VoxPopuli na temu uvođenja eura pokazuje kako su poslovne organizacije optimističnije od građana i novu valutu dočekuju spremno.
Pogledaj galeriju
—
3 min za čitanje
Piše: Nataša Blagojević
Prvog siječnja sljedeće godine Hrvatska uvodi euro i postaje 20. članica druge najveće monetarne unije u svijetu. U iščekivanju jednog od najznačajnijih događaja u suvremenoj povijesti naše zemlje i promjene koja se tiče baš svakog građanina i organizacije, pozabavili smo se ovom temom kroz našu mjesečnu #VoxPopuli anketu na društvenim mrežama. Cilj nam je bio doznati koliko su naši pratitelji na društvenim mrežama informirani o novoj valuti, kako se pripremaju za uvođenje eura i što očekuju u budućnosti.
Građani strahuju od rasta cijena
Vrlo visokih 85 % pratitelja koji su sudjelovali anketi smatra kako Hrvatska nije spremna za novu valutu. U još većem postotku izjasnili su se kako kampanja za informiranje građana nije dobro provedena. Nije iznenađenje stoga ni kako ih dvije trećine ima određene bojazni vezano uz uvođenje eura. Samo neki od primjera koje su izdvojili su strah od zaokruživanja cijena, poskupljenja i daljnjeg pada životnog standarda. Štoviše, 89 % ih je uvjereno kako je uvođenje eura jedan od razloga za rast cijena.
Nova valuta donijet će ipak i neke pozitivne promjene. Naši pratitelji kao prednosti uvođenja eura vide lakše uspostavljanje inozemnih suradnji, manje preračunavanja i brige na putovanjima.
Valja istaknuti kako je sama kampanja o informiranju građana još uvijek u tijeku te kako svi koji imaju pitanja i nepoznanica oko uvođenja eura, još uvijek mogu doznati korisne informacije.
Poslovna zajednica očekuje pozitivan utjecaj eura
Organizacije spremno dočekuju ovu značajnu promjenu. 85 % ih je već započelo s pripremama za uvođenje eura u svakodnevno poslovanje. Optimistične su i očekuju kako će se nova valuta pozitivno odraziti na poslovanje (82 %).
Neka od pitanja vezana za poslovni sektor, osim na Instagramu, postavili smo i LinkedIn zajednici. Kada su u pitanju troškovi, na Instagramu je većina istaknula kako uvođenje eura nema utjecaj na rast troškova u njihovim organizacijama (67 %). Na LinkedInu su odgovori dijametralno suprotni jer je 73% odgovora ukazalo kako je uvođenje eura u njihovim organizacijama ipak rezultiralo rastom troškova.
I na pitanje o tome planiraju li povećati cijene svojih proizvoda i usluga su odgovori na ove dvije platforme različiti. Dok su pratitelji na Instagramu podijeljeni, na LinkedInu su jednoglasni u tome kako neće povećati cijene svojih proizvoda i usluga.
Kada je u pitanju komunikacija vezano uz promjene u svakodnevnom poslovanju uslijed uvođenja eura, bilo prema zaposlenicima, partnerima ili kupcima, prostora za napredak ima. Pogotovo u dijelu koji se tiče interne komunikacije. Naime, 75 % pratitelja ukazuje kako u njihovim organizacijama nije provedeno informiranje zaposlenika o promjenama uslijed uvođenja eura koje se tiču njih. Zaključno, manji dio ističe kako su njihove organizacije pristupile Etičkom kodeksu za transparentno uvođenje eura.
Prijavite se na naš Newsletter!
I uvijek budite u tijeku s novostima iz Dialoga.
Izdvojeno
Više od pola potrošača prepoznalo je neiskrene društvene inicijative brandova!
Potrošači nemaju dovoljno povjerenja u društveno odgovorne tvrdnje kompanija, traže više transparentnosti, a trećina ih smatra da bluewashing može imati dugoročne posljedice!
Koristimo kolačiće kako bismo unaprijedili korisničko iskustvo na našem mrežnom sjedištu. Odaberite kolačiće koje želite dopustiti da postavimo na vaše računalo. Za više informacija pogledajte našu "Politiku Kolačića" i "Zaštitu privatnosti.
Nužni
Nužni su za funkcioniranje mrežnog sjedišta i ne mogu se isključiti. Uobičajeno se postavljaju kao odgovor radnje Korisnika koje uključuju zahtjev za uslugama, kao što su postavke kolačića, prijava ili ispunjavanje obrazaca.
Izvedbeni
Omogućuju anonimno bilježenje posjeta i izvora prometa, koji dijelovi mrežnog sjedišta su više ili manje posjećeni, kretanje Korisnika po mrežnom sjedištu kako bismo mogli mjeriti i poboljšati učinkovitost mrežnog sjedišta. Ne pohranjuju izravno osobne podatke, ali temelje se na jedinstvenoj identifikaciji preglednika i internetskog uređaja Korisnika.