Deinfluencing je samo još jedan od načina za privlačenje pažnje

Da više nego influencerima vjerujemo drugim korisnicima potvrdili su naši ispitanici u novoj Vox Populi anketi.

2 min za čitanje
Piše: Mia Musulin

U #VoxPopuli anketi za lipanj zanimalo nas je jesu li naši ispitanici upoznati s deinfluencerima i koliko vjeruju njihovom sadržaju. Deinfluencing je reakcija na kulturu konzumerizma koja za cilj ima borbu protiv konstantnog stvaranja potrebe za kupovanjem novih proizvoda i usluga od strane influencera.

Deinfluenceri, dakle, umjesto da promoviraju brendove kroz pozitivne recenzije ili plaćene oglase, rade suprotno – informiraju o proizvodima ili uslugama uz ‘etiketu’ – NE kupuj.

Cilj ankete bio nam je doznati koliko su pratitelji na našim društvenim mrežama upoznati s ovim pojmom, mogu li deinfluenceri zaista utjecati na njihovo mišljenje i koliko negativna recenzija podrazumijeva i promjenu njihova mišljenja prilikom kupnje nekog proizvoda ili usluge.

 

Deinfluencing nije iskrena recenzija, već još jedan način za dobivanje pažnje

 

U anketi koju smo proveli na Instagramu više od pola ispitanika (65 %) upoznata je s pojmom deinfluencing, a isto toliko ispitanika podržava deinfluencere. Na LinkedInu je, pak, postotak ispitanika koji su čuli za pojam deinfluencing nešto manji (59 %). Tek 33 % ispitanika na Instagramu smatra da je deinfluencing iskrena komunikacija dok 67 % posto njih tvrdi – to je samo još jedan od načina za privlačenje pažnje. Predviđanja naših ispitanika su da će deinfluencing trend ipak rasti, za što je glasalo 56 % njih.

 

Negativne recenzije najčešće se viđaju na Facebooku, a influenceri im pristupaju stihijski

 

Svi su se naši ispitanici barem jednom susreli s negativnom recenzijom, a većina njih tvrdi da ju je vidjelo na Facebooku, dok nešto manje navodi TikTok i Instagram. I na Instagramu (njih čak 73 %) i na LinkedInu (57 %) većina naših ispitanika smatra da influenceri negativnim recenzijama pristupaju stihijski. Tek 30 % ispitanika na Instagramu se u negativne recenzije uključuje vlastitim komentarima.

 

Na mišljenje o nekom proizvodu ili usluzi puno više utječu drugi korisnici

 

Unatoč tome što deinfluencing većinom smatraju neiskrenim, većini naših ispitanika i na Instagramu (84 %) i na LinkedInu (78 %) negativna je recenzija promijenila mišljenje o nekom proizvodu ili usluzi. Pa iako je više od pola ispitanika na Instagramu (68 %) barem jednom kupila nešto po preporuci influencera, zanimljiv je podatak da većina ispitanika, čak 89 % češće kupuje po preporuci drugih, ‘običnih’ korisnika, nego po preporuci influencera.

Newsletter

Prijavite se na naš Newsletter!

I uvijek budite u tijeku s novostima iz Dialoga.

Izdvojeno

#DK2024: Pet trenutaka koje ćemo pamtiti

Buzzword: fake news

Može li promjena narativa promijeniti način na koji ljudi doživljavaju ESG?

Promjenom kompliciranog ESG jezika kompanije mogu dobiti puno više podrške za svoje održive napore.

Tko su i što znaju najveći utjecajnici današnjice?

Vrijednost influencer marketinga bi do 2032. trebala dosegnuti 200 milijardi dolara.