Šest razloga za korištenje komunikacije u ESG naporima
Tko ne bi htio dobru reputaciju, angažirane zaposlenike i marketing sa svrhom?
Influencers marketing je za većinu modernih brendova jedan od alata u kojeg ulažu sve više. I to s dobrim razlogom – djeluje.
Možemo se složiti da živimo u svijetu u kojem su društvene mreže točka od posebnog interesa svim pripadnicima homo sapiens vrste. Svi smo mi potrošači i svoje slobodno vrijeme u velikoj mjeri provodimo skrolajući kroz beskrajne količine algoritamski serviranog sadržaja i na taj način stvaramo stalni tok njegove vrijednosti i vlastite zabave. To postavlja pitanje: na koji način se brendovi mogu izboriti i privući publiku u moru sadržaja koji se nudi publici?
Alat koji je svima danas već dobro poznat je – influencers marketing. Upravo se on kroz godine pokazao kao jedan od najboljih načina za podizanje svijesti o brendu i dobivanje autentičnog sadržaja te je danas jedan od glavnih alata kojeg brendovi koriste u svojoj promociji na digitalnim platformama. Kako provesti uspješnu kampanju s influencerima saznajte u sljedećim koracima:
Baš kao i kod svake druge marketinške kampanje, važno je postaviti jasne ciljeve i KPI-eve (key performance indicators). Uobičajeno su vezani za angažman (komentari, lajkovi, dijeljenja, pregledi videa, klikovi na članke), doseg i konverzije (npr. broj prodanih proizvoda putem internetske trgovine). Postavljanje jasnih parametara uspjeha će vam osigurati da su vaš tim, klijent i influencer s kojim radite na istoj strani i da svi znaju što treba ostvariti.
Uz postavljanje ciljeva, trebali biste odrediti i ciljnu skupinu. Razmislite o demografskim podacima, interesima i ponašanju publike koju želite dosegnuti i koliko se to poklapa s vrijednostima i sadržajem influencera s kojima želite surađivati, kao i publikom koja ih prati.
Platforme koje se danas najčešće koriste su Instagram, Facebook, YouTube i TikTok, koji svojom jednostavnošću i zabavnim pristupom sve više osvaja korisnike i brendove. Važno je odabrati platformu koja najbolje odgovora brendu s kojim radite i koja će donijeti najbolje rezultate. Temeljite svoj izbor na svojim ciljevima i ciljanoj publici.
Tek nakon što odaberete svoju(e) platformu(e) možete početi identificirati relevantne influencere i imati pritom na umu da danas većina njih može biti prisutna na više platformi. Međutim, morate pronaći one s jakom prisutnošću na platformi(ama) koju ste odabrali za svoju kampanju.
Sada kada znate svoju ciljanu publiku i što želite postići, vrijeme je da počnete tražiti influencere. Postoji nekoliko različitih načina na koje to možete odraditi te alata kojima se možete koristiti, a najbolji način je angažirati stručnjake koji se bave influencer marketingom te najbolje poznaju tržište.
Najčešći način za pronalaženje influencera je aktivno korištenje društvenih medija. Pretraživanje sadržaja na TikToku ili Instagramu i praćenje različitih kreatora sadržaja trebalo bi vam dati dobru ideju o tome tko je popularan u vašoj industriji. Nakon što pronađete nekoliko potencijalnih osoba koji odgovaraju brendu, vrijednostima i ključnim porukama koje trebaju prenijeti svojim pratiteljima, vrijeme je da stupite u kontakt s njima. Pokušajte odabrati influencere s angažiranom publikom, koji odgovaraju interesima vaše ciljane publike, umjesto da se odlučite za one s najvećim brojem pratitelja samo zbog njihovog potencijalnog dosega.
Ključ uspješne influencer kampanje je suradnja s influencerima koji su istinski zainteresirani za vaš brend i ono što nudite. Prednost svakako može biti izgradnja odnosa s njima prije nego uopće počnete razgovarati o poslu. Dodatno je potrebno redovito pratiti njihov sadržaj, lajkati, komentirati i na kraju započeti razgovor. Nakon što ste uspostavili odnos, možete početi razgovarati o zajedničkoj suradnji.
Za razliku od tradicionalnog marketinga, gdje brendovi imaju potpunu kontrolu nad kreativom i načinom na koji se ona distribuira, influencers marketing oslanja se na autentičnost influencera. Svaki influencer s kojim radite može imati drugačiji pristup kako bi predstavio brend ili proizvod. Stoga biste trebali biti spremni na prepuštanje dijela kontrole influencerima s kojima surađujete, ali i izgraditi takav odnos da zajedno s influencerom možete kreirati sadržaj s kojim će biti zadovoljne sve strane.
Izrada odgovarajućeg briefa je ključna. Pomoći će vam da influencerima pružite prave informacije, objasnite ciljeve kampanje, ključne poruke koje želite da iskomuniciraju svojim pratiteljima i što se od njih očekuje u smislu kreiranja sadržaja (vrsta sadržaja, platforma za objavu sadržaja, hashtagovi, itd.). Ovaj korak je nužan kako biste odmah na početku spriječili moguće zabune i nejasnoće koje bi mogle usporiti ili otežati vašu komunikaciju s njima u idućim koracima.
Kao stručnjak, trebate osigurati da je sadržaj koji je stvorio influencer usklađen s porukama vašeg brenda i cjelokupnom strategijom kampanje. Nemojte se bojati naglasiti stvari koje želite da influenceri izbjegavaju u dogovorenim objavama.
Jednom kad krene kampanja, ne zaboravite – mjeriti svoje rezultate! Posljednji korak u svakoj dobroj influencer kampanji je mjerenje rezultata. Ovo je važno kako biste mogli vidjeti što funkcionira, a što ne i koje su dodatne mogućnosti za optimizaciju drugih kampanja.
I uvijek budite u tijeku s novostima iz Dialoga.
Tko ne bi htio dobru reputaciju, angažirane zaposlenike i marketing sa svrhom?
Više od 2/3 naših pratitelja na društvenim mrežama povjerovalo je u dezinformaciju. U doba informacijskog overloada, sposobnost razlučivanja istinitih od lažnih tvrdnji, važnija je nego ikada.
Komunikacija odgovornog poslovanja kreće od stvarnih promjena