ChatGPT predstavlja priliku, ali ne može zamijeniti ljudsku kreativnost

Naša najnovija #VoxPopuli anketa na temu korištenja umjetne inteligencije, prvenstveno ChatGPT-a, pokazuje da ga mnogi ispitanici vide kao priliku za razvoj poslovanja, a ne prijetnju, iako skoro svi misle da ne može nadmašiti ljudsku kreativnost.

2 min za čitanje
Piše: Mia Musulin

Razni oblici umjetne inteligencije već su godinama prisutni u gotovo svakom dijelu privatnog i poslovnog života. Iako korištenje umjetne inteligencije često život čini lakšim, dobro je zapitati se treba li i gdje povući granicu. A ona je trenutačno na jednom od najaktualnijih inačica umjetne inteligencije, ChatGPT-u o kojem su svi barem nešto čuli, a mnogi ga u poslovanju i koristili.

Kroz našu redovnu #VoxPopuli anketu stoga smo ovaj put pokušali doznati kako ispitanici vide evoluciju umjetne inteligencije u ChatGPT, programu koji može osmisliti tekstove za društvene mreže, idejne koncepte kampanja i još mnogo toga.

 

Umjetna inteligencija doživljava se kao prilika, a ne prijetnja

 

U anketi koju smo proveli na Instagramu, preko polovice sudionika ankete (74 %), odgovorilo je da umjetna inteligencija predstavlja priliku za razvoj poslovanja, a puno manje (26%) da vidi kao prijetnju. S druge strane, nešto manje (64%) ispitanika svakodnevno se susreće s umjetnom inteligencijom, a njih 36% ne susreće. Vrlo visokih 89% ispitanika zna što je ChatGPT, dok ga je 58% barem jednom koristilo.

 

ChatGPT može biti koristan u komunikacijskoj industriji 

 

Kada je riječ o ChatGPT-u kao trendu, 35% ispitanika misli da je prolazan, a 65% trajan. Ipak, mišljenja nisu toliko podijeljena kad je u pitanju koliko je ChatGPT koristan u komunikacijskoj industriji jer ga takvim smatra čak 95% ispitanika. Unatoč tome, samo 21% ispitanika misli da će ih ChatGPT jednog dana zamijeniti na radnom mjestu, a čak 75% da će imati pozitivan utjecaj na komunikacijsku industriju.

 

I ChatGPT je kreativan, ali ne koliko i čovjek

 

Većina ispitanika (94%) misli da ChatGPT može pomoći u pisanju tekstova, a njih 60% i u odabiru influencera. Ipak, skoro svi ispitanici, njih čak 95% smatra da unatoč svim mogućnostima, ChatGPT ne može zamijeniti ljudsku kreativnost. 

Osim na Instagramu, o umjetnoj smo inteligenciji i ChatGPT ispitali i naše pratitelje na LinkedInu. Rezultati su, kad je u pitanju ljudska kreativnost, vrlo slični pa čak 82% ispitanika ondje također smatra da je ljudska kreativnost nenadmašna. Ipak, isto toliko posto ispitanika na LinkedInu umjetnu inteligenciju i ChatGPT smatra – prilikom.

Newsletter

Prijavite se na naš Newsletter!

I uvijek budite u tijeku s novostima iz Dialoga.

Izdvojeno

Može li promjena narativa promijeniti način na koji ljudi doživljavaju ESG?

Promjenom kompliciranog ESG jezika kompanije mogu dobiti puno više podrške za svoje održive napore.

Tko su i što znaju najveći utjecajnici današnjice?

Vrijednost influencer marketinga bi do 2032. trebala dosegnuti 200 milijardi dolara.

Žene dominiraju u komunikacijskoj industriji – mit ili istina?

Istraživanje Vox Populi u ožujku otkrilo je da većina ispitanika smatra da muškarci imaju veće izglede za zapošljavanje na tržištu radu, no da je u komunikacijskoj industriji ipak više žena.