
Pet ključnih trendova koji oblikuju influencer marketing u 2025.
Industrija dostiže procijenjenu globalnu tržišnu vrijednost od 32,55 milijardi dolara
Što se od predikcija početkom godine održalo kao trend, što se promijenilo i čemu nas je do sada naučila 2022. godina?
Početkom godine pisali smo o trendovima u PR industriji koji nas čekaju u 2022. godini u izvrsnom članku kolegice Sare Huljak Jurković. Bilo je to u siječnju, prije rata u Ukrajini, inflacije i recesije. Što se od onda promijenilo, a što je ostalo na tragu onog što smo tada detektirali?
1. Ne možemo računati na predefinirane (godišnje) planove, tj. moramo biti spremni na brze i ponekad značajne promjene. Agilnost, kako industrijska, tako i organizacijska, ponovno se pokazala paradigmom opstanka i rasta.
2. PR i (digitalni) marketing vole se javno. Potvrđena je teza da je za uspješnu PR kampanju potrebno uključivanje digitalnih kanala u sve njezine faze – od društvenih mreža, preko angažmana influencera, do podcastova i native članaka na portalima. Doseg tiskanih medija nažalost je i dalje u padu.
3. Rezanje budžeta zbog eksternih okolnosti nije podržalo trend usmjerenja PR strategija prema nišnim skupinama (čast iznimkama), već smo ostali na naporu da ostvarimo što bolji doseg u što široj populaciji. Na prvu možda zvuči paradoksalno, ali matematika je neumoljiva. Povrat na investiciju (ROI) i dalje je glavno mjerilo uspjeha. Dobra vijest je da kod PR aktivnosti ROI u stalnom porastu.
4. Rast ulaganja u influencers marketing je usporio (ovo je subjektivni dojam). U situaciji opće neizvjesnosti brendovi ne žele riskirati prepuštajući komunikaciju trećim stranama.
5. Jedva smo dočekali riješiti se online evenata i prebaciti na “live” druženja, kad god je to moguće. Ipak, jesen je neizvjesna pa možda opet prigrlimo formu koja štedi vrijeme i novac.
6. TikTok i dalje nezaustavljivo raste na dosegu mlađe populacije (a sve više i starije), ali brendovi u Hrvatskoj još se uče kako pristupiti toj društvenoj mreži. Pioniri će pobrati šlag.
Od ostalih trendova koji su se pojavili tijekom 2022. godine izdvojila bih:
1. Pojačanu potrebu da brendovi, kompanije i organizacije pokažu svoje “ljudsko lice”. Solidarnost i podrška ugroženim skupinama nikad nisu bile važnije u izgradnji dobre reputacije.
2. Video i dalje dobiva na atraktivnosti, ali više ne mora biti produkcijski zahtjevan i “umiven” do najsitnijih detalja. “Sirovi”, ali autentični video klipovi lakše i brže dosežu ciljanu publiku. Slično je i s drugim formama sadržaja. Keep it short and simple.
3. E-commerce je u stalnom porastu. PR profesionalci moraju pronaći način kako da pomognu brendovima da se ubace na taj vlak.
4. Od menadžera se očekuje da “žive” kompanijske vrijednosti i osobno i javno se zauzimaju za načela iza kojih stoje njihove kompanije, kao što su inkluzija, ravnopravnost i različitost. Kompanije koje aktivno njeguju raznolikost upravljačkih timova isporučile su u prošloj godini 33% veću EBIT-u i 19% veće prihode. Ne čudi stoga što je komunikacija i interakcija na LinkedInu u stalnom porastu. U Hrvatskoj je trenutno aktivno više od 700.000 LinkedIn profila.
5. Kompanije sve više traže pomoć komunikacijskih stručnjaka kada se radi o njihovoj trenutnoj poslovnoj situaciji, internoj komunikaciji i ažurnoj komunikaciji s glavnim dionicima. Tome bismo dodali i usluge kriznog savjetovanja na društvenim mrežama, kao i eliminiranje lažnih informacija (fake news).
6. U domeni društvene odgovornosti, uz inkluzivnost i borbu protiv diskriminacije, sve je važnija tema zaštite okoliša. Tu se, međutim, krije i zamka greenwashinga, koji se lako otkriva i ne doprinosi pozicioniranju brendova i kompanija na području održivosti, stoga pazite koje partnere ćete izabrati i u što ćete usmjeriti svoje budžete. Umjesto kratkoročnih, birajte dugoročno održive inicijative.
I uvijek budite u tijeku s novostima iz Dialoga.
Industrija dostiže procijenjenu globalnu tržišnu vrijednost od 32,55 milijardi dolara
Jesu li društvene mreže pokretač promjena ili samo platforma za virtualno negodovanje?
Očekivanja potrošača, transparentnost i korporativna kultura na vrhu su liste