Što brendovi mogu naučiti od Taylor Swift

Tajni recept za zadržavanje postojećih i privlačenje novih fanova

3 min za čitanje
Piše: Dialog komunikacije

U svijetu pop kulture rijetko se tko svojim uspjehom može mjeriti s Taylor Swift. Swift nije osvojila svijet samo glazbom, nego i svojim PR potezima. Iza njenog uspjeha stoji strategija koja je bazirana na komunikaciji osobnih vrijednosti, razumijevanju publike i izgradnji čvrstih odnosa s obožavateljima. Tako nekako bi trebala izgledati i strategija komercijalnih brendova, zar ne?

 

Vještina javnog sazrijevanja

S pozicije odnosa s javnošću komunikacija osobnih vrijednosti je najvažnija karika u tom lancu. Kroz svoju karijeru Swift je u svoju glazbu integrirala vlastiti razvoj, transformirajući svoje albume u osobne priče koje duboko rezoniraju s njenom publikom.

Od nevinih crtica o mladim ljubavima do snažnih himni posvećenih vlastitom osnaživanju i prihvaćanju u kasnijim fazama, njezine su pjesme postale ogledalom života njenih obožavatelja.

 

Angažiranost izvan vlastitih granica

Komunikacija osobnih vrijednosti ne privlači samo obožavatelje njene glazbe, nego i nove fanove koji dijele slična uvjerenja. U tom procesu do izražaja dolazi njena autentičnost koja prelazi granice pop zvijezde i pretvara ju u ambasadoricu interesa šire publike.

Adresiranjem društvenih pitanja, promocijom brige o drugima i zagovaranjem individualnosti, jednakosti i samopouzdanja Swift se pozicionira kao autentični role model. Njeni napori između ostalog su doveli do promjene politika Spotify-a i Apple Musica, a angažirana je i na edukaciji šire javnosti o intelektualnom vlasništvu i autorskim pravima.

 

Više je – više

Swift vješto koristi društvene mreže kao polugu za razvoj i održavanje svoje zajednice obožavatelja – Instagram za tople i intimne fotografije, a Twitter za iskrenu i nepatvorenu interakciju. U oba slučaja čini da se obožavatelji osjećaju kao dio njenog najužeg kruga.

Aktivno je angažirana u komunikaciji s pratiteljima lajkajući njihove objave i iznenađujući ih posebnim gestama, kao što je poziv da posjete njen dom i zabave se s njom.

Album “Midnights” je najavila u ponoć, 29. kolovoza 2022. paralelno na Instagramu, Twitteru, Facebooku, Snapchatu i Tumblru, a ujedno je na YouTube Shortsu objavila “Anti-Hero” izazov, pozivajući fanove da objavljuju videa koristeći dijelove njenih pjesama.

 

Show me the money

The Federal Reserve Bank of Philadelphia i brojni američki gradovi u kojima je gostovala u srpnju su objavili da je Eras turneja značajno pomogla poticanju putovanja i turizma na njihovim područjima, a agencija za istraživanje tržišta QuestionPro procijenila je da je Swift ekonomski doprinijela globalnom gospodarstvu u vrijednosti od 5 milijardi USD. Na turneji je do sada prodano 1,1 milijun ulaznica po prosječnoj cijeni od 253 USD. Bolje brojke ima samo Beyonce, koja je prema procjeni Forbesa na svojoj turneji uprihodovala 2 milijarde USD.

Newsletter

Prijavite se na naš Newsletter!

I uvijek budite u tijeku s novostima iz Dialoga.

Izdvojeno

Mikrofeminizam na TikToku

Mikrofeminizam na TikToku – trend koji mijenja narativ

Skretanjem pažnje na seksizam i "mikroagresije" s kojima se žene susreću u svakodnevnom životu, kreatori sadržaja na TikToku potaknuli su razgovor o rodnim nejednakostima koje su prisutne u današnjem društvu.

Senior PR Executive Wanted!

Ako si spreman/na za promjenu, pridruži se jednoj od najistaknutijih domaćih agencija za komunikacijski menadžment i postani dio našeg tima!

Mali influenceri donose velike rezultate

Saznajte kako i zašto mikro-influenceri preuzimaju primat u influencer marketingu