Šest razloga za korištenje komunikacije u ESG naporima
Tko ne bi htio dobru reputaciju, angažirane zaposlenike i marketing sa svrhom?
Nova vrsta aktivizma na društvenim mrežama pojavljuje se u obliku sinnfluencera koji su strastveno posvećeni specifičnoj svrsi u domeni održivosti.
Od globalnih prijetnji poput pandemija, zagađenja okoliša, neimaštine, ograničenih ljudskih prava i sloboda, problemima modernog društva nema kraja. Ne iznenađuje stoga rastuća svijest o istima i potreba za djelovanjem, osobito kod mlađih generacija koje su osnažene informacijama i znanjem te globalno hiper-povezane. Upravo je to glavna karakteristika svojevrsnog aktivizma na društvenim mrežama koji se sve više primjećuje i koji kao trend etablira nešto drugačiji oblik utjecaja od onoga na što najčešće nailazimo na profilima influencera odnosno kreatora sadržaja i osoba koje su utjecajne na društvenim mrežama radi velikog broja pratitelja. Riječ je o sinnfluencerima!
Pojam „sinnfluencer“ složenica je proizašla iz njemačkog jezika na temelju riječi „sinn“ što znači svrha ili smisao te influencera kao osobe koja ima određeni utjecaj. Pojednostavljeno rečeno, riječ je o novoj vrsti influencera i kreatora sadržaja koji su posvećeni nekoj svrsi, a koja je po svojoj prirodi društveno-odgovorna. Govoreći o društveno relevantnim temama poput zaštite okoliša, socijalnih pitanja ili politike, etabliraju se kao glas nove, osviještene generacije, a kroz sadržaj koji dijele na svojim profilima predstavljaju pozitivan uzor koji i drugi mogu slijediti te educiraju pratitelje o temi oko koje su strastveni.
Baš kao i „obični“ influenceri, sinnfluenceri koriste društvene mreže kako bi kreirali sadržaj i dijelili svoje ideje i razmišljanja s drugima. Njihov je fokus znatno više na nekoj osjetljivoj temi, ali i oni mogu promovirati proizvode koje koriste u svakodnevnom životu, pritom obraćajući pažnju na opcije koje održivije, uključivije ili na neki drugi način primjerene za temu kojom se primarno bave. Primjerice, sinnfluenceri koji su usmjereni na okolišna pitanja kroz svoj će sadržaj podržati lokalne modne brendove i proizvođača povrća ili preporučiti proizvode za njegu koji su ekološki prihvatljivi. Neće promovirati proizvode i usluge samo kako bi zaradili ili poticati konzumerizam, a vjerojatno će i otvoreno negativno progovarati o lošim praksama koje uoče. U komercijalnom pogledu, za brendove čiju svrhu i vrijednosti dijele, sinnfluenceri će vrlo vjerojatno biti savršen „match“.
Možda najčešće se sinnfluenceri vežu uz pitanja zaštite okoliša i borbu protiv klimatskih promjena, međutim primjera ima i kada su u pitanju zdravlje, ljudska prava i slobode. Posebno nas raduje što pozitivne i inspirativne primjere pronalazimo i na domaćoj sceni. Primjerice, među dobro poznatim primjerima posvećenim zaštiti okoliša su @ditch.plastic.croatia i @jaboljigradjanin. @grof.darkula ne propušta skrenuti pažnju na bilo koji oblik društvene nepravde, a kroz kritike društvenih pojava, zajednicu uči o vrijednostima koje podrazumijevaju jednakost, prava i slobodu za sve pripadnike društva. Posebno osjetljivu temu, mentalno zdravlje, pratimo kod @t_e_n_a koja nesebično dijeli svoja iskustva u borbi s mentalnom bolešću i uči kako ne stigmatizirati osobe koje se susretnu s ovim izazovima.
Područja i tema kojima se sinnfluenceri mogu baviti nebrojeno je, stoga će vrlo vjerojatno „tržište“ sinnfluencera s vremenom značajno narasti. Svaki pozitivan primjer i djelovanje usmjereno na zajedničko bolje sutra treba pozdraviti, a kako bi svoju svrhu uspješno podijelili s drugima, za sinnfluencere će ključno će biti ostanu autentični i skreni u svojim vrijednostima i nastojanjima.
I uvijek budite u tijeku s novostima iz Dialoga.
Tko ne bi htio dobru reputaciju, angažirane zaposlenike i marketing sa svrhom?
Više od 2/3 naših pratitelja na društvenim mrežama povjerovalo je u dezinformaciju. U doba informacijskog overloada, sposobnost razlučivanja istinitih od lažnih tvrdnji, važnija je nego ikada.
Komunikacija odgovornog poslovanja kreće od stvarnih promjena