Savladajte javni nastup u 10 ključnih koraka
Dok su neki „rođeni“ za javni nastup, drugima to može predstavljati značajan izazov, srećom savladiv!
Putanja razvoja trgovine zauvijek je promijenjena.
Otkad je Mark Zuckerberg promijenio naziv kompanije Facebook u Meta i široj javnosti predstavio virtualni svijet metaverse, većina ljudi pita se o čemu se zapravo radi, odnosno koje sve mogućnosti metaverse pruža. Iako može zvučati poprilično apstraktno da provodimo vrijeme u virtualnom trodimenzionalnom svijetu u kojem radimo, obrazujemo se, kupujemo i igramo se, stručnjaci predviđaju da će do 2026. godine 25 posto ljudi provoditi barem jedan sat dnevno u metaversu. Metaverse se zasad najčešće uspoređuje s videoigrama, no budućnost ove platforme bi trebala donijeti mnogo više opcija koje će omogućiti ljudima da repliciraju aktivnosti koje inače obavljaju u fizičkom svijetu.
Demistifikacija metaversea
Kako bi demistificirala pojam metaversea i približila ga široj publici, Meta je danas otvorila prvu fizičku trgovinu u kojoj će korisnici moći isprobati i kupiti proizvode, odnosno “gadgete” koji su potrebni za pristup virtualnoj stvarnosti. U trgovini će biti dostupne VR naočale Quest VR, pametni ekran Portal te naočale koje su nastale u suradnji s Ray Banom. Prva trgovina otvorena je u kalifornijskom gradu Burlingameu, koji se nalazi u blizini njihovog sjedišta, što će uvelike olakšati ispitivanje reakcija, potreba i načina interakcije kupaca s proizvodima. Otvaranje ovakvog tipa trgovine je važan korak k Mark Zuckerbergovom cilju da metaverse postane dio naše svakodnevnice, odnosno nova generacija interneta kakvog danas poznajemo. Kako bi uspio privući još više korisnika u taj virtualni svemir, osim što mora biti zabavan i vizualno atraktivan, potrebno je postići da metaverse postane generator novca, kako za Metu tako i njegove korisnike, odnosno kreatore sadržaja kao što su to danas Instagram influenceri, youtuberi i tiktokeri.
Interes brendova raste
U virtualnom svijetu možete biti štogod poželite kroz avatare koji će predstavljati vaš fizički izgled dok ste aktivni u metaverseu, pa je tako primjerice moguće da vaš avatar nosi virtualnu dizajnersku odjeću ili posjeduje komad namještaja nekog poznatog brenda. Brojni brendovi, među kojima su adidas, Burberry, Dolce&Gabana, Hermes i IKEA, već su započeli s početnom fazom ulaska u svijet metaversea. Poznati kozmetički brend L’Oréal je krenuo s razvojem linije virtualne kozmetike, dok je Gucci lansirao u prodaju svoje prve virtualne tenisice Gucci Virtual 25 koje se prodaju po cijeni od 12,99 dolara po paru. Također, pretpostavka je da će se u tim virtualnim svjetovima moći kupovati i digitalna zemljišta, kuće, namještaj, nakit i brojna druga virtualna dobra koja će potencijalno biti skuplja od onih u stvarnom životu.
Baš kao što je i internet u 90-ima bio neopipljiv i nisu svi bili svjesni da će postati važan dio našeg svakodnevnog života, metaverse je brendovima zasad novo područje u koje još nisu sigurni žele li ulagati. Iako lista brendova koji kreću s prodajom svojih proizvoda i usluga u metaversu raste, s razvojem tehnologije se očekuje kako će iskustvo korisnika u metaversu biti privlačnije i “imerzivnije” od onog u fizičkom svijetu, što će dodatno potaknuti brendove da ulože u razvoj svojih metaverse dućana, s obzirom na to da će i broj korisnika koji će tamo trošiti novac s vremenom rasti.
I uvijek budite u tijeku s novostima iz Dialoga.
Dok su neki „rođeni“ za javni nastup, drugima to može predstavljati značajan izazov, srećom savladiv!
Koliko pažnje poklanjamo blagdanskim kampanjama? Privlače li nas više inovativni koncepti ili tradicionalni motivi? Odgovore na ova i mnoga druga pitanja pronašli smo provodeći anketu Vox Populi u prosincu.
Kome idu 24 milijarde USD?