Možemo li se prilagoditi četverodnevnom radnom tjednu?

Sve više kompanija uvodi treći slobodni dan u tjednu.

4 min za čitanje
Piše: Marko Sitar

Od početka pandemije gotovo sve industrije suočile su se s velikim promjenama u načinu poslovanja. Shvatili smo da, zahvaljujući tehnologiji, veliki dio posla možemo odraditi od kuće i biti jednako produktivni i međusobno povezani. Iako većina smatra da je društveni kontakt neusporedivo efikasniji od onog preko ekrana, prema istraživanju Owl Labsa za 2021 godinu čak 89% europskih kompanija izjasnilo se da planira zadržati hibridni dio rada jer se rad od kuće bolje odražava na mentalno zdravlje zaposlenika, a istovremeno ne umanjuje njihovu produktivnost.

Briga o vlastitom zdravlju, smanjenje stresa i zadovoljstvo u privatnom životu ima značajno pozitivniji utjecaj na kvalitetu obavljanja svakodnevnih poslovnih zadataka, zbog čega se sve više kompanija okreće k tome da rastereti svoje zaposlenike skraćivanjem radnog vremena i uvođenjem četverodnevnog radnog tjedna.

No što je s PR industrijom koja je na raspolaganju svojim klijentima i medijima 24/7? Može li se i ona prilagoditi četverodnevnom modelom poslovanja i na koji način?

Ključ uspjeha je dobra organizacija

Agencije za odnose s javnošću neprekidno kreiraju i osmišljavaju sadržaj koji je relevantan publici i medijima. Provođenje komunikacijskog plana i strategije ne staje u petak, te se agencije vrlo često suočavaju s rokovima unutar kojih moraju isporučiti dogovoreni output neovisno o kojem danu u tjednu se radi.

Iako prema ovome na prvu zvuči gotovo nedostižno reći “zbogom” radnom petku, sve je moguće uz dobru organizaciju unutar tima. U ovom slučaju rotacija među zaposlenicima je ključna, jer se osigurava da su PR stručnjaci uvijek na raspolaganju potrebama i zahtjevima klijenata. Zaposlenici se prema tome mogu između sebe, ovisno o mogućnostima, raspodijeliti koji dan u tjednu će biti slobodni.

Najvažnija je prilagodba klijentu

Klijenti su uvijek na prvom mjestu, i upravo iz tog razloga, PR industrija ovisi o različitim industrijama klijenta i njihovoj prirodi poslovanja. Kako bi se mogli u potpunosti prebaciti na ovakav model poslovanja, važno je pričekati da klijent napravi prvi korak. Ohrabrujuća je činjenica da sve više poduzeća iz raznih industrija kreće u eksperimentalnu fazu uvođenja četverodnevnog radnog tjedna, čime se došlo do zanimljivih zaključaka. Prema istraživanju Society for Human Resource Management, 60% kompanija uočilo je značajan porast produktivnosti i zadovoljstva zaposlenika, dok se 74% zaposlenika izjasnilo kako su im tri slobodna dana u tjednu pomogla uspostaviti idealni balans između poslovnog i privatnog života. Microsoft Japan navodi kako je produktivnost radnika porasla za čak 40% od kada su se prebacili na ovakav model poslovanja.

Ista pravila ne vrijede za sve

Prelazak na ovakav model poslovanja nije toliko jednostavan kako se možda može činiti. Osim što je potrebno uzeti u obzir kako će to utjecati na zaposlenike i klijente, važno je razmisliti o nekoliko važnih pitanja. Hoće li zbog jednog slobodnog dana više zaposlenici raditi 10 sati dnevno ili je izvedivo da radni tjedan broji 36 radnih sati? Kako će to utjecati na troškove uzevši s obzirom na to da bi zaposlenicima plaća ostala ista? Mogu li svi zaposlenici, s obzirom na koju funkciju obavljaju, biti slobodni tri dana u tjednu, odnosno važi li isto pravilo za sve?

Odgovori na ova pitanja se razlikuju od agencije do agencije, te je preporučljivo prvo provesti eksperimentalnu fazu, nakon čega će biti moguće donijeti realnu odluku o konačnom uvođenju četverodnevnog radnog tjedna.

Nekoliko marketinških i PR agencija u Hrvatskoj već je započelo s ovakvim modelom poslovanja i biti će zanimljivo pratiti kako će se to odraziti na rezultate poslovanja u budućnosti, odnosno hoće li te agencije postati predvodnici promjena za kojima će se voditi i ostali.

 

Newsletter

Prijavite se na naš Newsletter!

I uvijek budite u tijeku s novostima iz Dialoga.

Izdvojeno

Savladajte javni nastup u 10 ključnih koraka

Dok su neki „rođeni“ za javni nastup, drugima to može predstavljati značajan izazov, srećom savladiv!

Kreativnost i pomoć onima u potrebi ključni su za uspjeh blagdanskih kampanja brendova

Koliko pažnje poklanjamo blagdanskim kampanjama? Privlače li nas više inovativni koncepti ili tradicionalni motivi? Odgovore na ova i mnoga druga pitanja pronašli smo provodeći anketu Vox Populi u prosincu.

Reputacijski rizici u fokusu 2025.

Kome idu 24 milijarde USD?