O autentičnosti kod generacije Z ususret konferenciji DIABLOG

Pripadnici generacije Z su izuzetno važna grupa mladih ljudi od kojih svi možemo i moramo učiti, jer su dio digitalne budućnosti.

4 min za čitanje
Piše: Dialog Komunikacije

Ususret trećem izdanju konferencije DIABLOG koja se održava u Zagrebu 21. studenog 2018. i na kojoj će biti riječi o autentičnosti blogera i influencera i utjecaju na GenZ, proučili smo što za mlade ljude znači autentičnost sadržaja, koliko vremena provode u online svijetu te kako percipiraju svijet oko sebe.

Generaciju Z čini čak 18% svjetske populacije, a pripadaju joj je osobe rođene između 1995. i 2005. godine. Društvene mreže i mobiteli sastavni su dio njihovog života, a prema MaryLeigh Bliss, direktorici za digitalni sadržaj u Ypulse, pripadnici generacije Z ovisni su o svojim mobilnim uređajima te ne znaju živjeti bez njih. Objašnjava kako to više nije ni obična ovisnost već njihova nadogradnja, neizostavni digitalni produžetak tijela, što i potvrđuje brojka koja govori da provode šest sati dnevno na svojim mobilnim uređajima.

 

Stalno povezani i  društveno osviješteni

Iako im se često predbacuje koliko vremena provode u online svijetu i da su stalno povezani na svojim uređajima, istraživanja su pokazala kako genzeovci zapravo komuniciraju više sa svojim prijateljima nego što su to činile generacije prije njih. Tehnologija se uklopila u njihov svakodnevni život i novi način prijateljstva, pa se tako druže u live chatovima, pišu zadaću zajedno dok livestreamaju, a ponekad samo šute i rade odvojene stvari, ali su zajedno na platformi kao što je FaceTime.

Genzeovci su generacija koja stalno iznenađuje, prate trendove, mijenjaju ih i postavljaju.

Oni su generacija koja je potaknuta vrijednostima, a više od 50% njih želi biti čimbenik koji će svijet učiniti boljim mjestom, što izravno utječe na njihovo ponašanje, komuniciranje, kupnju i sadržaj koji usvajaju. Genzeovci će pratiti brandove i influencere koji razumiju njihov identitet, smisao i vrijednosti te posjeduju autentičnost i relevantnost onome što njih zanima.

 

Live video kao potvrda autentičnosti

Jedan od najboljih načina za kreiranje autentičnih poruka je kreiranje sadržaja uživo. Livestreaming na društvenim mrežama i ostalim platformama postavili su novu eru live sadržaja koja mijenja način zabave i pripadnici generacije Z je prate i stvaraju. Prema istraživanju Ypuls-a, većina genzeovaca svakodnevno livestreama sa svojim prijateljima ili kreira live sadržaj za platforme na koje je uključen, a tri od četiri je reklo da sigurno sat vremena gleda live sadržaj influencera i brandova koje prate na InstagramuFacebooku ili Youtube-u. Za njih biti live znači biti autentičan i kreativan, način na koji uspijevaju zadržati interes za sadržaj koji žele pratiti.

Genzeovci se često nazivaju i stream generacijom , a prema istraživanju nekoliko je razloga zašto je to njihov idealan tip sadržaja.

Dostupnost

Svatko tko se osjeća dovoljno slobodno može snimiti svoj autentični sadržaj, podijeliti ga s drugima, potaknuti na neku promjenu ili potencijalno zaraditi. Taj isti sadržaj može u vrlo kratkom roku biti svima dostupan te zbog iste te dostupnosti genzeovci mogu biti u korak sa svim trendovima, prijateljima i sadržajem koji žele pratiti.

Personalizacija

Genzeovci ne žele trošiti puno vremena na pretraživanje zanimljivog sadržaja, već žele da im ga medij kojeg koriste ponudi na osnovi njihovih prijašnjih pretraživanja. U ovom slučaju nema njihovog uključivanja, ali im je bitan upravo taj lažni osjećaj uključenosti koji im način personaliziranog odabira sadržaj daje. Najbolji primjer za to je Netflixovapreporuka filmova i serija na osnovi prije gledanog sadržaja (eng. Because you watched…) ili Twitch, platforma gdje gledatelji mogu uživo gledati druge ljude kako igraju igrice na osnovi prijašnjeg odabira istih.

I dok se većina istraživanja bavi time koliko vremena genzeovci provode u online okruženju, ona nam ujedno pokazuju kako su pripadnici generacije Z najveći potrošači i kreatori digitalnog sadržaja te izuzetno važna grupa mladih ljudi od kojih svi možemo i moramo učiti, jer su dio digitalne budućnosti.

Izdvojeno

Dialog postao “Zeleni ured”

Agencija za komunikacijski menadžment Dialog komunikacije, prva je domaća kompanija koja djeluje po načelima Zelenog ureda prema programu platforme THE GREEN HUB.

Što je PR-ovac bez dobre medijske liste?

Donosimo pet jednostavnih savjeta kako do pripreme ključnog alata u odnosima s medijima.

Kako zaraditi od YouTubea

Ako ste oglašivač, na YouTubeu svoj novac trošite, ili ljepše rečeno, ulažete u doseg svoje publike. Međutim, ako ste kreator sadržaja, odnosno YouTuber, na istoj platformi možete dobro zaraditi.