Šest razloga za korištenje komunikacije u ESG naporima
Tko ne bi htio dobru reputaciju, angažirane zaposlenike i marketing sa svrhom?
Održivost je postala nužnost, s čim se slažu i naši ispitanici, koji s nekim pojmovima i akcijama ipak nisu dovoljno upoznati i još je puno prostora za napredak.
U redovnoj #VoxPopuli anketi za svibanj provjerili smo koliko su naši pratitelji na društvenim mrežama upoznati s greenwashingom. Greenwashing podrazumijeva oblik obmanjujućeg marketinga ako se tvrtka odnosno brend predstavljaju održivima, bez provedbe odgovarajućih aktivnosti odnosno ulaganja konkretnih napora koji podupiru te tvrdnje. Cilj ankete bio nam je doznati prije svega koliko naši pratitelji razumiju ovu pojavu i mogu li je prepoznati u praksi.
U anketi koju smo proveli na Instagramu većina ispitanika (84 %) je upoznata s pojmom greenwashing, a nešto manje ispitanika (78 %) bi ga znalo prepoznati. Na LinkedInu je, pak, postotak ispitanika koji bi znali prepoznati greenwashing isti kao i na Instagramu. Osim toga, više od polovice naših pratitelja (64 %) tvrdi kako bi prestalo koristiti proizvode ili usluge brendova koji su bili prozvani za greenwashing.
Naše smo ispitanike pitali i koji je bolji način za izbjegavanje greenwashinga – poduzimanje više zelenih akcija ili transparentnost oko potencijalne štetnosti poslovanja njihove organizacije na okoliš. Na Instagramu trećina ispitanika misli kako je bolje poduzimati više zelenih akcija, a dvije trećine kako je bolje biti otvoren u pitanjima negativnih utjecaja organizacije na okoliš. Na LinkedInu su ispitanici još čvršće uvjereni kako je transparentnost pravi odgovor (više od tri četvrtine odgovora).
Kad je u pitanju provođenje aktivnosti vezanih za zaštitu okoliša, pozitivno je što velika većina organizacija provodi razne aktivnosti u tom području (njih 89 %). Također, svi naši ispitanici složni su u jednom kako će zaštita okoliša biti ključna tema u idućem razdoblju.
Tek polovica ispitanika na Instagramu upoznata je sa značenjem ESG izvještavanja, a još manji broj ga provodi u praksi (niti četvrtina organizacija u odgovorima na Instagramu, niti jedna na LinkedInu). U organizacijama malo više od pola ispitanika (57 %), zaposlen je barem jedan stručnjak iz područja održivosti. Konačno, nešto manje od pola ispitanika (44%) zna što je CSRD direktiva, što opet upućuje na to da su naši ispitanici većinom samo ‘zagrebali’ po površini kada je u pitanju održivost, dok je još puno mjesta za upoznavanje različitih pojmova i pojava u području održivog poslovanja, kako pozitivnih, tako i negativnih.
I uvijek budite u tijeku s novostima iz Dialoga.
Tko ne bi htio dobru reputaciju, angažirane zaposlenike i marketing sa svrhom?
Više od 2/3 naših pratitelja na društvenim mrežama povjerovalo je u dezinformaciju. U doba informacijskog overloada, sposobnost razlučivanja istinitih od lažnih tvrdnji, važnija je nego ikada.
Komunikacija odgovornog poslovanja kreće od stvarnih promjena