Šest razloga za korištenje komunikacije u ESG naporima
Tko ne bi htio dobru reputaciju, angažirane zaposlenike i marketing sa svrhom?
Građani Hrvatske najviše vjeruju tradicionalnim medijima, dok su oprezni oko informacija s društvenih mreža i messaging aplikacija, iako ove komunikacijske platforme koriste sve više.
Mediji imaju iznimno važnu ulogu u oblikovanju javnog mnijenja. Recentno Eurobarometar istraživanje o medijima i vijestima u 2023. pokazuje kako Europljani novosti prate na dnevnoj bazi, a najviše se informiraju gledajući TV, iako društvene mreže postaju sve važniji kanal. Slično pokazuju i podaci samo na razini Hrvatske. Najvažniji lokalno relevantni zaključci istraživanja mogu se podijeliti u dva područja:
TV je kao jedan od najčešće korištenih medija za pristup vijestima istaknulo 77 % hrvatskih građana. Slijede online portali i platforme za vijesti (49 %) te društvene mreže (47 %), radio (30 %) i tisak na posljednjem mjestu (16 %). U usporedbi s Europljanima, više pratimo online portale i društvene mreže, a manje slušamo radio i čitamo tiskane novine. U odnosu na prošlu godinu, primjetan je i porast u korištenju aplikacija za slanje poruka.
Najviše povjerenja imamo u javne TV i radio postaje (uključujući njihovu prisutnost na internetu) kao izvoru vijesti (46 %). Slijede privatne TV i radio postaje (29 %) i tisak (25 %). Unatoč visokoj konzumaciji sadržaja s društvenih mreža, Hrvati su rezervirani prema vjerodostojnosti informacija u ovom okruženju.
Kada su u pitanju teme, informacije i novosti koje su građani Hrvatske najviše konzumirali, među prvih pet su lokalne vijesti (63 %), europska i međunarodna pitanja te sport (oboje po 42 %), nacionalna politika i lifestyle & hobiji (oboje po 38 %). Zanimljivo, u odnosu na rezultate iz 2022., najveći porast zanimanja zabilježen je kada je u pitanju nacionalna politika (+8 %).
Hrvati društvene medije najviše koriste za praćenje vijesti i trenutnih događanja (59 %). Osim toga, putem društvenih medija šalju poruke članovima obitelji i prijateljima (56 %) te pregledavaju video i foto sadržaje (56 %). WhatsApp (68 %), Facebook (66 %) i YouTube (52 %) prednjače po korištenju u odnosu na druge društvene medije i aplikacije za razmjenu poruka.
Nešto manje od trećine hrvatskih građana prati influencere i kreatore sadržaja za digitalne platforme (32 %). Sadržaj kreatora kojeg najviše preferiraju su recenzije proizvoda, mjesta, knjiga i sl. (51 %) te video tutoriali čiji je tipični sadržaj kako nešto napraviti (49 %). Bitno manje ih zanimaju komentari političkog, gospodarskog i društvenog života (35 %) te uvid u svakodnevni život kreatora (24 %).
I uvijek budite u tijeku s novostima iz Dialoga.
Tko ne bi htio dobru reputaciju, angažirane zaposlenike i marketing sa svrhom?
Više od 2/3 naših pratitelja na društvenim mrežama povjerovalo je u dezinformaciju. U doba informacijskog overloada, sposobnost razlučivanja istinitih od lažnih tvrdnji, važnija je nego ikada.
Komunikacija odgovornog poslovanja kreće od stvarnih promjena