Sve što trebate znati o Direktivi Europske unije o greenwashingu
Donosimo vam četiri pozitivne implikacije i četiri izazova
Pripadnici generacije Z su izuzetno važna grupa mladih ljudi od kojih svi možemo i moramo učiti, jer su dio digitalne budućnosti.
Ususret trećem izdanju konferencije DIABLOG koja se održava u Zagrebu 21. studenog 2018. i na kojoj će biti riječi o autentičnosti blogera i influencera i utjecaju na GenZ, proučili smo što za mlade ljude znači autentičnost sadržaja, koliko vremena provode u online svijetu te kako percipiraju svijet oko sebe.
Generaciju Z čini čak 18% svjetske populacije, a pripadaju joj je osobe rođene između 1995. i 2005. godine. Društvene mreže i mobiteli sastavni su dio njihovog života, a prema MaryLeigh Bliss, direktorici za digitalni sadržaj u Ypulse, pripadnici generacije Z ovisni su o svojim mobilnim uređajima te ne znaju živjeti bez njih. Objašnjava kako to više nije ni obična ovisnost već njihova nadogradnja, neizostavni digitalni produžetak tijela, što i potvrđuje brojka koja govori da provode šest sati dnevno na svojim mobilnim uređajima.
Stalno povezani i društveno osviješteni
Iako im se često predbacuje koliko vremena provode u online svijetu i da su stalno povezani na svojim uređajima, istraživanja su pokazala kako genzeovci zapravo komuniciraju više sa svojim prijateljima nego što su to činile generacije prije njih. Tehnologija se uklopila u njihov svakodnevni život i novi način prijateljstva, pa se tako druže u live chatovima, pišu zadaću zajedno dok livestreamaju, a ponekad samo šute i rade odvojene stvari, ali su zajedno na platformi kao što je FaceTime.
Genzeovci su generacija koja stalno iznenađuje, prate trendove, mijenjaju ih i postavljaju.
Oni su generacija koja je potaknuta vrijednostima, a više od 50% njih želi biti čimbenik koji će svijet učiniti boljim mjestom, što izravno utječe na njihovo ponašanje, komuniciranje, kupnju i sadržaj koji usvajaju. Genzeovci će pratiti brandove i influencere koji razumiju njihov identitet, smisao i vrijednosti te posjeduju autentičnost i relevantnost onome što njih zanima.
Live video kao potvrda autentičnosti
Jedan od najboljih načina za kreiranje autentičnih poruka je kreiranje sadržaja uživo. Livestreaming na društvenim mrežama i ostalim platformama postavili su novu eru live sadržaja koja mijenja način zabave i pripadnici generacije Z je prate i stvaraju. Prema istraživanju Ypuls-a, većina genzeovaca svakodnevno livestreama sa svojim prijateljima ili kreira live sadržaj za platforme na koje je uključen, a tri od četiri je reklo da sigurno sat vremena gleda live sadržaj influencera i brandova koje prate na Instagramu, Facebooku ili Youtube-u. Za njih biti live znači biti autentičan i kreativan, način na koji uspijevaju zadržati interes za sadržaj koji žele pratiti.
Genzeovci se često nazivaju i stream generacijom , a prema istraživanju nekoliko je razloga zašto je to njihov idealan tip sadržaja.
Dostupnost
Svatko tko se osjeća dovoljno slobodno može snimiti svoj autentični sadržaj, podijeliti ga s drugima, potaknuti na neku promjenu ili potencijalno zaraditi. Taj isti sadržaj može u vrlo kratkom roku biti svima dostupan te zbog iste te dostupnosti genzeovci mogu biti u korak sa svim trendovima, prijateljima i sadržajem koji žele pratiti.
Personalizacija
Genzeovci ne žele trošiti puno vremena na pretraživanje zanimljivog sadržaja, već žele da im ga medij kojeg koriste ponudi na osnovi njihovih prijašnjih pretraživanja. U ovom slučaju nema njihovog uključivanja, ali im je bitan upravo taj lažni osjećaj uključenosti koji im način personaliziranog odabira sadržaj daje. Najbolji primjer za to je Netflixovapreporuka filmova i serija na osnovi prije gledanog sadržaja (eng. Because you watched…) ili Twitch, platforma gdje gledatelji mogu uživo gledati druge ljude kako igraju igrice na osnovi prijašnjeg odabira istih.
I dok se većina istraživanja bavi time koliko vremena genzeovci provode u online okruženju, ona nam ujedno pokazuju kako su pripadnici generacije Z najveći potrošači i kreatori digitalnog sadržaja te izuzetno važna grupa mladih ljudi od kojih svi možemo i moramo učiti, jer su dio digitalne budućnosti.
I uvijek budite u tijeku s novostima iz Dialoga.
Donosimo vam četiri pozitivne implikacije i četiri izazova
Proveli smo istraživanje o upoznatosti naših pratitelja s kulturom otkazivanja i njenim popratnim pojavama. Saznajte što smo otkrili!
Sve više mladih koristi TikTok ne samo za zabavu nego i za pretraživanje informacija, od restorana do turističkih destinacija. Može li ova društvena mreža ugroziti Googleovu poziciju glavnog izvora informacija?