučila 2022. godina?

4 min za čitanje
Piše: Marina Čulić Fischer

Početkom godine pisali smo o trendovima u PR industriji koji nas čekaju u 2022. godini u izvrsnom članku kolegice Sare Huljak Jurković. Bilo je to u siječnju, prije rata u Ukrajini, inflacije i recesije. Što se od onda promijenilo, a što je ostalo na tragu onog što smo tada detektirali?

 

1. Ne možemo računati na predefinirane (godišnje) planove, tj. moramo biti spremni na brze i ponekad značajne promjene. Agilnost, kako industrijska, tako i organizacijska, ponovno se pokazala paradigmom opstanka i rasta.

2. PR i (digitalni) marketing vole se javno. Potvrđena je teza da je za uspješnu PR kampanju potrebno uključivanje digitalnih kanala u sve njezine faze – od društvenih mreža, preko angažmana influencera, do podcastova i native članaka na portalima. Doseg tiskanih medija nažalost je i dalje u padu.

3. Rezanje budžeta zbog eksternih okolnosti nije podržalo trend usmjerenja PR strategija prema nišnim skupinama (čast iznimkama), već smo ostali na naporu da ostvarimo što bolji doseg u što široj populaciji. Na prvu možda zvuči paradoksalno, ali matematika je neumoljiva. Povrat na investiciju (ROI) i dalje je glavno mjerilo uspjeha. Dobra vijest je da kod PR aktivnosti ROI u stalnom porastu.

4. Rast ulaganja u influencers marketing je usporio (ovo je subjektivni dojam). U situaciji opće neizvjesnosti brendovi ne žele riskirati prepuštajući komunikaciju trećim stranama.

5. Jedva smo dočekali riješiti se online evenata i prebaciti na “live” druženja, kad god je to moguće. Ipak, jesen je neizvjesna pa možda opet prigrlimo formu koja štedi vrijeme i novac.

6. TikTok i dalje nezaustavljivo raste na dosegu mlađe populacije (a sve više i starije), ali brendovi u Hrvatskoj još se uče kako pristupiti toj društvenoj mreži. Pioniri će pobrati šlag.

 

Novi trendovi koji će o(p)stati

 

Od ostalih trendova koji su se pojavili tijekom 2022. godine izdvojila bih:

1. Pojačanu potrebu da brendovi, kompanije i organizacije pokažu svoje “ljudsko lice”. Solidarnost i podrška ugroženim skupinama nikad nisu bile važnije u izgradnji dobre reputacije.

2. Video i dalje dobiva na atraktivnosti, ali više ne mora biti produkcijski zahtjevan i “umiven” do najsitnijih detalja. “Sirovi”, ali autentični video klipovi lakše i brže dosežu ciljanu publiku. Slično je i s drugim formama sadržaja. Keep it short and simple.

3. E-commerce je u stalnom porastu. PR profesionalci moraju pronaći način kako da pomognu brendovima da se ubace na taj vlak.

4. Od menadžera se očekuje da “žive” kompanijske vrijednosti i osobno i javno se zauzimaju za načela iza kojih stoje njihove kompanije, kao što su inkluzija, ravnopravnost i različitost. Kompanije koje aktivno njeguju raznolikost upravljačkih timova isporučile su u prošloj godini 33% veću EBIT-u i 19% veće prihode. Ne čudi stoga što je komunikacija i interakcija na LinkedInu u stalnom porastu. U Hrvatskoj je trenutno aktivno više od 700.000 LinkedIn profila.

5. Kompanije sve više traže pomoć komunikacijskih stručnjaka kada se radi o njihovoj trenutnoj poslovnoj situaciji, internoj komunikaciji i ažurnoj komunikaciji s glavnim dionicima. Tome bismo dodali i usluge kriznog savjetovanja na društvenim mrežama, kao i eliminiranje lažnih informacija (fake news).

6. U domeni društvene odgovornosti, uz inkluzivnost i borbu protiv diskriminacije, sve je važnija tema zaštite okoliša. Tu se, međutim, krije i zamka greenwashinga, koji se lako otkriva i ne doprinosi pozicioniranju brendova i kompanija na području održivosti, stoga pazite koje partnere ćete izabrati i u što ćete usmjeriti svoje budžete. Umjesto kratkoročnih, birajte dugoročno održive inicijative.

Newsletter

Prijavite se na naš Newsletter!

I uvijek budite u tijeku s novostima iz Dialoga.

Izdvojeno

Tri izazova koji će oblikovati budućnost komunikacijskih agencija

Strukturne reforme već su započele

SRAM kao medijski fenomen

Uz četiri lekcije za komunikacijsku industriju

Savršeni spoj prirode, inovacije i personaliziranog pristupa

Lansirali smo NIVEA Cellular serume