Tri kampanje koje su promijenile svijet

Iako nas dovitljivi oglasi najčešće trebaju uvjeriti da kupimo određeni proizvod, ponekad kompanije svojim porukama uspiju i mnogo više od toga.

4 min za čitanje
Piše: Nataša Blagojević

Od toga da je ono „način kako veliki brandovi postaju veliki“ (Al Ries), do „umjetnosti nagovaranja“ (William Bernbach) ili „dijaloga s ljudima“ (Lee Clow), o tome što oglašavanje predstavlja vjerojatno postoji mišljenja koliko i samih mislilaca. U vremenu u kojemu smo sa svih strana izloženi promotivnim porukama, tema je to oko koje većina ne ostaje ravnodušna i to je već dobar pokazatelj kolika je moć oglašavanja.

Srž dobrog oglašavanja ideja je proizašla iz zajedničkog djelovanja strateškog promišljanja o samom brandu, potrošaču i različitim tržišnim čimbenicima, te kreativnosti. Iako naizgled jednostavna, ta složena formula zapravo je uzbudljivo putovanje od briefa kao početne točke do kreativnog rješenja pretočenog u sažetu misao odnosno copy koji će nas potaknuti na djelovanje, krajnje točke. Iako to djelovanje najčešće podrazumijeva kupnju konkretnih proizvoda i usluga, ponekad kompanije oglašavanjem uspiju i više od toga. Primjere tri kampanje koje su potaknule akciju i svijet učinile malo boljim mjestom pročitajte u nastavku.


#LikeAGirl

Pubertet je osjetljivo razdoblje za djevojčice tijekom kojega pod utjecajem društva i stereotipa lako gube samopouzdanje i stječu iskrivljenu sliku o sebi i svojim potencijalima. U kampanji #LikeAGirl brand Always tom se temom pozabavio kroz pitanje što znači činiti nešto kao djevojčica. U još jednom društvenom eksperimentu, najprije su odgovarali mlade djevojke, mladić i dječak, a naizgled obično pitanje vrlo brzo se pokazalo u stvarnom svjetlu – kao uvreda. Ipak, kada su odgovarale djevojčice, situacija je bila potpuno drugačija. #LikeAGirl dokumentarni video se ubrzo proširio internetom i postao osnažujući pokret. Nakon kampanje, čak tri puta više djevojčica imalo je pozitivne asocijacije vezano uz frazu „kao djevojčica“ (porast sa 19% na 76%).

 

#LacosteSaveOurSpecies

Prvi put u svojoj više od osamdeset godina dugoj povijesti, francuski modni brand Lacoste odlučio je maknuti prepoznatljivi logotip krokodila sa svojih polo majica. Ipak, nije bila riječ o uobičajenom rebrandingu, već kampanji za dizanje svijesti o važnosti globalne biološke raznolikosti i životinjskim vrstama koje su na rubu izumiranja. U partnerstvu s Međunarodnim savezom za očuvanje prirode (International Union for Conservation of Nature – IUCN), 2018. odabrano je deset ugroženih vrsta koje su zamijenile krokodila na polo majicama proizvedenim u ograničenim serijama. Preciznije, broj je bio ograničen točno koliko je jedinki te vrste preostalo u svijetu, a njihovom kupnjom potrošači su mogli podržati inicijativu SOSSave our Species i borbu za očuvanje ugroženih divljih životinja.

Uspješnu kampanju Lacoste je nastavio i 2019. godine, skrećući pozornost na novih deset ugroženih vrsta. Ovaj put krokodil nije ustupio svoje mjesto samo na majicama, već i u 9 Lacosteovih trgovina te u internetskoj trgovini. U svakoj od njih krokodila je zamijenila druga ugrožena životinja, a sav prihod od prodaje ponovno je bio namijenjen naporima za njihovo očuvanje. Rezultat? 2018. u svijetu je bilo 40 burmanskih krovnih kornjača, a zahvaljujući ovom partnerstvu, na svijet su 2019. stigle još 42.

 

#UntilWeAllWin

Krajem svibnja prošle godine ulice brojnih gradova u SAD-u bile su u znaku protesta i nemira koji su se dogodili kao reakcija na nesretnu pogibiju Georgea Floyda zbog pretjerane upotrebe sile američkih policajaca. Građani su reagirali burnije no ikada ukazujući na ozbiljnost problema rasizma u SAD-u, a brojne poznate osobe i kompanije uključile su se u javni diskurs. Brand Nike koji je i ranije bio angažiran po pitanju rasizma poslao je najglasniju poruku promijenivši svoj poznati slogan “Just Do It” u “For once, Don’t Do It” i objavivši na društvenim mrežama kratak i upečatljiv video koji je poslao moćnu poruku kako ne smijemo okrenuti leđa rasizmu i praviti se kako se ništa ne događa. Značaj Nikeove poruke prepoznao je i njegov najveći konkurent adidas koji je Nikeu dao podršku retvitajući video uz poruku riječi “zajedno idemo naprijed, zajedno činimo promjenu”, na što je Nike odgovorio emojijem srca.

 

 

Cover photo credit: Lacoste BETC

 

Newsletter

Prijavite se na naš Newsletter!

I uvijek budite u tijeku s novostima iz Dialoga.

Izdvojeno

Generacija Z: Novi standardi na radnom mjestu

Istraživanje Vox Populi u svibnju pokazalo je da većina ispitanika smatra da su pripadnici ove generacije kreativniji i poduzetniji od ranijih generacija, a svi smatraju da im je važniji omjer poslovnog i privatnog.

Zašto je Baby Lasagna (komunikacijski) uspio?

Marko Purišić preko noći je osvojio Hrvatsku. Analiziramo njegov uspjeh iz komunikacijskog ugla!

Kako koristimo ChatGPT u PR-u

ChatGPT nas ne može zamijeniti, ali nam može znatno olakšati svakodnevni posao.