Savladajte javni nastup u 10 ključnih koraka
Dok su neki „rođeni“ za javni nastup, drugima to može predstavljati značajan izazov, srećom savladiv!
Odabir pravog influencera ključ je uspješne influencer kampanje!
Vrijednost influencer marketinga u 2022. dosegnula je vrtoglavih 16,4 milijardi dolara, a u 2023. ulaganja u industriju nastavljaju rasti i očekuje se da će dosegnuti 21,1 milijardu dolara! Na tržištu se iz dana u dan pojavljuju nova lica te se brandovi susreću s izazovom pronalaženja i odabira pravog influencera koji će odražavati vrijednosti samog branda i pritom ostvariti sjajne rezultate u kampanji. U nastavku donosimo pet nezaobilaznih koraka u ovom procesu.
Prije nego što krenete u potragu za influencerom, morate imati jasno postavljene ciljeve kampanje, kao i definiranu ciljnu skupinu koju želite dosegnuti. Različiti ciljevi, poput povećanja svijesti javnosti o brandu ili poticanje specifičnog angažmana pratitelja, zahtijevaju različite pristupe odabiru influencera.
Jedan od temelja za odabir pravog influencera jest detaljna analiza publike kojoj se brand obraća. Važno je promotriti njihove demografske karakteristike, naročito spol i dob. Razumijevanje njihovih interesa pomoći će vam da pronađete influencera koji dijeli slične interese te će se zbog toga lakše povezati s publikom i zadobiti njihovo povjerenje. Detaljnom ćete analizom također osigurati da se ključne poruke kampanje prenesu pravoj publici – onoj koju ste definirali u prvom koraku.
Ovisno o ciljevima, fokusirat ćete se na influencere s većom zajednicom pratitelja putem kojih će vaš brand dobiti veću vidljivost ili ćete izabrati nišnog influencera s manjom, ali možda angažiranijom zajednicom. Kombinacija ove dvije vrste influencera često je dobitna! Osim o ciljevima, izbor micro ili macro influencera, najšire rečeno, ovisit će i o budžetu. Još važnije, ovisit će i o kompatibilnosti s vrijednostima branda, što nas dovodi do sljedećeg koraka.
Brandovima su često zanimljivi i privlačni influenceri koji trenutno uživaju veliku medijsku pažnju. No, to ne mora značiti da su dobar odabir za promoviranje vaših proizvoda i usluga. U ,,moru” influencera, važno je fokusirati se na one čije su vrijednosti u skladu s vrijednostima vašeg branda. Kada analizirate njihov profil na društvenim mrežama, vizualizirajte kako će se vaši proizvodi uklopiti na profil influencera i kako će pratitelji reagirati. U ovom koraku svakako provjerite i kako influenceri komuniciraju sa svojim pratiteljima, odgovaraju li na komentare i na koji način.
U potrazi za pravim influencerom važno je i obratiti pozornost na kvalitetu materijala koje produciraju, pritom misleći na karakteristike fotografija i video sadržaja, ali i „priču“ iza njih.
Influenceri koji grade vlastitu zajednicu na društvenim mrežama kroz kreiranje zanimljivog i autentičnog sadržaja često su percipirani kao eksperti u području kojim se bave, npr. skincare influenceri. Dijeljenjem stručnog znanja i savjeta iz osobnog iskustva pozicioniraju se kao relevantne osobe kojima zajednica vjeruje prilikom donošenja kupovnih odluka.
Što je još, osim odabira pravog influencera, potrebno za uspješnu influencer kampanju doznajte ovdje.
I uvijek budite u tijeku s novostima iz Dialoga.
Dok su neki „rođeni“ za javni nastup, drugima to može predstavljati značajan izazov, srećom savladiv!
Koliko pažnje poklanjamo blagdanskim kampanjama? Privlače li nas više inovativni koncepti ili tradicionalni motivi? Odgovore na ova i mnoga druga pitanja pronašli smo provodeći anketu Vox Populi u prosincu.
Kome idu 24 milijarde USD?