Metaverse je većini nepoznanica, a slobodu govora treba ograničiti?

Prema posljednjoj VoxPopuli anketi, samo trećina sudionika je upoznata s mogućnostima koje nudi Metaverse.

3 min za čitanje
Piše: Anamarija Morić

Prošli su mjesec obilježile dvije važne vijesti najvećih  kompanija iz svijeta društvenih mreža. Dok Elon Musk postaje vlasnik Twittera s ciljem da cenzuriranje sadržaja na toj platformi ode u prošlost, META otvora prve fizičke trgovine pomoću kojih će nastojati demistificirati koncept Metaversea odnosno metaverzuma i privući što više novih korisnika u tzv. novu generaciju interneta. Našu #VoxPopuli anketu u kojoj smo željeli doznati mišljenja naših pratitelja na društvenim mrežama o ovim novostima proveli smo tijekom svibnja na Facebooku, Instagramu i LinkedInu, a u nastavku donosimo rezultate.

Novi izazovi Twittera

Ispitanici su na Instagramu iznijeli podijeljeno mišljenje hoće li Muskovo preuzimanje Twittera donijeti veću slobodu govora. Njih ukupno 48% se slaže s tom tvrdnjom, dok se njih 51% ne slaže. Na LinkedInu 31% ispitanika misli da će sloboda govora biti veća, 50% ispitanika se ne slaže s tom tvrdnjom, dok je njih 19% neodlučno. Kako će utjecajni pojedinci iskoristiti necenzuriranje potencijalno štetnog sadržaja za širenje govora mržnje, slaže se visokih 84% ispitanika. S jedne strane promjena vlasnika na Twitteru potencijalno može donijeti nove korisnike radikalnih uvjerenja, s čime se slaže čak 71% ispitanika, a s druge strane 64% ispitanika misli kako će Muskovo preuzimanje Twittera rezultirati napuštanjem određenog broja korisnika te mreže.

Prisutnost govora mržnje na društvenim mrežama

Na Instagramu se 100% ispitanika jasno izjasnilo kako su govor mržnje i dezinformiranje prisutni na društvenim mrežama, a 96% ispitanika misli da društvene mreže imaju utjecaj na demokraciju i društvenu klimu u svijetu. Kada govorimo o trenutnom stanju slobode govora na društvenim mrežama, 74% ispitanika misli da ona trenutno nije ograničena te se još veći postotak, 95% ispitanika, slaže kako bi govor mržnje trebao biti bolje reguliran i strože kažnjavan.

Nova virtualna okolina

Drugi dio našeg #VoxPopuli istraživanja odnosi se na Metaverse ili svojevrsni koncept trodimenzionalnog interneta gdje se preklapaju različite tehnologije pomoću kojih u virtualnoj okolini možemo raditi sve ono što radimo i u stvarnom svijetu. S mogućnostima koje Metaverse  nudi upoznato je 33% ispitanika, no činjenica da 67% ispitanika nije upoznato s ovim  novitetom ne iznenađuje s obzirom na inovativan koncept i tehnologije koje Metaverse podrazumijeva. Naša LinkedIn zajednica dijeli vrlo slično mišljenje, iako je nešto veći postotak sudionika (40% ispitanih) upoznato s pojmom Metaverse. Jednake brojke su vidljive oko pitanja mogu li se sudionici Vox Populi ankete zamisliti da rade, obrazuju se i druže u virtualnom 3D svijetu. Oko pitanja hoćemo li u budućnosti provoditi više vremena u Metaverseu nego u fizičkom svijetu, 47% ispitanika misli da hoćemo, dok se ostatak ne slaže s tim predviđanjem.

Odlazak u virtualnu kupnju

Velika većina ispitanika, njih 88%, odgovorilo je da nisu dovoljno informirani o Metaverseu te im ideja kako bismo u budućnosti mogli trošiti novac na virtualnu odjeću, nekretnine dosta apstraktna. Pola sudionika se pak slaže da će Metaverse biti dobra prilika za ulaganje brandova, pri čemu ih  68% misli da cijene virtualnih predmeta u Metaverseu neće biti slične onima u fizičkom svijetu. Oko pitanja hoće li Metaverse zauvijek promijeniti retail industriju, 52% ispitanika misli da hoće, dok njih 48% smatra da neće.

Newsletter

Prijavite se na naš Newsletter!

I uvijek budite u tijeku s novostima iz Dialoga.

Izdvojeno

Sve što trebate znati o Direktivi Europske unije o greenwashingu

Donosimo vam četiri pozitivne implikacije i četiri izazova

Ima li povratka nakon otkazivanja?

Proveli smo istraživanje o upoznatosti naših pratitelja s kulturom otkazivanja i njenim popratnim pojavama. Saznajte što smo otkrili!

Hoće li TikTok zamijeniti Google kao pretraživač?

Sve više mladih koristi TikTok ne samo za zabavu nego i za pretraživanje informacija, od restorana do turističkih destinacija. Može li ova društvena mreža ugroziti Googleovu poziciju glavnog izvora informacija?