Sve što trebate znati o Direktivi Europske unije o greenwashingu
Donosimo vam četiri pozitivne implikacije i četiri izazova
Sudionici ovomjesečne #VoxPopuli ankete su kampanje posvećene LGBTQ+ temama više percipirali kao društveno – odgovorne, a ne komercijalne. Ipak, kada su u pitanju njihovi ciljevi, blagu prednost daju profitu nad stvarnim promjenama u društvu.
Problema s kojima se LGBTQ+ zajednica svakodnevno susreće je mnogo, baš kao i primjera kompanija i brandova koji su kroz svoje komunikacijske aktivnosti postali dio razgovora o ovoj temi. Ranije smo pisali o Mjesecu ponosa i korporativnom aktivizmu odnosno „rainbow kapitalizmu“, a ovim temama smo se ujedno pozabavili i u ovomjesečnoj Dialog #VoxPopuli anketi na društvenim mrežama.
Većina sudionika ankete zna što predstavlja Mjesec ponosa (74 %) te je primijetila barem jednu kampanju ili brand koji je podržao ovu inicijativu (60 %). Pritom, niti jedna od tih kampanja nije bila lokalna. Oko naravi kampanja koje su uočili i njihovom karakteru, iskustva i mišljenja su prilično podijeljena – dok 43 % sudionika smatra kako su bile pretežno komercijalne naravi, 57 % ih je percipiralo kao društveno-odgovorne. Slično pokazuju i rezultati vezano uz pitanje koliko su sudionici ankete upoznati s pojmom „rainbow kapitalizma“. Relativno visokih 42 % sudionika ne zna što on predstavlja.
Profit ima blagu prednost ispred stvarnih društvenih promjena
Iako visokih 86 % smatra kako kampanje tijekom “Mjeseca ponosa” mogu pozitivno utjecati na položaj LGBTQ+ zajednice, kada su u pitanju ciljevi kampanja koje se bave LGBTQ+ temama, blagu prednost daju profitu nad stvarnim promjenama u društvu (53 % naspram 47 %). Povezano s tim, ne iznenađuje kako ih 89 % smatra da kampanje koje podržavaju LGBTQ+ zajednicu mogu povećati prodaju. Ipak, takve kampanje utjecale su na polovicu sudionika naše ankete, konkretno ih potaknuvši na kupnju proizvoda ili usluga kompanije koje stoje iza tih kampanja.
Kada su potrošačke odluke u pitanju, anketa pokazuje kako su sudionici naše #VoxPopuli ankete prilično čvrstih uvjerenja. Naime, kada bi se kompanija ili brand izjasnili da ne podržavaju LGBTQ+ zajednicu, 69 % bi ih prestalo kupovati njihove proizvode ili plaćati njihove usluge. Kada bi se pak izjasnili da ju podržavaju, 83 % sudionika izjasnilo se kako ne bi prestali biti njihovi kupci.
Domaće kompanije i brandovi trebaju se više angažirati
Među primjerima kompanija koje na dobar način komuniciraju LGBTQ+ teme većina je odgovora uključivala Ikeu koja je angažirana i lokalno po ovom pitanju, ne samo globalno. Kada su u pitanju domaće kompanije i brandovi, sudionici naše ankete poručili su kako bi trebali biti više angažirani (74 %). Kada smo ih upitali što je veća prepreka domaćim kompanijama da podrže LGBTQ+ zajednicu, blaga većina se odlučila za reputacijski rizik (56 %) u odnosu na konzervativizam uprave (44 %). Prostora da se i hrvatski brandovi i kompanije angažiraju oko LGBTQ+ zajednice i tema relevantnih za nju i cijelo društvo očito ima, a motivacija za buduće promjene i hrabrije iskorake u komunikaciji može biti pozitivan publicitet što smatra 61 % sudionika odnosno rast prodaje što smatra 39 % njih.
I uvijek budite u tijeku s novostima iz Dialoga.
Donosimo vam četiri pozitivne implikacije i četiri izazova
Proveli smo istraživanje o upoznatosti naših pratitelja s kulturom otkazivanja i njenim popratnim pojavama. Saznajte što smo otkrili!
Sve više mladih koristi TikTok ne samo za zabavu nego i za pretraživanje informacija, od restorana do turističkih destinacija. Može li ova društvena mreža ugroziti Googleovu poziciju glavnog izvora informacija?