
Pinkwashing i momwashing – manipulacija ili podrška?
Koliko su skriveni lažni pokušaji aktivizma i kako možemo pružiti stvarnu podršku?
Vrijednost influencer marketinga bi do 2032. trebala dosegnuti 200 milijardi dolara.
Od kada smo ušli u digitalnu eru, eru Interneta i društvenih mreža, umjetne inteligencije i aplikacija, na naše poslovne i privatne živote najviše utječu osobe koje se u tom metasvemiru najbolje snalaze. Rođena je nova grana marketinga – influencer marketing i nova vrsta profesionalaca koji “nose” tu industriju – influenceri.
Influencere dijelimo po broju pratitelja na društvenim mrežama na macro, micro i nano i prema temama kojima se bave na food influencere, travel influencere, beauty influencere, momfluencere, DIY influencere i sl., iako ih najveći broj kombinira više kategorija, pa se nazivaju lifestyle influencerima. To su osobe koje istodobno uspješno promoviraju i hotele, i restorane, i hranu, piće, odjeću, kozmetiku, tehnologiju… Često imaju cijelu vojsku pratitelja, a najuspješniji od njih djeluju globalno. Neki su najprisutniji na Instagramu, neki na TikToku, You Tube-u, Facebooku ili LinkedInu. Njihova publika se kreće od djece do ljudi u ozbiljnim godinama, jednako kao i njihova demografija.
Zanimljivo je primijetiti da su i po stranim, ali i po nekim domaćim istraživanjima, najutjecajnije osobe na društvenim mrežama ljudi koji osim “influencanja” imaju i neku drugu, “opipljiviju” profesiju, pa tako izuzetno veliki broj followera imaju sportaši kao što su Cristiano Ronaldo, Neymar, Messi ili Luka Modrić i pjevačice kao Taylor Swift, Ariana Grande, Jennifer Lopez, Selena Gomez, Beyonce ili Severina. U posebnu kategoriju spada reality-obitelj Kardashian, koja u top 25 najvećih svjetskih influencera ima čak 5 predstavnica.
Ako se koncentriramo na osobe kojima je “influencanje” glavna profesija, hrvatskim Instagramom vladaju uglavnom mlade žene, a TikTokom, YouTube-om i LinkedInom više muškarci. Svima je zajedničko da su izuzetno aktivni na svojim kanalima, kroz vlastiti sadržaj i angažman s pratiteljima, često zauzimaju stavove vezane uz društvene teme i često kombiniraju svoj online biznis s offlineom, kroz lansiranje vlastitih brendova i pojavnost na tradicionalnim medijima, kao što je televizija. Vješto barataju svojim javnim imidžem, vješto ulaze u komercijalne suradnje i stalno nalaze načine da ostanu zanimljivi svojoj publici.
Mnogi brendovi uče od njih i sve više ih koriste u svojim kampanjama, koje su danas bez influencer marketinga nezamislive. Pokazuje to i procjena globalne vrijednosti ulaganja u IM od 21.1 milijarde USD u 2023., što je povećanje od 300% u odnosu na 2019., uz predikciju dosega vrijednosti od 200 milijardi USD do 2032.
I uvijek budite u tijeku s novostima iz Dialoga.
Koliko su skriveni lažni pokušaji aktivizma i kako možemo pružiti stvarnu podršku?
Dok su neki „rođeni“ za javni nastup, drugima to može predstavljati značajan izazov, srećom savladiv!
Koliko pažnje poklanjamo blagdanskim kampanjama? Privlače li nas više inovativni koncepti ili tradicionalni motivi? Odgovore na ova i mnoga druga pitanja pronašli smo provodeći anketu Vox Populi u prosincu.