Metaverse je većini nepoznanica, a slobodu govora treba ograničiti?

Prema posljednjoj VoxPopuli anketi, samo trećina sudionika je upoznata s mogućnostima koje nudi Metaverse.

3 min za čitanje
Piše: Anamarija Morić

Prošli su mjesec obilježile dvije važne vijesti najvećih  kompanija iz svijeta društvenih mreža. Dok Elon Musk postaje vlasnik Twittera s ciljem da cenzuriranje sadržaja na toj platformi ode u prošlost, META otvora prve fizičke trgovine pomoću kojih će nastojati demistificirati koncept Metaversea odnosno metaverzuma i privući što više novih korisnika u tzv. novu generaciju interneta. Našu #VoxPopuli anketu u kojoj smo željeli doznati mišljenja naših pratitelja na društvenim mrežama o ovim novostima proveli smo tijekom svibnja na Facebooku, Instagramu i LinkedInu, a u nastavku donosimo rezultate.

Novi izazovi Twittera

Ispitanici su na Instagramu iznijeli podijeljeno mišljenje hoće li Muskovo preuzimanje Twittera donijeti veću slobodu govora. Njih ukupno 48% se slaže s tom tvrdnjom, dok se njih 51% ne slaže. Na LinkedInu 31% ispitanika misli da će sloboda govora biti veća, 50% ispitanika se ne slaže s tom tvrdnjom, dok je njih 19% neodlučno. Kako će utjecajni pojedinci iskoristiti necenzuriranje potencijalno štetnog sadržaja za širenje govora mržnje, slaže se visokih 84% ispitanika. S jedne strane promjena vlasnika na Twitteru potencijalno može donijeti nove korisnike radikalnih uvjerenja, s čime se slaže čak 71% ispitanika, a s druge strane 64% ispitanika misli kako će Muskovo preuzimanje Twittera rezultirati napuštanjem određenog broja korisnika te mreže.

Prisutnost govora mržnje na društvenim mrežama

Na Instagramu se 100% ispitanika jasno izjasnilo kako su govor mržnje i dezinformiranje prisutni na društvenim mrežama, a 96% ispitanika misli da društvene mreže imaju utjecaj na demokraciju i društvenu klimu u svijetu. Kada govorimo o trenutnom stanju slobode govora na društvenim mrežama, 74% ispitanika misli da ona trenutno nije ograničena te se još veći postotak, 95% ispitanika, slaže kako bi govor mržnje trebao biti bolje reguliran i strože kažnjavan.

Nova virtualna okolina

Drugi dio našeg #VoxPopuli istraživanja odnosi se na Metaverse ili svojevrsni koncept trodimenzionalnog interneta gdje se preklapaju različite tehnologije pomoću kojih u virtualnoj okolini možemo raditi sve ono što radimo i u stvarnom svijetu. S mogućnostima koje Metaverse  nudi upoznato je 33% ispitanika, no činjenica da 67% ispitanika nije upoznato s ovim  novitetom ne iznenađuje s obzirom na inovativan koncept i tehnologije koje Metaverse podrazumijeva. Naša LinkedIn zajednica dijeli vrlo slično mišljenje, iako je nešto veći postotak sudionika (40% ispitanih) upoznato s pojmom Metaverse. Jednake brojke su vidljive oko pitanja mogu li se sudionici Vox Populi ankete zamisliti da rade, obrazuju se i druže u virtualnom 3D svijetu. Oko pitanja hoćemo li u budućnosti provoditi više vremena u Metaverseu nego u fizičkom svijetu, 47% ispitanika misli da hoćemo, dok se ostatak ne slaže s tim predviđanjem.

Odlazak u virtualnu kupnju

Velika većina ispitanika, njih 88%, odgovorilo je da nisu dovoljno informirani o Metaverseu te im ideja kako bismo u budućnosti mogli trošiti novac na virtualnu odjeću, nekretnine dosta apstraktna. Pola sudionika se pak slaže da će Metaverse biti dobra prilika za ulaganje brandova, pri čemu ih  68% misli da cijene virtualnih predmeta u Metaverseu neće biti slične onima u fizičkom svijetu. Oko pitanja hoće li Metaverse zauvijek promijeniti retail industriju, 52% ispitanika misli da hoće, dok njih 48% smatra da neće.

Newsletter

Prijavite se na naš Newsletter!

I uvijek budite u tijeku s novostima iz Dialoga.

Izdvojeno

Tri izazova koji će oblikovati budućnost komunikacijskih agencija

Strukturne reforme već su započele

SRAM kao medijski fenomen

Uz četiri lekcije za komunikacijsku industriju

Savršeni spoj prirode, inovacije i personaliziranog pristupa

Lansirali smo NIVEA Cellular serume