Sve što apsolutno morate znati o LinkedInu

Sve više profesionalaca dolazi na LinkedIn kako bi izgradili mrežu istomišljenika i ojačali svoj utjecaj u poslovnom svijetu

3 min za čitanje
Piše: Anamarija Morić

Od svog osnutka 2003. godine do danas, koncept LinkedIn-a značajno se promijenio. Na početku LinkedIn je bio samo mjesto gdje ste mogli ostaviti svoj životopis i zamoliti kolege ili poslovne partnere da vam ostave preporuke na vašem profilu. Danas je ta mreža jedna od najpopularnijih društvenih mreža na svijetu, a u Hrvatskoj broji preko 750.000 profila, što je porast od 11% u odnosu na godinu prije.

Većina korisnika ima između 25 i 34 godine

Više od polovice korisnika LinkedIna je u dobnoj skupini koja tek započinje graditi svoju poslovnu karijeru, no važno je istaknuti kako engagement na ovoj društvenoj mreži raste bez obzira na dob. Prošle je godine LinkedIn zabilježio porast razgovora između novih konekcija od čak 55%. Sve više ljudi koristi LinkedIn kako bi se educirali, informirali o poslovanju kompanija od njihovog interesa i  razmjenjivali poslovne ideje.  To je zajednica od 722 milijuna članova s poslovnim fokusom i kao takva zanimljiva prvenstveno u B2B segmentu. Kako bi se vaš sadržaj istaknuo, potrebno je pokazati stručnost u svom području djelovanja i biti izvor informacija. Nije na odmet ni da sadržaj učinite zabavnim.

Ključ za dobar doseg 

Komentiranje, reakcije i dijeljenje tuđih postova povećava vaš doseg, jednako kao i listanje galerija fotografija ili slajdova, sudjelovanje u anketama i pregled videa uz uključivanje zvuka, što za posljedicu ima čak 50% veći doseg. Intenzitet engagementa tijekom prva dva sata nakon objave ima veliki utjecaj na doseg, kojeg također podižu komentari i reakcije na tuđe postove. Prema analizi LinkedIn algoritma koju je od 1. veljače 2021. do 1. veljače 2022. proveo jedan od vodećih domaćih LinkedIn influencera, Dragan Petric, najbolje vrijeme za objavu je radnim danom ujutro ili nakon 17h, te nedjeljom u večernjim satima. Imajte na umu da je doseg postova objavljenih petkom manji za cca 10%. Očekivano, objave popraćene vizualima imaju veći doseg od onih koje ih ne sadržavaju. Također, na LinkedInu bolje prolaze duži nego kraći postovi, no treba imati na umu da je jako važan dobar uvod. Optimalni broj objava je 3-5 tjedno.

Prilike i zamke Creator Modea

Na LinkedInu je važno i kako upotrebljavate hashtagove, pa je tako g. Petric izračunao da najveći doseg postižu postovi koji imaju 4-5 hashtagova, objave koje sadrže hashtagove koji se ponavljaju i koji su definirani Creator Modeom. S druge strane, tagiranje može utjecati i pozitivno i negativno na doseg, što ovisi o reakciji tagirane osobe. Ako tagirana osoba komentira ili reagira na tag unutar prvih 15 minuta od objave posta, doseg se podiže za 20%, a ukoliko to učini između 15. i 120. minute, doseg je veći za 5%. Važno je znati da je privatne profile moguće prebaciti u Creator Mode, što ne utječe neposredno na doseg, ali broj followera raste 6x brže. S druge strane, broj zahtjeva za konekcijama smanjuje se za 75%. Imajte na umu da sherani post s poslovnog profila vlastite tvrtke ima 80% manji doseg, te da takav share ne utječe na doseg profila tvrtke. Za kraj, pazite što objavljujete na LinkedInu – ova mreža nije tolerantna prema nedoličnom sadržaju, ali niti prema neopravdanom prijavljivanju takvog sadržaja. Svaka neopravdana prijava povećat će doseg posta za 10%.

Izdvojeno

Lansirali smo Central Point Adria

CPA je regionalni hub za komunikacijski menadžment.

Ispreplitanje virtualnog i stvarnog bit će još veće

Prenosimo sadržaj razgovora naše Savjetnice za uvide i planiranje Nataša Blagojević za portal Glas Slavonije o trendovima u influencers marketingu.

Formula za vječnu mladost i uspješni plasman na tržište

Medijima i influencerima predstavili smo novu NIVEA Cellular Expert Lift liniju proizvoda uz retro 80's koncept.