Meta otvara prve fizičke dućane

Putanja razvoja trgovine zauvijek je promijenjena.

3 min za čitanje
Piše: Marko Sitar

Otkad je Mark Zuckerberg promijenio naziv kompanije Facebook u Meta i široj javnosti predstavio virtualni svijet metaverse, većina ljudi pita se o čemu se zapravo radi, odnosno koje sve mogućnosti metaverse pruža. Iako može zvučati poprilično apstraktno da provodimo vrijeme u virtualnom trodimenzionalnom svijetu u kojem radimo, obrazujemo se, kupujemo i igramo se, stručnjaci predviđaju da će do 2026. godine 25 posto ljudi provoditi barem jedan sat dnevno u metaversu. Metaverse se zasad najčešće uspoređuje s videoigrama, no budućnost ove platforme bi trebala donijeti mnogo više opcija koje će omogućiti ljudima da repliciraju aktivnosti koje inače obavljaju u fizičkom svijetu.

Demistifikacija metaversea

Kako bi demistificirala pojam metaversea i približila ga široj publici, Meta je danas otvorila prvu fizičku trgovinu u kojoj će korisnici moći isprobati i kupiti proizvode, odnosno “gadgete” koji su potrebni za pristup virtualnoj stvarnosti. U trgovini će biti dostupne VR naočale Quest VR, pametni ekran Portal te naočale koje su nastale u suradnji s Ray Banom. Prva trgovina otvorena je u kalifornijskom gradu Burlingameu, koji se nalazi u blizini njihovog sjedišta, što će uvelike olakšati ispitivanje reakcija, potreba i načina interakcije kupaca s proizvodima. Otvaranje ovakvog tipa trgovine je važan korak k Mark Zuckerbergovom cilju da metaverse postane dio naše svakodnevnice, odnosno nova generacija interneta kakvog danas poznajemo. Kako bi uspio privući još više korisnika u taj virtualni svemir, osim što mora biti zabavan i vizualno atraktivan, potrebno je postići da metaverse postane generator novca, kako za Metu tako i njegove korisnike, odnosno kreatore sadržaja kao što su to danas Instagram influenceri, youtuberi i tiktokeri.

Interes brendova raste

U virtualnom svijetu možete biti štogod poželite kroz avatare koji će predstavljati vaš fizički izgled dok ste aktivni u metaverseu, pa je tako primjerice moguće da vaš avatar nosi virtualnu dizajnersku odjeću ili posjeduje komad namještaja nekog poznatog brenda. Brojni brendovi, među kojima su adidas, Burberry, Dolce&Gabana, Hermes i IKEA, već su započeli s početnom fazom ulaska u svijet metaversea. Poznati kozmetički brend L’Oréal je krenuo s razvojem linije virtualne kozmetike, dok je Gucci lansirao u prodaju svoje prve virtualne tenisice Gucci Virtual 25 koje se prodaju po cijeni od 12,99 dolara po paru. Također, pretpostavka je da će se u tim virtualnim svjetovima moći kupovati i digitalna zemljišta, kuće, namještaj, nakit i brojna druga virtualna dobra koja će potencijalno biti skuplja od onih u stvarnom životu.

Baš kao što je i internet u 90-ima bio neopipljiv i nisu svi bili svjesni da će postati važan dio našeg svakodnevnog života, metaverse je brendovima zasad novo područje u koje još nisu sigurni žele li ulagati. Iako lista brendova koji kreću s prodajom svojih proizvoda i usluga u metaversu raste, s razvojem tehnologije se očekuje kako će iskustvo korisnika u metaversu biti privlačnije i “imerzivnije” od onog u fizičkom svijetu, što će dodatno potaknuti brendove da ulože u razvoj svojih metaverse dućana, s obzirom na to da će i broj korisnika koji će tamo trošiti novac s vremenom rasti.

 

Photo by: Freepik
Newsletter

Prijavite se na naš Newsletter!

I uvijek budite u tijeku s novostima iz Dialoga.

Izdvojeno

Discord – IT mjesto za online druženje u 2024.

Ova besplatna aplikacija za tekstualne, glasovne i video razgovore isprva je bila jako popularna među gejmerima, a danas je koriste brojne zajednice različitih namjena, poput grupa za učenje.

TV je i dalje dominantan izvor vijesti, ali online platforme kontinuirano jačaju

Građani Hrvatske najviše vjeruju tradicionalnim medijima, dok su oprezni oko informacija s društvenih mreža i messaging aplikacija, iako ove komunikacijske platforme koriste sve više.

Tajna koju kriju najbolji svjetski brendovi

Izvješće Interbranda o Najboljim globalnim robnim markama u 2023. sveobuhvatno je vrednovanje i istraživanje onoga što je potrebno da postanete jedan od najvrjednijih brendova na svijetu.