Trendovi u digitalnom marketingu vrijedni ulaganja

Predviđa se da će do kraja ove godine ulaganja u content i video marketing porasti za čak 59% u odnosu na 2020.

4 min za čitanje
Piše: Hana Malobabić

Izvor: Convince&Convert

 

Kako biste što bolje isplanirali svoj budžet i vidjeli na koje sve promjene trebate obratiti pažnju, donosimo vam osam rastućih trendova u digitalnom marketingu.

1. Video i live streamovi

Četiri puta više korisnika će pogledati video nego pročitati tekst. No, produkcija dobrog video sadržaja nije jednostavna i ako se ne izvede kvalitetno brendu će donijeti više zla nego dobra. Oslonite se na nišne profesionalce.

2. Kvalitetni sadržaj

Content već ima dominantnu poziciju u digitalnom marketingu, pa se upravo zato što svaki digitalac svakodnevno stvara content za svoju publiku sve teže istaknuti. Također, zbog sveprisutnog sadržaja kod korisnika dolazi do zasićenja, stoga je bitno da se poradi na kvaliteti, a za to su važne autentičnost i personalizacija. Brendovi će morati potražiti alate za što bolju personalizaciju, koja će od popularnog izraza prerasti u ključnu stvar digitalnog marketinga.

3. Content strategija

Sadržaj bez dobre strategije nije vrijedan sadržaj. Jednako kao i loš video sadržaj, strateški neplanirani content donosi brendu više zla nego dobra. Iako oko 90% biznisa koristi content marketing u poslovanju, samo ih 37% koristi raspisanu content strategiju. Ovi postoci nisu nimalo pohvalni i vrijeme je da se promjene, odnosno da se content kreatori zapitaju ne samo što kreiraju, već i zašto to kreiraju. Krajnji cilj je korisnike pretvoriti u kupce koji ne staju na pretraživanju, već se odlučuju i za kupnju, no bez strategije to je nemoguća misija. Za stvoriti uspješnu strategiju i ostvariti krajnji cilj potrebno je otkriti za kojom publikom posežemo, koji su nam ciljevi, kada i gdje stavljamo sadržaj, te najvažnije, zašto je naš sadržaj važan.

4. Internet stvari

Istraživanja su pokazala da će se broj povezanih uređaja tijekom iduće tri godine više nego utrostručiti. Što više uređaja koristimo, to sve više informacija dajemo i tako utječemo na stvaranje personaliziranih strategija koje će se prilagoditi našim potrebama i navikama i marketingu poslužiti za što preciznije targetiranje. Iako će pametni telefoni i tableti ostati na tronu najkorištenijih uređaja, informacije o sebi davat ćemo i kroz svakodnevno korištenje kućanskih uređaja poput termostata i tlakomjera.

5. Marketinške strategije na različitim uređajima

S obzirom na to da je prosječni korisnik povezan na barem pet uređaja istovremeno, content kreatori moraju stvarati sadržaj prilagodljiv raznim platformama. Platforme čija će popularnost u idućem periodu skočiti bit će uređaji koje nosimo na sebi, poput pametnih satova. No, s brzim razvojem svijeta i tehnologije nakon nosivih uređaja brzo će doći i nove platforme i trendovi, koje još ne možemo ni predvidjeti; zato savjetujemo da za njih uvijek osigurate dio budžeta.

6. ABM (Account-based marketing)

AMB je jedan od novih pristupa u marketingu, u čijem su središtu kupci. On udružuje marketing i prodaju kako bi se postigli dugoročni odnosi visokih prihoda s ključnim kupcima (accountima). Ova metoda naglasak stavlja na kupce koji se uklapaju u idealnu buyer personu nekog brenda te iskustvo tih persona koristi kako bi od njih napravila zagovornike i promotore tog brenda.

7. Email marketing

Svi koriste email, no neki i dalje tvrde da je njegovo vrijeme prošlo. Taj stav je kriv, osobito s obzirom na podatak da 55% onih koji u kompanijama donose odluke preferiraju komunicirati putem emaila. Osim velikog postotka korisnika, najveća prednost ove vrste marketinga je to da je povrat ulaganja veći od bilo kojeg drugog. Stoga, vrijeme je da ovaj jednostavan, a isplativ oblik marketinga postane zastupljen kao sastavni dio digitalnog marketinga .

8. SEO

Popularnost SEO-a i dalje je u porastu, a očekuju se i novi načini optimizacije. U idućem razdoblju ključne riječi će se usmjeriti na potrebe korisnika koji točno znaju što žele. Potrošači u tražilice upisuju sve više pitanja, stoga oni koji se bave marketingom imaju zadatak saznati koja pitanja postavljaju njihove idealne buyer persone. Glasovne tražilice biti će podignute na novu razinu i napokon nam pružiti priliku da bolje razumijemo potrebe i pitanja naših korisnika.

 

Izdvojeno

Trendovi koji nas očekuju u PR industriji u 2022. godini

Što je novo u komunikacijskom poslovanju, a što treba dodatno usavršiti u novoj godini

Nestvarni ljudi stvarnog utjecaja

Tko su CGI influenceri i koja je njihova uloga u influencers marketingu

Sretna nam treća pandemijska godina

Osvrt na staru i doček nove uspješne godine