Sve što trebate znati o Direktivi Europske unije o greenwashingu
Donosimo vam četiri pozitivne implikacije i četiri izazova
Donosimo ključne savjete kako doprijeti do što više korisnika društvenih mreža, povećati njihov angažman i publiku koja prati vaše stranice odnosno profile.
Trendovi na društvenim mrežama i same društvene mreže se kontinuirano i sve brže mijenjaju. Ipak, kroz višegodišnje iskustvo vođenja komunikacije na društvenim mrežama za kompanije, brendove i ljude u različitim industrijama i na različitim platformama, pokazalo se kako postoji nekoliko univerzalnih savjeta na koje vrijedi obratiti pažnju za uspješnu komunikaciju u društveno-mrežnom okruženju. Donosimo ih u nastavku.
Bez jasnog uvida gdje se nalazi željena ciljna skupina i ciljeva koje žele ostvariti, lako se dogodi da brendovi troše vrijeme na kanale na kojima nije njihova publika ili za koje nemaju resurse. Umjesto da površno vodite nekoliko kanala, odlučite se za jedan ili dva na kojem se nalazi ciljna skupina kojoj se želite obratiti te posvetite vrijeme i novac stvaranju odnosa s pratiteljima na baš tom kanalu kroz sadržaj koji će odgovarati baš toj platformi i interesima publike.
Iako nam je jednostavnije i manje zahtjevno objaviti statični vizual, kratki video sadržaji nerijetko pokazuju bolje rezultate od statičnih objava. Ako imate resurse i mogućnost produkcije, uz fotografije i infografike svakako u svoje content kalendare ubacite različite video sadržaje poput kratkih TikTokova ili Reelsa, animacije, ali i video intervjue, testimoniale i slične druge formate kojima možete ponuditi bogatije iskustvo i više informacija.
Bez obzira koji format sadržaja koristite, mora biti oku privlačan i prenositi jasnu poruku. Nije naodmet reći i kako bi bilo dobro da je u skladu sa smjernicama brenda i knjigom standarda odnosno ima konzistentan vizualni identitet i prepoznatljiva obilježja.
Komunikacija na društvenim mrežama nije jednosmjeran proces, cilj vam je privući publiku i potaknuti ih na razgovor. Na sve upite odgovarajte pravovremeno i što konkretnije, ne zaboravite da je važno pružiti informacije koje vašim (potencijalnim) kupcima mogu olakšati proces donošenja odluke o kupnji.
Dobra metoda za konzistentno pravovremeno odgovaranje je da odredite određeno vrijeme u danu kada vaš inbox mora biti prazan. Kada kažemo inbox, mislimo da na sve poruke, komentare, tagove i mentione na koje trebate odgovoriti. Pomoći vam mogu i automatizirani odgovori i obavijesti u kojem trenutku ste dostupni za komunikaciju.
Pritom uzmite u obzir da komunikaciju upravo vi trebate potaknuti, kroz vizualni sadržaj objave i prateći tekst (copy). Ako vaš copy ili sadržaj videa završava s točkom ili kao završena priča, komunikacija će vjerojatno stati. Umjesto da zaključite misao, svoje pratitelje radije upitajte što misle o vama, koji im se proizvod više sviđa, koje emocije imaju prema vašim uslugama ili proizvodima te na koji način koriste vaš proizvod.
User-generated content (UGC) je sadržaj koji vaši pratitelji stvaraju, a povezan je s vašim brendom. Podijelite ga na svojim stranicama. Njima će u većini slučajeva biti drago da ga podijelite, a vi ćete dobiti dodatni sadržaj za svoje profile. Taj sadržaj ima i dodatnu vrijednost jer vašim pratiteljima pokazuje tko sve zadovoljno koristi vaše proizvode i usluge. Ako nemate organski UGC, sadržaj možete potaknuti slanjem PR paketa. Pritom, ne zaboravite na autorska prava i svakako tražite dopuštenje za korištenje i objavu sadržaja drugih korisnika.
Ako imate mjesta u budžetu, da, surađujte s influencerima. Dobro odaberite osobe koje će predstavljati vaš brend, a ako dobro odaberete, to će, osim na vidljivost brenda, utjecati i na rast brojki na vašim društvenim mrežama. Savjete kako odabrati pravog influencera potražite u članku Pet koraka do odabira pravog influencera, a u Pet koraka za uspješnu kampanju s influencerima otkrivamo kako uspješno surađivati s influencerima.
Povremena organizacija nagradnog natječaja i dobro odabrana tema natječaja može potaknuti angažman publike. Koncept treba biti jednostavan za sudjelovanje, a nagrada motivirajuća. Važno je da ne tražite od svojih pratitelja da troše previše vremena jer ga, kao ni vi, nemaju na raspolaganju. KISS ili keep it short and simple zlatno je pravilo, a ako u cijelu priču još uključite influencere, vrlo vjerojatno ćete dosegnuti novu publiku i uspješno skrenuti pažnju na svoj profil. Naravno, pazite na zakonske odredbe i na pravila pojedine društvene mreže. Više o tome pročitajte u Tips & Tricks: Organizacija nagradnog natječaja na društvenim mrežama.
Da, može se i bez oglasa, ali je lakše i brže s njima doprijeti do željene publike. Nije nužno, ali je poželjno. Ponekad je lako i bez oglasa (da, doista postoje proizvodi i sadržaj koji je sam po sebi toliko atraktivan, kao i inovativni proizvodi bez konkurencije na ciljanom tržištu, za koje se pokaže da im nije potreban “boost“), no to je rijetko slučaj. Zato nemojte bježati od oglašavanja, pametno osmislite oglase i privući ćete pažnju ciljne skupine koju želite pretvoriti u korisnike.
I uvijek budite u tijeku s novostima iz Dialoga.
Donosimo vam četiri pozitivne implikacije i četiri izazova
Proveli smo istraživanje o upoznatosti naših pratitelja s kulturom otkazivanja i njenim popratnim pojavama. Saznajte što smo otkrili!
Sve više mladih koristi TikTok ne samo za zabavu nego i za pretraživanje informacija, od restorana do turističkih destinacija. Može li ova društvena mreža ugroziti Googleovu poziciju glavnog izvora informacija?