
Kako i zašto koristiti AI u tržišnim komunikacijama
Generativna umjetna inteligencija sve je prisutnija u našem radu
Iako i privatni i poslovni sektor osjećaju negativan utjecaj inflacije na budžete i s tim povezanu zabrinutost, još uvijek nema mjesta panici.
U svakodnevnim diskusijama u poslovnom sektoru, kao i u medijskom prostoru, već mjesecima je u fokusu inflacija. Obzirom na rekordne stope rasta cijena zabilježene u lipnju i srpnju, kroz kolovošku Vox Populi anketu odlučili smo provjeriti koja su razmišljanja naših pratitelja o trenutnoj situaciji, utjecaju inflacije na svakodnevni život i poslovanje, ali i kakve su prognoze za budućnost i koliko nam brzo slijedi oporavak.
Više od polovice (64%) sudionika naše ankete jako je zabrinuto inflacijom i kretanjem cijena. Iako su uglavnom zabrinuti, otprilike podjednak broj (54%) misli kako je situacija za sada podnošljiva, dok je za 46% zabrinjavajuća. Ne iznenađuje stoga kako velika većina ispitanika (78%) još uvijek ne gomila kućne zalihe zbog rastućih cijena proizvoda i usluga. Kada su u pitanju ključni uzroci inflacije, dvije trećine sudionika ankete smatra kako su to “kriva” ratna zbivanja u Ukrajini. Trećina ih pak misli kako je glavni uzročnik inflacije ipak globalna pandemija koronavirusa.
Inflacija će potrajati dulje od godine dana
Stavovi naših pratitelja ukazuju na oprez i razmišljanja o budućnosti, dok je kod njih 41% u pitanju panika. Također, pesimistično su prognozirali daljnji rast inflacije – 91% sudionika Vox Populi ankete se izjasnilo kako će cijene još rasti do kraja godine, a njih čak 73% smatra kako će inflacija potrajati dulje od 12 mjeseci. Mišljenja oko toga što će hrvatska Vlada poduzeti u borbi s cijenama koje divljaju su podijeljena. Blaga prednost dana je zaduživanju (54%), dok ih 44% smatra kako će se uskoro u Hrvatskoj povećati porezi.
Poduzeća su fokusirana na kontrolu troškova
Ovu složenu temu posebno smo pokušali sagledati kroz prizmu poslovnih subjekata. Čak 85% odgovora ukazuje kako se inflacija negativno odrazila na poslovanje poduzeća, s čim se bore prvenstveno kontrolom troškova (86%). Prema mišljenju naših pratitelja, vrlo mali postotak (14%) poduzeća na inflaciju odgovara inovacijama i agilnim pristupom poslovanju. Ne iznenađuje stoga da se utjecaj inflacije najviše vidi kroz smanjivanje budžeta (71%), dok se dio kompanija oslanja na reorganizaciju poslovanja (29%). Iako su predviđanja općenito pesimistična po pitanju trajanja inflacije, kada je u pitanju oporavak poduzeća, odgovori donekle ukazuju na nešto više optimizma. Skoro polovica ispitanika smatra kako će se poslovanje njihovih tvrtki stabilizirati unutar 12 mjeseci.
Režu se ulaganja u oglašavanje
Kada su u pitanju komunikacija i oglašavanje, u većini poduzeća se marketinška ulaganja smanjuju (71%), a uglavnom se radi o rezanju budžeta za sljedeću godinu (73%). Smanjivanje budžeta u nešto većoj mjeri će se pritom odraziti na oglašivački budžet, odnosno zakup medija (60%), nego na ostale komunikacijske aktivnosti. Obzirom na to da visokih 82% sudionika ankete smatra kako komunikacija u vrijeme inflacije treba biti hrabrija, unatoč najavljenim rezanjima nadajmo se kako to ipak znači više uzbudljivih kampanja u mjesecima pred nama.
I uvijek budite u tijeku s novostima iz Dialoga.
Generativna umjetna inteligencija sve je prisutnija u našem radu
Što brendovi i pojedinci mogu naučiti iz uspjeha Charli XCX i albuma Brat
Korisnici interneta sve više sumnjaju u zaštitu svojih podataka, ali i dalje rado ostaju u digitalnim prostorima koji ih prate – često i bez čitanja uvjeta korištenja.