TikTok kao budućnost marketinga

Iako se naizgled čini kao platforma za mlađe generacija te objavljivanje smiješnih videa, TikTok vrlo brzo prerasta u važan marketinški alat.

3 min za čitanje
Piše: Ivana Perinčić

Od početka popularnosti TikToka predviđa se njegov kraj, ali jasno je da ova platforma neće tako brzo otići. To govori i procjena da će platforma 2022. godine doseći 755 milijuna korisnika. Sukladno tome, TikTok ulazi u top 3 najveće društvene mreže, odmah iza Facebooka i Instagrama. Ovi podaci ni malo ne iznenađuju s obzirom na to da je platforma 2020. godine proglašena najbrže rastućom društvenom mrežom ikad.

Osim što nudi zabavni i edukativni sadržaj, mijenja svijet te način poslovanja brojnih brendova. Istraživanja pokazuju kako korištenje TikToka raste i kod influencera te njih 87% tvrdi kako platforma generira najviše engagementa od svih društvenih mreža. Svi ovi podaci se mogu prepisati i pandemiji te beskonačnom pretraživanju ove aplikacije u manjku drugih animacija.

Mikro i nano influenceri u centru TikToka

Kako napreduju svijet interneta tako naš raspon pažnje pada te je, prema istraživanjima, pao na 12 sekundi za Milenijalce i na samo 8 sekundi za GenZ. Samim time raste potražnja za video sadržajem od nekoliko sekundi, što je još jedan podatak koji ide u prilog TikToku, potiče njegov napredak i povećava broja korisnika. Ono što korisnici TikToka vole su mikro i nano influenceri, za koje se smatra da će postati još relevantniji u 2022. godini jer sve više brendova traži različitost prilikom suradnji. Također, u prilog ide i podatak da je prosječni engagement rate na TikToku skoro 18% za sadržaj mikro influencera, dok je na Instagramu 3,86%. Mislimo da ovi podatci istraživanja dovoljno govore o tome da je došlo vrijeme da se brendovi okrenu TikToku kao načinu promocije.

Prednosti TikToka za brendove

TikTok je platforma koja je još uvijek na svojim početcima, što je još jedna od prednosti brendovima koji se priključe ovom valu jer tko rano rani, dvije sreće grabi. Dok su druge društvene mreže smanjile organski reach, TikTok mu daje prednost te su ključni faktori istog: vrijeme gledanja videa i engagement rate. Isto tako, TikTok nije ispoliran, nema time stampa i oslanja se prvenstveno na preporuke tj “For you” stranicu. Algoritam TikToka odlučuje o popularnosti sadržaja na način da ga objavi na “for you” stranicu kako bi ga vidjelo što više korisnika i kako bi postao viralan, što daje kreatoru poticaj da još više vremena provoditi na toj platformi i objavljuje sadržaj. Također, isprobavanjem raznih zvučne efekte, filtere i slično što daje korisnicima relevantan sadržaj i velike šanse da brend bude otkriveni među korisnicima i postane viralan. Lansiranjem raznih strategija, TikTok je vrlo brzo pokazao kako su kreatori ti koji su najvažniji što je još jedna od prednosti ove platforme, kako za korisnike tako i za brendove. Također, od lipnja 2021. godine, brendovi mogu pristupiti TikToku for Business koji nudi različita marketinška rješenja. Osim što kreatori mogu postati ambasadori, mogu i prikazati brend u drugom svijetlu ili ispričati priču o brendu na drugačiji način. TikTok je platforma koja potiče što prirodniji, autentičniji sadržaj koji pomaže izgradnji direktne povezanosti između brenda i njegovih korisnika, što je uvijek pozitivna stvar za brend te njegovo poslovanje.

Izdvojeno

12 starih i 12 novih trendova u PR industriji

Što se od predikcija početkom godine održalo kao trend, što se promijenilo i čemu nas je do sada naučila 2022. godina?

Pet savjeta kako izgraditi uspješan LinkedIn profil CEO-a

Pomoću LinkedIn profila, CEO može uvelike doprinijeti humanizaciji kompanije i izgradnji vlastitog imidža. Saznajte kako!

U većini kampanja s LGBTQ+ temama ipak je profit u prvom planu

Sudionici ovomjesečne #VoxPopuli ankete su kampanje posvećene LGBTQ+ temama više percipirali kao društveno – odgovorne, a ne komercijalne. Ipak, kada su u pitanju njihovi ciljevi, blagu prednost daju profitu nad stvarnim promjenama u društvu.