
Tko zapravo štiti naše podatke?
Korisnici interneta sve više sumnjaju u zaštitu svojih podataka, ali i dalje rado ostaju u digitalnim prostorima koji ih prate – često i bez čitanja uvjeta korištenja.
Ako se pitate može li jedna informacija na društvenim mrežama zaista značajno utjecati na poslovanje korporacije i imidž brenda, odgovor je – može.
Faktori koji utječu na krize su različiti, ali mogu se svrstati u dvije kategorije – vanjske i unutarnje. Na vanjske često ne možemo utjecati jer ne možemo znati što se sve može dogoditi – to su npr. promjene na tržištu ili političke i zakonske promjene. Nezadovoljstvo zaposlenika, sindikata ili neuređeni radni odnosi mogu postati glavni unutarnji pokretači krize.
Kriza na društvenim mrežama je tzv. devastirajuća kriza jer se u vrlo kratkom vremenskom roku može proširiti na veliki broj korisnika, te dovesti do prelijevanja u masovne medije. Ako je nekada za medijske krize zlatno pravilo za reagiranje bilo 24 sata, onda su to danas na društvenim mrežama – 24 minute. Strategije kriznog komuniciranja pojmovi su koje svaki community manager mora znati.
Društvene mreže vam „gore“, ne znate kako reagirati, a krizni tim nemate?
Primjer: U 22.30 na vašim društvenim mrežama određena osoba objavi negativnu kritiku. U slučaju da ne reagirate na vrijeme, do 8 sati ujutro navedena kritika može postati najnovija vijest u svim medijima.
Što tada napraviti?
Proaktivne i reaktivne strategije ono su što bi svaki community manager trebao znati razlikovati. Iz studija slučaja, najbolje je naučiti što napraviti u kriznim situacijama i vjerujte da iz svake krize koliko god ona bila loša, uvijek izlazite pametniji. A primjeri najbolje pokazuju kako treba, odnosno kako ne treba komunicirati u trenutku kad se kriza dogodi.
Studija slučaja Kitchen Aid-a
Kitchen Aid na svom je Twitter profilu 2012. godine objavio sljedeće:
Možete li samo zamisliti kakve je reakcije ovaj post o mrtvoj baki predsjednika Obame izazvao? Cynthia Soledad, voditeljica brenda KitchenAid, osobno se uključila u komunikaciju na Twitteru i odgovorila: „Jučer je član našeg Twitter tima svoje mišljenje podijelio na službenoj stranici Twitter profila Kitchen Aid-a. Neukusna šala ne predstavlja vrijednosti našeg brenda te navedena osoba više neće komunicirati na našem Twitter profilu. Kao brend voditeljica Kitchen Aid-a preuzimam odgovornost za cijeli tim. Duboko se ispričavam predsjedniku Obami, njegovoj obitelji i cijeloj Twitter zajednici na neopreznoj pogrešci. Hvala što ste me saslušali.„
Gospođa Soledad pokazala je kako reagirati u kriznoj situaciji na najbolji mogući način: osobno se uključila, brzo odreagirala, priznala pogrešku, ispričala se, ogradila od tvit i objavila na koji način će kompanija ovakvu pogrešku sankcionirati.
Važno je napomenuti kako je nakon smirivanja krize potrebno napraviti dubinsku analizu situacije i pobrinuti se da se slična greška više ne ponovi. U tome vam može pomoći odjel korporativnih komunikacija ili vaša PR agencija, koji bi ujedno trebali napraviti i plan za poboljšanje ugroženog imidža
I uvijek budite u tijeku s novostima iz Dialoga.
Korisnici interneta sve više sumnjaju u zaštitu svojih podataka, ali i dalje rado ostaju u digitalnim prostorima koji ih prate – često i bez čitanja uvjeta korištenja.
U eri sve kraće pažnje i prezasićenosti vizualima, zvuk – a posebno voice-over – dobiva sve važniju ulogu u digitalnom marketingu.
Tajne uspješne PR komunikacije kroz dobro vođenu adremu