Carpe Diem ili newsjacking u PR-u

Kada sa sadržajem uskoče na „pravi vlak u pravo vrijeme“, brandovi mogu osigurati visok brand awareness i pozitivan publicitet.

3 min za čitanje
Piše: Nataša Blagojević

Newsjacking u komunikaciji najbolje opisuje definicija kako je to strategija korištenja aktualnih događaja i trendova u svrhu promocije branda ili proizvoda. Kreiranjem sadržaja, komentiranjem i nadovezivanjem na aktualne događaje koji mogu, ali ne moraju biti direktno vezani uz tvrtku, brand ili osobu koju želimo promovirati, zapravo nastojimo postati dio razgovora i dobiti dodatnu vidljivost.

Cilj je upravo pogoditi onaj trenutak u kojem je nešto još dovoljno svježa vijest, ima potencijal za razviti se u nešto što će privući veliku pozornost, a sentiment je općenito pozitivan. Po prirodi i vremenskom okviru realizacije, razlikujemo dva pristupa newsjackingu:

 

1. Proaktivni newsjacking

 

Podrazumijeva planiranje i pripremu tema unaprijed. Ovdje je najvažnije unaprijed identificirati potencijalne trendove i događaje koji se mogu iskoristiti za promociju branda. Jednostavan primjer su važni kalendarski događaji ili događaji koji po svojoj naravi privlače zanimanje šire javnosti, npr. sportska natjecanja. Obzirom na više vremena, pretpostavka je da kvalitetnije možemo planirati sadržaj, ali nema jamstva kako će one odjeknuti onako kako smo planirali i priželjkivali. Odličan primjer je IKEA koja je moćnom kampanjom lansiranom na Međunarodni dan žena poručila kako ravnopravnost počinje kod kuće.

Primjer Ikeine kampanje:

 

2. Reaktivni newsjacking

 

Podrazumijeva vrlo brzu reakciju na iznenadan i neočekivan događaj. Obzirom da ga je praktično nemoguće planirati, često je potrebna visoka razina fleksibilnosti i kreativnosti da se iskoristi potencijal. Kraći rokovi povećavaju rizik da poruke i sadržaj neće biti dovoljno kvalitetni ili čak da sadrže neki krivi ili sporan detalj. Međutim, ovdje je presudno što se na relativno jednostavan način može doprijeti do veće publike, potaknuti ih na angažman na društvenim mrežama i stvoriti pozitivno iskustvo. Izvrstan recentni primjer reaktivnog newsjackinga napravio je brand Not On The High Street koji je pokrenuo „sasvim slučajnu“ rasprodaju Pink Friday, što je uključivalo i pink takeover njihove internetske stranice i profila na društvenim mrežama, kao i slučajno OOH oglašavanje gdje su se brendirani DigiVans mogli primijetiti vozeći se u Londonu pored autobusa koji su bili brendirani u Barbie stilu.

Primjer kampanje brenda Not On The High Street:

Izvor: LinkedIn

 

Prednosti i mane newsjackinga

 

Brzom reakcijom i kreativnošću moguće je osigurati visoki brand awareness i pozitivan publicitet kroz medijske objave i sadržaj na društvenim mrežama. U kontekstu društvenih mreža pogotovo je značajan potencijal za veći angažman publike, poticanje diskusije i dijeljenja brandiranog sadržaja, što pomaže izgradnji ili jačanju odnosa, a samim time i povećanju prodaje. Tvrtke i brandovi koji dobro iskoriste potencijal neke teme nerijetko budu prepoznati kao trendsetteri.

Osim izazova kako prepoznati pravu temu i trenutak te resursa koje newsjacking zahtijeva u kratkom vremenu, najvažnija negativna strana podrazumijeva sve doslovno sve suprotno od prednosti koje nam kreativna i dobro pogođena poruka može osigurati. Rizik od negativne reakcije publike  i štete po reputaciju branda neizbježan je u slučajevima kada je sadržaj neukusan ili se neosjetljivo koristi za iskorištavanje tragedija ili drugih negativnih događaja.

Važno je biti svjestan i prednosti i mana ovog pristupa i pažljivo odvagnuti pozitivno i negativno što nam može donijeti. Uz pažljivo promišljanje, malo kreativnosti i hrabrosti, ova se taktika višestruko može isplatiti.

Newsletter

Prijavite se na naš Newsletter!

I uvijek budite u tijeku s novostima iz Dialoga.

Izdvojeno

Sve što trebate znati o Direktivi Europske unije o greenwashingu

Donosimo vam četiri pozitivne implikacije i četiri izazova

Ima li povratka nakon otkazivanja?

Proveli smo istraživanje o upoznatosti naših pratitelja s kulturom otkazivanja i njenim popratnim pojavama. Saznajte što smo otkrili!

Hoće li TikTok zamijeniti Google kao pretraživač?

Sve više mladih koristi TikTok ne samo za zabavu nego i za pretraživanje informacija, od restorana do turističkih destinacija. Može li ova društvena mreža ugroziti Googleovu poziciju glavnog izvora informacija?