
Pinkwashing i momwashing – manipulacija ili podrška?
Koliko su skriveni lažni pokušaji aktivizma i kako možemo pružiti stvarnu podršku?
Ljudi se sve više angažiraju i provode sve više vremena na društvenim mrežama, te prate poznate osobe!
IAB je na uzorku od 3600 ispitanika iz cijelog svijeta proveo istraživanje o povezanosti online kupovine i influencers marketinga i došao do zanimljivih zaključaka.
Prije svega, ljudi se sve više angažiraju i provode sve više vremena na društvenim mrežama, te prate poznate osobe sa kojima se poistovjećuju. Komunikacija potrošača sa influencerima raste iz dana u dan, pa tako 61% ispitanika komunicira s influencerima barem jednom dnevno, dok ih 35% komunicira s njima više puta dnevno. Iznenađujuća je činjenica kako muškarci dnevno više komuniciraju s influencerima nego žene.
Gdje i koga pratiti?
Najviše ispitanika (65%) prati influencere na Instagramu, dok ih na Facebooku i YouTubeu prati njih 62%. Na YouTubeu su najčešći pratitelji muškarci (64%), a u fokusu su im gameri. Žene primarno koriste Instagram (70%) jer pruža dobar balans između slika i videa, pa se tako ostvaruje snažniji doživljaj. Najpraćeniji influenceri su oni koji kreiraju zabavni sadržaj (47%), a potom oni iz svijeta ljepote (43%). Slavne osobe prati 43% ispitivača, dok 39% njih prate influencere iz svijeta mode. Žene najčešće prate ljepotu (56%), zabavu (48%) te podjednako slavne osobe i modu (47%), a muškarci gamere (54%), influencere koji se bave tehnologijom (46%) te influencere koji kreiraju zabavni sadržaj (44%).
Kako pronaći novi sadržaj?
Većina ispitanika nove influencere pronalazi putem preporuka na društvenim mrežama (53%), no mnogi koriste i preporuke prijatelja i obitelji (48%) ili influencera kojeg već prate (45%). Još jedna metoda za otkrivanje je darivanje. Čak 32% ispitanika pronalaze nove influencere zahvaljujući darivanju koje zahtijeva praćenje influencera u zamjenu za nagradu.
Zahvaljujući influencerima, 41% ispitanika pronašlo je barem jedan novi brend ili proizvod tjedno, a 24% njih ih pronalaze svakodnevno. Manje od 1% ispitanika nije nikada otkrilo novi brend ili proizvod preko influencera.
Prema provedenom istraživanju, 87% ispitanika je kupilo proizvod na temelju toga što su vidjeli kod influencera, što pokazuje da influenceri nisu samo vrijedni tržištu, nego dokazuje i koliko oni zapravo utječu na potrošače.
Kupujemo li više zahvaljujući influencerima?
Potrošači kupuju proizvode zahvaljujući objavama influencera u zavidnoj količini, što potvrđuje činjenica da 4 od 5 ispitanika kupuje proizvod po preporuci influencera. Ove promjene vode do novih prilika za ulaganje u influencere kao marketinški alat.
Jedan od velikih izazova marketinga i influencera danas je prezasićenost sadržaja. Upravo zbog toga potrošači postaju manje skloni temeljitom čitanju i dijeljenju sadržaja koji im je prezentiran. Zato se influenceri moraju fokusirati da pruže sadržaj koji će biti interesantan i drugačiji od svega ostalog, jer će 66% ispitanika podijeliti upravo takav sadržaj. Polovica ispitanika dijeli sadržaj kada misli da će se svidjeti nekome od njihovih prijatelja, dok ih 29% dijeli sadržaj kad god misle da će njihova zajednica smatrati proizvod zanimljivim.
Industrija influencer marketinga na putu je da do 2022. godine dosegne vrijednost u iznosu od 15 milijardi USD, što je porast od čak 8 milijardi USD u odnosu na 2019. godinu.
Izvor: IAB
I uvijek budite u tijeku s novostima iz Dialoga.
Koliko su skriveni lažni pokušaji aktivizma i kako možemo pružiti stvarnu podršku?
Dok su neki „rođeni“ za javni nastup, drugima to može predstavljati značajan izazov, srećom savladiv!
Koliko pažnje poklanjamo blagdanskim kampanjama? Privlače li nas više inovativni koncepti ili tradicionalni motivi? Odgovore na ova i mnoga druga pitanja pronašli smo provodeći anketu Vox Populi u prosincu.