Pet koraka za uspješnu kampanju s influencerima

Influencers marketing je za većinu modernih brendova jedan od alata u kojeg ulažu sve više. I to s dobrim razlogom – djeluje.

5 min za čitanje
Piše: Nina Marković

Možemo se složiti da živimo u svijetu u kojem su društvene mreže točka od posebnog interesa svim pripadnicima homo sapiens vrste. Svi smo mi potrošači i svoje slobodno vrijeme u velikoj mjeri provodimo skrolajući kroz beskrajne količine algoritamski serviranog sadržaja i na taj način stvaramo stalni tok njegove vrijednosti i vlastite zabave. To postavlja pitanje: na koji način se brendovi mogu izboriti i privući publiku u moru sadržaja koji se nudi publici?

Alat koji je svima danas već dobro poznat je – influencers marketing. Upravo se on kroz godine pokazao kao jedan od najboljih načina za podizanje svijesti o brendu i dobivanje autentičnog sadržaja te je danas jedan od glavnih alata kojeg brendovi koriste u svojoj promociji na digitalnim platformama. Kako provesti uspješnu kampanju s influencerima saznajte u sljedećim koracima:

 

1. Definirajte ciljeve i publiku

 

Baš kao i kod svake druge marketinške kampanje, važno je postaviti jasne ciljeve i KPI-eve (key performance indicators). Uobičajeno su vezani za angažman (komentari, lajkovi, dijeljenja, pregledi videa, klikovi na članke), doseg i konverzije (npr. broj prodanih proizvoda putem internetske trgovine). Postavljanje jasnih parametara uspjeha će vam osigurati da su vaš tim, klijent i influencer s kojim radite na istoj strani i da svi znaju što treba ostvariti.

Uz postavljanje ciljeva, trebali biste odrediti i ciljnu skupinu. Razmislite o demografskim podacima, interesima i ponašanju publike koju želite dosegnuti i koliko se to poklapa s vrijednostima i sadržajem influencera s kojima želite surađivati, kao i publikom koja ih prati.

 

2. Odredite platformu koju ćete koristiti

 

Platforme koje se danas najčešće koriste su Instagram, Facebook, YouTube i TikTok, koji svojom jednostavnošću i zabavnim pristupom sve više osvaja korisnike i brendove. Važno je odabrati platformu koja najbolje odgovora brendu s kojim radite i koja će donijeti najbolje rezultate. Temeljite svoj izbor na svojim ciljevima i ciljanoj publici.

Tek nakon što odaberete svoju(e) platformu(e) možete početi identificirati relevantne influencere i imati pritom na umu da danas većina njih može biti prisutna na više platformi. Međutim, morate pronaći one s jakom prisutnošću na platformi(ama) koju ste odabrali za svoju kampanju.

 

3. Pronađite prave influencere

 

Sada kada znate svoju ciljanu publiku i što želite postići, vrijeme je da počnete tražiti influencere. Postoji nekoliko različitih načina na koje to možete odraditi te alata kojima se možete koristiti, a najbolji način je angažirati stručnjake koji se bave influencer marketingom te najbolje poznaju tržište.

Najčešći način za pronalaženje influencera je aktivno korištenje društvenih medija. Pretraživanje sadržaja na TikToku ili Instagramu i praćenje različitih kreatora sadržaja trebalo bi vam dati dobru ideju o tome tko je popularan u vašoj industriji. Nakon što pronađete nekoliko potencijalnih osoba koji odgovaraju brendu, vrijednostima i ključnim porukama koje trebaju prenijeti svojim pratiteljima, vrijeme je da stupite u kontakt s njima. Pokušajte odabrati influencere s angažiranom publikom, koji odgovaraju interesima vaše ciljane publike, umjesto da se odlučite za one s najvećim brojem pratitelja samo zbog njihovog potencijalnog dosega.

 

4. Poradite na izgradnji odnosa

 

Ključ uspješne influencer kampanje je suradnja s influencerima koji su istinski zainteresirani za vaš brend i ono što nudite. Prednost svakako može biti izgradnja odnosa s njima prije nego uopće počnete razgovarati o poslu. Dodatno je potrebno redovito pratiti njihov sadržaj, lajkati, komentirati i na kraju započeti razgovor. Nakon što ste uspostavili odnos, možete početi razgovarati o zajedničkoj suradnji.

Za razliku od tradicionalnog marketinga, gdje brendovi imaju potpunu kontrolu nad kreativom i načinom na koji se ona distribuira, influencers marketing oslanja se na autentičnost influencera. Svaki influencer s kojim radite može imati drugačiji pristup kako bi predstavio brend ili proizvod. Stoga biste trebali biti spremni na prepuštanje dijela kontrole influencerima s kojima surađujete, ali i izgraditi takav odnos da zajedno s influencerom možete kreirati sadržaj s kojim će biti zadovoljne sve strane.

 

5. Napravite dobar brief

 

Izrada odgovarajućeg briefa je ključna. Pomoći će vam da influencerima pružite prave informacije, objasnite ciljeve kampanje, ključne poruke koje želite da iskomuniciraju svojim pratiteljima i što se od njih očekuje u smislu kreiranja sadržaja (vrsta sadržaja, platforma za objavu sadržaja, hashtagovi, itd.). Ovaj korak je nužan kako biste odmah na početku spriječili moguće zabune i nejasnoće koje bi mogle usporiti ili otežati vašu komunikaciju s njima u idućim koracima.

Kao stručnjak, trebate osigurati da je sadržaj koji je stvorio influencer usklađen s porukama vašeg brenda i cjelokupnom strategijom kampanje. Nemojte se bojati naglasiti stvari koje želite da influenceri izbjegavaju u dogovorenim objavama.

Jednom kad krene kampanja, ne zaboravite – mjeriti svoje rezultate! Posljednji korak u svakoj dobroj influencer kampanji je mjerenje rezultata. Ovo je važno kako biste mogli vidjeti što funkcionira, a što ne i koje su dodatne mogućnosti za optimizaciju drugih kampanja.

Newsletter

Prijavite se na naš Newsletter!

I uvijek budite u tijeku s novostima iz Dialoga.

Izdvojeno

Šest razloga za korištenje komunikacije u ESG naporima

Tko ne bi htio dobru reputaciju, angažirane zaposlenike i marketing sa svrhom?

Društvene mreže ne štite nas od dezinformacija, pada i povjerenje u medije

Više od 2/3 naših pratitelja na društvenim mrežama povjerovalo je u dezinformaciju. U doba informacijskog overloada, sposobnost razlučivanja istinitih od lažnih tvrdnji, važnija je nego ikada.

Kako poslovati u skladu s ESG načelima?

Komunikacija odgovornog poslovanja kreće od stvarnih promjena