Nužno loša ili ipak samo drugačija godina?

U najdublju kromosomsku anomaliju usađen nam je svojevrstan prijezir prema ovoj godini, ali kad se malo bolje osvrnemo, ovo je godina koja je uspjela prodrmati temelje svih postojećih paradigmi digitalnog doba.

Piše: Dialog Komunikacije

Dobar redatelj, bez šminkera, knjige snimanja i scenarija o 2020. godini mogao bi slobodno za jedno prijepodne snimiti pravi povijesni spektakl pod radnim nazivom „Oluja svih oluja„. Novitete koje nam je tekuća godina priredila i koje nam naredna godina tek planira prirediti, serviramo vam u nastavku na vaše pametne zaslone.

Osnovno pitanje koje se nadmeće na samom početku glasi je li 2020. uistinu bila tako loša ili samo različita? Manevrirajući na drhtavom tlu između oba ponuđena odgovora, kad su u pitanju marketing i komunikacije ipak se opredjeljujemo za drugu opciju. Štoviše, ova godina je bila različita do tolike mjere da su trendovi u marketingu evoluirali u posljednjih nekoliko mjeseci više nego u cijelom posljednjem desetljeću.

 

Rast e-trgovine kao posljedica novih poslovnih strategija

No, krenimo redom. Zavrtimo film unazad desetak mjeseci i prisjetimo se kako su ograničenja uzrokovana globalnom pandemijom prisilila kompanije na potpuno nove strategije, te ih ujedno dovela do ruba u kojemu je bilo nužno preispitati utabane puteve prodajnih i komunikacijskih kanala. Tako je zabilježen ogroman rast e-trgovine i novih značajki na društvenim platformama, u prvom redu Instagrama, Snapchata i TikToka. Međutim nije neočekivano da su promjene koje nam je donijela globalna pandemija ozbiljno preispitale temeljne vrijednosti potrošača, te čak 88% ispitanika vjeruje da je sada važnije nego ikada da se tvrtke ponašaju etično. One koje to ne učine mogle bi pretrpjeti nepovratnu reputacijsku štetu.

 

Jesu li mala poduzeća osuđena na propast?

Brzina promjena u društvu povećala se preko noći, a taj je pomak zahtijevao i više nadzora, mjerenja i optimizacije u stvarnom vremenu, ruku uz ruku brzog i informiranog odlučivanja. Spomenuti trend nas prati i dalje, te kako ulazimo u 2021. godinu, očekujemo i dalje kontinuiran uspon i razvoj elektroničke trgovine u sklopu digitalnih kanala. Mnoga mala poduzeća bila su prisiljena zatvoriti svoja vrata i upravo su društvene mreže te kojima su se okrenuli kako bi održali kupce, doveli potencijalno nove i ujedno zadržali ili povećali prihod. Prisjetimo se samo kada je Facebook pokrenuo „F-commerce“ koliko se uzburkanih emocija digitalnog svijeta našlo na jednom mjestu, a danas imamo prilike svjedočiti istoj stvari i na Instagramu, dok je TikTok nedavno sklopio partnerstvo sa Spotifyom koji vlastitim potrošačima omogućuje kupnju proizvoda izravno od TikTok kreatora.

 

Virtualna borba protiv botova

Taman kad ste pomislili da ovu godinu karakterizira silazna putanja, društvene mreže i elektronična trgovina čine zajedno uzlaznu putanja koja, kako se čini, ne prestaje rasti. Nova potrošačka putovanja nastavit će se pojavljivati ​​2021. godine, a mnoga od njih presijecat će se putem društvenih mreža u pojedinačnoj, ili vjerojatnije, više točaka. Međutim, jedan od najvećih izazova 2021. godine bit će zasigurno i održavanje interneta otvorenim i sigurnim mjestom. Zanimljiv je podatak da je u prvih nekoliko tjedana globalne pandemije Twitter pogodilo čak 45% malignih botova zagađujući tako komunikacijske kanale i predstavljajući potencijalnu prijetnju.

Direktorove aktivnosti na društvenim mrežama itekako su važne

No, vratimo se za kraj teksta ipak uzlaznim putanjama uz provedeno istraživanje o angažmanu izvršnih direktora na društvenim mrežama. Pogađate li koji direktori mjere veći godišnji uspjeh – oni koji su aktivni na društvenim mrežama ili oni koji su ipak malo manje aktivni? Sigurni smo kako ste od prve pogodili točan odgovor, no što se krije iza toga?  Je li spomenuti uspjeh rezultat njihove upotrebe društvenih mreža ili angažman na društvenim mrežama općenito doprinosi općem rastu tvrtke? Odgovor je oboje. U ovoj užurbanoj godini nužno je da izvršni direktori budu glas i lice vlastitih tvrtki, ali i ono najvažnije, da kao glavne osobe utjelovljuju sustav vrijednosti svoje tvrtke. Društvene platforme pružaju savršeno mjesto upravo da to i postignu. Privatni profili mnogih korisnika postali su i poslovni, pa tako imati šefa na listi prijatelja i nije više tako neobično.

 

Zapravo, što uopće još možemo nazvati uobičajenim u ovoj godini?

 

Izvor: Ketchum

Izdvojeno

Pismo isprike

Ispričavamo se svima koji su se na bilo koji način našom objavom osjetili pogođenima.

Lansiran THE GREEN HUB

Platforma će se fokusirati na održivo poslovanje kompanija

Tips & Tricks: Organizacija nagradnog natječaja na društvenim mrežama

Jeste li se ikad zapitali koliko je komplicirano osmisliti i provesti nagradni natječaj bez kršenja pravila platforme?