Tri savjeta za dobar sadržaj u javnim kampanjama

Društveni mediji moćno su sredstvo osvještavanja javnosti o važnim temama. Donosimo savjete kako na strateški i kreativan način postići da se vaš glas čuje.

3 min za čitanje
Piše: Marko Sitar

Za razliku od brendova koji putem komercijalnih kampanji promoviraju svoj proizvod ili uslugu u svrhu profita, javne kampanje se bave društvenim pitanjima kojima je cilj zadovoljiti specifične potrebe društva i ostvariti nužnu promjenu u interesu šire ili određene skupine građana. Ono što je zajedničko javnim i komercijalnim kampanjama je da imaju svoju ciljanu publiku do koje je potrebno doći promišljenom komunikacijom. Kako bi se glavna poruka jasno istaknula u moru informacija kojima su građani svakodnevno bombardirani, potrebno je odabrati pravi pristup pri kreiranju i plasiranju sadržaja.

 

1. Sadržaj treba biti “pitak”

 

Teme kojima se bave društvene kampanje mogu biti dosta složene te je vrlo važno sadržaj prilagoditi publici na jednostavan i njoj razumljiv jezik. Postoje razni načini i alati kojima se može plasirati sadržaj na jednostavan, a kreativan način koji će doprijeti do ciljne skupine. Samo neki od njih su infografike, animacije, podcasti i kratki video materijali poput Instagram Reela ili TikToka. Mogućnosti je bezbroj, potrebno je samo razmišljati izvan okvira te slušati, analizirati uspješnost i prilagođavati se svojoj publici. Ono što je ključno jest paziti na koji način kreiramo poruke i sadržaj ako se bavimo posebno osjetljivim pitanjima i ciljanim skupinama. U takvim je slučajevima nužno uključiti i stručnjake koji će procijeniti je li takva komunikacija primjerena.

 

2. Pozitiva bi trebala biti prioritet!

 

Loše vijesti sve više pune naslovne stranice portala i društvenih mreža, a ne pomaže ni činjenica da živimo u eri doomscrollinga, tzv. fenomena konzumiranja loših vijesti. Nekoliko političkih tijela je u svojim kampanjama koristilo apel straha, što dovodi u pitanje etičnost komunikacije prema publici. Takve kampanje osim što izazivaju anksioznost i brigu, potiču i otpor društva kao drugu krajnost. Optimizam je nešto što nam svima treba u ovim vremenima te je vrlo važno da se javne kampanje fokusiraju ne samo na podizanje svijesti o problemima, već i pozitivne promjene i rješenja. Kako kampanja ne bi izazvala dojam ispraznih obećanja, poželjno je komunicirati konkretne činjenice i akcije koje određena inicijativa poduzima. To će u konačnici i prevenirati širenje negativnih komentara i dezinformacija.

 

3. Pažljivo birajte influencere

 

Jedan od najučinkovitijih alata kojeg javne kampanje mogu koristiti prilikom komuniciranja su influenceri i poznate osobe iz javnog života. Iako na prvu može izgledati kao da ista pravila vrijede i za komercijalne i javne kampanje, po nekim načelima se ipak razlikuju.

Važno je biti svjestan da kada angažiramo influencera na određenoj kampanji zapravo “kupujemo” njegovu publiku, stoga je potrebno pronaći pravu osobu koja vjeruje i dijeli iste ili slične interese i vrijednosti inicijative koju će promovirati. Influenceri nisu političke osobe i ne treba od njih očekivati sadržaj koji nije u skladu s njihovom uobičajenom komunikacijom. Njihova komunikacija je najčešće neformalna i sasvim je u redu da komuniciraju vrijednosti kampanje na svoj način koji rezonira s njihovim osobnim pogledima i publikom. Prilikom odabira utjecajnih osoba, osim potencijalnog dosega koji mogu ostvariti kroz svoje kanale i koliko publika reagira na njihov sadržaj, potrebno je pripaziti na njihovo prethodno izlaganje političkim i društvenim temama te postoji li nešto što bi moglo negativno utjecati na kredibilitet kampanje.

Newsletter

Prijavite se na naš Newsletter!

I uvijek budite u tijeku s novostima iz Dialoga.

Izdvojeno

Šest razloga za korištenje komunikacije u ESG naporima

Tko ne bi htio dobru reputaciju, angažirane zaposlenike i marketing sa svrhom?

Društvene mreže ne štite nas od dezinformacija, pada i povjerenje u medije

Više od 2/3 naših pratitelja na društvenim mrežama povjerovalo je u dezinformaciju. U doba informacijskog overloada, sposobnost razlučivanja istinitih od lažnih tvrdnji, važnija je nego ikada.

Kako poslovati u skladu s ESG načelima?

Komunikacija odgovornog poslovanja kreće od stvarnih promjena