Ispreplitanje virtualnog i stvarnog bit će još veće

Prenosimo sadržaj razgovora naše Savjetnice za uvide i planiranje Nataša Blagojević za portal Glas Slavonije o trendovima u influencers marketingu.

5 min za čitanje
Piše: Dialog komunikacije

– U širem, globalnom kontekstu, svojevrsnu celebrity/influencer slavu posljednjih godina doživljava TikTok kao jedna od najpopularnijih aplikacija na svijetu danas. Kako to objašnjavate?

 

Novosti već neko vrijeme diktira TikTok koji je sve popularniji među korisnicima društvenih mreža. Video, kao jedan od najvažnijih digitalnih trendova posljednjih godina, još je više populariziran, a način na koji tiktokeri kreiraju sadržaj donio je novu razinu kreativnosti, neposrednosti i autentičnosti u komunikaciji. Na TikToku pojavljuju se neka potpuno nova lica, trendovi i teme, i sve djeluje mnogo opuštenije, a istovremeno “stari” influenceri s drugih platformi pomalo traže svoj prostor i na ovoj platformi. Također, platforme se sve više bore za zadržavanje influencera i kreatora sadržaja, pa sve više razmišljaju i o različitim oblicima monetizacije sadržaja kojima bi omogućili kreatorima dodatne prihode. Brendovima, s druge strane, omogućuju sve bolje mogućnosti za oglašavanje i maksimiziranje suradnji s kreatorima sadržaja.

 

– Koliko su pandemija, a posljednjih osam mjeseci i ukrajinski rat, imali utjecaja na influencersku scenu općenito, uključujući i youtubere, tiktokere i društvene mreže? Je li negativnosti više ili manje nego prije?

 

Pandemija, rastuća svijest o okolišnim problemima te političke i ekonomske nestabilnosti stvaraju pritisak na sve, tako i na kreatore sadržaja. Kada se događa nešto tako negativno i zabrinjavajuće, a kakva je bila pojava pandemije, posebice početak rata u Ukrajini, prirodno se taj impuls prenese i na društvene mreže, pa uobičajene teme padaju u neki drugi plan.

Influenceri su se u nekim trenucima, osim s uobičajenim “hejtom”, na društvenim mrežama nosili i s većim očekivanjima u smislu kako trebaju djelovati i komunicirati, što sigurno nije bilo jednostavno. Međutim, nisu rijetki primjeri onih koji su svoje platforme dobro iskoristili za edukaciju svojih pratitelja, i koji su pozitivan primjer drugima, od dijeljenja relevantnih informacija do angažiranja oko pomoći osjetljivim skupinama, ili jednostavno progovaranja o nekim temama koje su do sada bile osjetljive ili zanemarene. Mentalno zdravlje možda je najbolji primjer za to.

Iako možemo uopćeno govoriti o društvenim mrežama kao mjestu gdje ima mnogo negativnosti, smatram kako konkretno influenceri oko sebe ipak okupljaju zajednicu u kojoj ih većina prati iz nekih pozitivnih razloga, i zato što ih zanima njihov sadržaj, stoga taj neki pozitivan sentiment u konačnici ipak prevlada.

 

– Kakva je sudbina u globalnom umreženom digitaliziranom svijetu, između ostaloga i digitalnog marketinga, i s tim u vezi influencers marketinga?

 

Oni koji prvi prihvate nove tehnologije obično žanju uspjeh, tako da je za očekivati da će se s novim tehnologijama i novim platformama pojaviti i neki novi influenceri i oblici utjecaja. Mogućnosti u online okruženju doista su goleme, a u budućnosti će ispreplitanje virtualnog i stvarnog biti još veće, i iskustvo će se neometano prelijevati iz jednog u drugo.

 

– U odnosu na svijet, kakva je influencerska scena u Hrvatskoj danas? Prate li domaći influenceri, uključujući i one iz područja marketinga, svjetske trendove? Koji su i kakvi problemi, ako ih ima, i kako ih rješavati?

 

Domaća scena ne zaostaje bitno za inozemnom i pratimo trendove u smislu platformi i kreativnih formata, ali naše je tržište specifično zato što je malo i donekle konzervativno. Fokus je najviše na komercijalnim suradnjama, iako je primjetno kako su i društveno relevantne teme sve zastupljenije u komunikaciji naših influencera. Ima prostora za napredak u tom kontekstu, primjerice u održivim praksama, a pogotovo u pitanjima ravnopravnosti, podržavanja različitosti i uključivosti. Koncept DEI (diversity, equity and inclusion), odnosno različitost, jednakost i inkluzija, nešto je o čemu se u svijetu općenito mnogo više govori. Problem koji proizlazi iz veličine tržišta jest što je objektivno teško uspostaviti dugoročnije oblike partnerstava. Influenceri i kreatori sadržaja surađuju s različitim brendovima, nerijetko i konkurentskim, što ne ide u prilog autentičnosti i kredibilnosti. Potrebno je još edukacije u profesionalizaciji i postavljanju strukovnih standarda.

 

– Koje su sličnosti, a koje razlike između influencera i celebrityja?

 

Osnovna je razlika tradicionalno poimanje celebrity osobe kao nekog tko je prije svega javna ličnost, poznata i prisutna u javnom prostoru koji nadilazi društvene medije, dok su influenceri u principu “social media influenceri” vezani uz društvene mreže kao dominantni medij na kojem su izgradili utjecaj. Govorimo na neki način o dvije vrste utjecaja, gdje jedna ne isključuje drugu. Što je veća online sljedba influencera na društvenim mrežama, to su na neki način i bliže statusu celebrityja. Onima koji su još k tome svoj hobi uspješno pretvorili u posao, taj posao u pravilu omogućuje vrlo lijep životni stil i luksuz koji ih dodatno pozicionira kao nekog tko je zvijezda.

 

Članak u izvornom obliku možete pročitati na portalu Glas Slavonije.

Izdvojeno

Lansirali smo Central Point Adria

CPA je regionalni hub za komunikacijski menadžment.

Ispreplitanje virtualnog i stvarnog bit će još veće

Prenosimo sadržaj razgovora naše Savjetnice za uvide i planiranje Nataša Blagojević za portal Glas Slavonije o trendovima u influencers marketingu.

Formula za vječnu mladost i uspješni plasman na tržište

Medijima i influencerima predstavili smo novu NIVEA Cellular Expert Lift liniju proizvoda uz retro 80's koncept.