Deinfluencing je samo još jedan od načina za privlačenje pažnje

Da više nego influencerima vjerujemo drugim korisnicima potvrdili su naši ispitanici u novoj Vox Populi anketi.

2 min za čitanje
Piše: Mia Musulin

U #VoxPopuli anketi za lipanj zanimalo nas je jesu li naši ispitanici upoznati s deinfluencerima i koliko vjeruju njihovom sadržaju. Deinfluencing je reakcija na kulturu konzumerizma koja za cilj ima borbu protiv konstantnog stvaranja potrebe za kupovanjem novih proizvoda i usluga od strane influencera.

Deinfluenceri, dakle, umjesto da promoviraju brendove kroz pozitivne recenzije ili plaćene oglase, rade suprotno – informiraju o proizvodima ili uslugama uz ‘etiketu’ – NE kupuj.

Cilj ankete bio nam je doznati koliko su pratitelji na našim društvenim mrežama upoznati s ovim pojmom, mogu li deinfluenceri zaista utjecati na njihovo mišljenje i koliko negativna recenzija podrazumijeva i promjenu njihova mišljenja prilikom kupnje nekog proizvoda ili usluge.

 

Deinfluencing nije iskrena recenzija, već još jedan način za dobivanje pažnje

 

U anketi koju smo proveli na Instagramu više od pola ispitanika (65 %) upoznata je s pojmom deinfluencing, a isto toliko ispitanika podržava deinfluencere. Na LinkedInu je, pak, postotak ispitanika koji su čuli za pojam deinfluencing nešto manji (59 %). Tek 33 % ispitanika na Instagramu smatra da je deinfluencing iskrena komunikacija dok 67 % posto njih tvrdi – to je samo još jedan od načina za privlačenje pažnje. Predviđanja naših ispitanika su da će deinfluencing trend ipak rasti, za što je glasalo 56 % njih.

 

Negativne recenzije najčešće se viđaju na Facebooku, a influenceri im pristupaju stihijski

 

Svi su se naši ispitanici barem jednom susreli s negativnom recenzijom, a većina njih tvrdi da ju je vidjelo na Facebooku, dok nešto manje navodi TikTok i Instagram. I na Instagramu (njih čak 73 %) i na LinkedInu (57 %) većina naših ispitanika smatra da influenceri negativnim recenzijama pristupaju stihijski. Tek 30 % ispitanika na Instagramu se u negativne recenzije uključuje vlastitim komentarima.

 

Na mišljenje o nekom proizvodu ili usluzi puno više utječu drugi korisnici

 

Unatoč tome što deinfluencing većinom smatraju neiskrenim, većini naših ispitanika i na Instagramu (84 %) i na LinkedInu (78 %) negativna je recenzija promijenila mišljenje o nekom proizvodu ili usluzi. Pa iako je više od pola ispitanika na Instagramu (68 %) barem jednom kupila nešto po preporuci influencera, zanimljiv je podatak da većina ispitanika, čak 89 % češće kupuje po preporuci drugih, ‘običnih’ korisnika, nego po preporuci influencera.

Newsletter

Prijavite se na naš Newsletter!

I uvijek budite u tijeku s novostima iz Dialoga.

Izdvojeno

Tri izazova koji će oblikovati budućnost komunikacijskih agencija

Strukturne reforme već su započele

SRAM kao medijski fenomen

Uz četiri lekcije za komunikacijsku industriju

Savršeni spoj prirode, inovacije i personaliziranog pristupa

Lansirali smo NIVEA Cellular serume