Kako se uspješno otisnuti u nemirne LinkedIn vode

Ako još razmišljate trebate li se pokrenuti na LinkedInu, vrijeme je da prestanete. Savjetujemo kako prebroditi početne nesigurnosti i krenuti s objavama!

5 min za čitanje
Piše: Nataša Blagojević

Broj LinkedIn korisnika kontinuirano raste i trenutno premašuje 930 milijuna globalno, stoga su male šanse kako za ovu društvenu mrežu još niste čuli. Profesionalci diljem svijeta okupljaju se na LinkedInu kako bi ostali povezani i informirani, unaprijedili svoje karijere i jednostavno radili bolje i pametnije. U Hrvatskoj ih je više od osamsto tisuća, ali tek mali broj ih je uistinu aktivan. To znači kako ovdje itekako još ima prostora za pozicioniranje.

Ako još razmišljate trebate li krenuti komunicirati na ovoj mreži, gubite dragocjeno vrijeme za učenje, stjecanje iskustava i poznanstava. Kako bismo vam olakšali prve korake, donosimo nekoliko jednostavnih savjeta kako krenuti graditi organsku prisutnost na LinkedInu.

 

1. Popunite LinkedIn profil što kvalitetnije

 

Ono što biste uz ime i prezime svakako trebali imati su profilna fotografija, informacije o trenutnom radnom mjestu i organizaciji, kratak sažetak profila u kojem ćete reći najvažnije o sebi (čime se bavite, koja su vam područja interesa, što možete ponuditi drugim LinkedIn korisnicima) te konačno podatke o radnom iskustvu i obrazovanju. Naslovna fotografija izvrstan je prostor u kojem možete istaknuti nešto što predstavlja vas ili vašu organizaciju. Lijepo je navesti i uspješne projekte, znanstvene radove, nagrade, priznanja i sl. to su detalji koji će pokazati koliko ste stručni u svojem području.

 

2. Definirajte područje interesa i planirajte sadržaj

 

Definiranje tema koje vas zanimaju i o kojima možete i želite komunicirati na LinkedInu prva je stvar koju trebate napraviti. Tako ćete imati jasnu sliku što radite na ovoj mreži i kome se obraćate. Za početak, zadržite fokus na temama s kojima ste dobro upoznati. Kako biste što lakše prebrodili početne nesigurnosti, napravite kalendar objava. Čak i ako prilikom njegove izrade nemate sve informacije koje su vam potrebne za objavu, „rezervirajte“ datume za teme koje će vam biti relevantne u nadolazećim tjednima.

Definirajte dinamiku objavljivanja i pokušajte biti dosljedni. Pronađite što vam najbolje odgovara. Dodajte osobni pečat i dijelite svoja razmišljanja i iskustva kako bi vaš sadržaj bio što autentičniji i kako bi se drugi korisnici lakše poistovjetili s njime. Upamtite kako je bolje kreirati vlastitu objavu, nego samo objaviti tuđu (repostati). Ne samo da ćete imati bolje rezultate kratkoročno, nego i dugoročno jer svaka objava gradi vaš osobni brend na ovoj platformi i nova je prilika da drugi korisnici saznaju nešto o vama.

 

3. Obratite pažnju na vizualni dio sadržaja i oblikovanje teksta

 

Uključite vizualni sadržaj poput fotografija, videa, infografika i prezentacija u svoje objave. Razmislite o tome kako vizualni sadržaj izgleda i odgovara li mreži i objavi. Težite profesionalnom stilu, ali i prirodna, realistična fotografija napravljena pametnim telefonom može biti sasvim u redu, dok god je povezana s vama i sadržajem koji objavljujete. U nedostatku dobrog vizuala, možete koristiti poveznice na internetske stranice, međutim vjerojatno je kako će vaše objave imati manji doseg u odnosu na druge formate.

Još dva načina kako objavu učiniti vizualno zanimljivijom su emojiji i opcije za grafičko uređivanje. Za oblikovanje teksta pomoću bold ili italik opcije, potražite alate van LinkedIn platforme s kojima ćete tekst moći urediti na takav način.  I jedno i dugo koristite s oprezom jer ne želite maknuti fokus sa same poruke s previše šarenila i naglašenih dijelova teksta. Koristite relevantne hashtagove za povećanje vidljivosti vaše objave (maksimalno 3-5) i uključite brendirane kada je to prikladno.

 

4. Prije objave, napravite posljednju provjeru

 

Jedna od najvažnijih radnji koja može napraviti razliku u kvaliteti vašeg sadržaja je posljednja provjera. Postavite si pitanje je li ova objava relevantna za moju zajednicu, koje su informacije u fokusu i kakvu vrijednost pružaju, je li ovo pogodno vrijeme za njezinu objavu. Razmislite o tonu – što vaša objava odražava (je li inspirativna, obrazovna, naglašena, pozitivna i uspješna…?) i kako rezonira s vašim uobičajenim porukama. Odgovorite li na sve uspješno, imate zeleno svjetlo za objavu.

Dobar trik je i koristiti neki alat za provjeru gramatike u tekstu. Ako ipak pogriješite, nemojte uređivati objavu unutar prvih 2-3 sata minimalno jer se doseg inače smanjuje (LinkedIn to vrijeme koristi kako bi rangirao vašu objavu).

 

5. Budite aktivni u komunikaciji s drugim LinkedIn korisnicima

 

Mnogo vremena potrebno je posvetiti planiranju sadržaja, ali jednako je važno biti aktivan i na druge načine. Prije svega, povezujući se s drugim korisnicima. U svojim objavama trudite se pozvati ljude da podijele mišljenje o vašim objavama. Lajkajte objave drugih ljudi, komentirajte teme koje vas zanimaju i sudjelujte u raspravi s drugim korisnicima te dijelite znanje. Budite profesionalni i konstruktivni, a s kritikama i negativnostima pažljivo i umjereno. Radije povremeno pohvalite nečiji uspjeh i iskreno podržite tuđi rad ako prepoznajete trud.  Konačno, pratite relevantne utjecajne osobe u svojoj industriji i teme koje vas zanimaju te se inspirirajte primjerima njihovog sadržaja i interakcije s drugim korisnicima.

Newsletter

Prijavite se na naš Newsletter!

I uvijek budite u tijeku s novostima iz Dialoga.

Izdvojeno

Pinkwashing i momwashing – manipulacija ili podrška?

Koliko su skriveni lažni pokušaji aktivizma i kako možemo pružiti stvarnu podršku?

Savladajte javni nastup u 10 ključnih koraka

Dok su neki „rođeni“ za javni nastup, drugima to može predstavljati značajan izazov, srećom savladiv!

Kreativnost i pomoć onima u potrebi ključni su za uspjeh blagdanskih kampanja brendova

Koliko pažnje poklanjamo blagdanskim kampanjama? Privlače li nas više inovativni koncepti ili tradicionalni motivi? Odgovore na ova i mnoga druga pitanja pronašli smo provodeći anketu Vox Populi u prosincu.