Šest razloga za korištenje komunikacije u ESG naporima
Tko ne bi htio dobru reputaciju, angažirane zaposlenike i marketing sa svrhom?
Vrijednost influencer marketinga bi do 2032. trebala dosegnuti 200 milijardi dolara.
Od kada smo ušli u digitalnu eru, eru Interneta i društvenih mreža, umjetne inteligencije i aplikacija, na naše poslovne i privatne živote najviše utječu osobe koje se u tom metasvemiru najbolje snalaze. Rođena je nova grana marketinga – influencer marketing i nova vrsta profesionalaca koji “nose” tu industriju – influenceri.
Influencere dijelimo po broju pratitelja na društvenim mrežama na macro, micro i nano i prema temama kojima se bave na food influencere, travel influencere, beauty influencere, momfluencere, DIY influencere i sl., iako ih najveći broj kombinira više kategorija, pa se nazivaju lifestyle influencerima. To su osobe koje istodobno uspješno promoviraju i hotele, i restorane, i hranu, piće, odjeću, kozmetiku, tehnologiju… Često imaju cijelu vojsku pratitelja, a najuspješniji od njih djeluju globalno. Neki su najprisutniji na Instagramu, neki na TikToku, You Tube-u, Facebooku ili LinkedInu. Njihova publika se kreće od djece do ljudi u ozbiljnim godinama, jednako kao i njihova demografija.
Zanimljivo je primijetiti da su i po stranim, ali i po nekim domaćim istraživanjima, najutjecajnije osobe na društvenim mrežama ljudi koji osim “influencanja” imaju i neku drugu, “opipljiviju” profesiju, pa tako izuzetno veliki broj followera imaju sportaši kao što su Cristiano Ronaldo, Neymar, Messi ili Luka Modrić i pjevačice kao Taylor Swift, Ariana Grande, Jennifer Lopez, Selena Gomez, Beyonce ili Severina. U posebnu kategoriju spada reality-obitelj Kardashian, koja u top 25 najvećih svjetskih influencera ima čak 5 predstavnica.
Ako se koncentriramo na osobe kojima je “influencanje” glavna profesija, hrvatskim Instagramom vladaju uglavnom mlade žene, a TikTokom, YouTube-om i LinkedInom više muškarci. Svima je zajedničko da su izuzetno aktivni na svojim kanalima, kroz vlastiti sadržaj i angažman s pratiteljima, često zauzimaju stavove vezane uz društvene teme i često kombiniraju svoj online biznis s offlineom, kroz lansiranje vlastitih brendova i pojavnost na tradicionalnim medijima, kao što je televizija. Vješto barataju svojim javnim imidžem, vješto ulaze u komercijalne suradnje i stalno nalaze načine da ostanu zanimljivi svojoj publici.
Mnogi brendovi uče od njih i sve više ih koriste u svojim kampanjama, koje su danas bez influencer marketinga nezamislive. Pokazuje to i procjena globalne vrijednosti ulaganja u IM od 21.1 milijarde USD u 2023., što je povećanje od 300% u odnosu na 2019., uz predikciju dosega vrijednosti od 200 milijardi USD do 2032.
I uvijek budite u tijeku s novostima iz Dialoga.
Tko ne bi htio dobru reputaciju, angažirane zaposlenike i marketing sa svrhom?
Više od 2/3 naših pratitelja na društvenim mrežama povjerovalo je u dezinformaciju. U doba informacijskog overloada, sposobnost razlučivanja istinitih od lažnih tvrdnji, važnija je nego ikada.
Komunikacija odgovornog poslovanja kreće od stvarnih promjena