Zašto slušati kreatore sadržaja

Nikada nije bilo jasnije da su vrijednosti za koje se brendovi zalažu važne, jer potrošači danas rado plaćaju više ukoliko se s njima mogu poistovjetiti

3 min za čitanje
Piše: Karla Sedak-Benčić

Izvor: Ketchum

Prošla godina označila je veliku promjenu za sve nas. Nije se radilo samo o COVID-19 pandemiji i “novom normalnom”, odredili su je i #BLM pokret, klimatske promjene, rodne nejednakosti, mentalno zdravlje, različitost i inkluzija. Čitav popis već poznatih društvenih problema došao je u prvi plan, a javnost je očekivala da će brendovi iskazati svoj stav o njima.

Budući da se pokazalo da se neke tradicionalne marketinške metode ne mogu prilagoditi novonastaloj situaciji, brendovi su tražili kreatore koji su vješti u stvaranju reaktivnog sadržaja, kao i platforme koje taj sadržaj na pravi način mogu približiti potrošačima.

Nove zvijezde i dalje rastu

Neprestani uspon TikToka u 2020. bio je možda primarni pokretač promjena koje su uslijedile. TikTok danas broji oko 800 milijuna korisnika, od kojih je nevjerojatnih 75% svakodnevno aktivno.

Ali TikTok nije jedina nova zvijezda. Ekskluzivna online aplikacija Clubhouse, koja funkcionira na bazi pozivnica i konverzacija u stvarnom vremenu, odnosno audio sadržaju, jednako kao i Reels, platforma za stvaranje i distribuciju kratkih, zabavnih videozapisa (Instagramov odgovor na TikTok), također su se pridružili eksploziji koja se dogodila prošle godine.

Reels već postaje glavno odredište za brzi i zabavni sadržaj. Kreatori dijele recepte, DIY trikove i uvijek popularne plesne točke u kratkim videozapisima od 15 sekundi, koje podržava zavidna glazbena biblioteka.

Ne treba zaboraviti ni IGTV, gdje kreatori koriste posebne alate za uređivanje videozapisa kako bi se njihov sadržaj dodatno istaknuo. Budući da ostvaruju jednaki postotak prihoda od oglasa kao i YouTube kreatori, Instagram bi se mogao naći u poziciji da parira do sada nedodirljivom kralju video sadržaja.

Sastojci za uspjeh

Kako bi uspješno pronašli put do svojih potrošača i istaknuli se na različitim platformama, brendovi bi u suradnji s kreatorima sadržaja trebali slijediti nekoliko osnovnih uputa:

  • Slušajte kreatore. Nemojte forsirati nešto što nije prirodno za brend niti za kreatora
  • Sadržaj treba rezonirati s publikom. Hiper-produkcija nije nadomjestak za relevantnost
  • Pozicionirajte komunikaciju kao odraz brenda, a ne kao oglas. Trebala bi biti prilagođena izričaju i srži kanala kreatora sadržaja, odnosno onome što publika želi vidjeti
  • Osigurajte raznolikost komunikacije u influencer kampanjama koja će odraziti raznolikost publike
  • Pazite na izravne odnose s pratiteljima. Influenceri (kao i poznate osobe) su svjesni kako ulaganje u vlastitu bazu pratitelja pretvara povremene pratitelje u ozbiljnije, tzv. “super-fanove”, što se itekako isplati na duge staze.
Newsletter

Prijavite se na naš Newsletter!

I uvijek budite u tijeku s novostima iz Dialoga.

Izdvojeno

Generacija Z: Novi standardi na radnom mjestu

Istraživanje Vox Populi u svibnju pokazalo je da većina ispitanika smatra da su pripadnici ove generacije kreativniji i poduzetniji od ranijih generacija, a svi smatraju da im je važniji omjer poslovnog i privatnog.

Zašto je Baby Lasagna (komunikacijski) uspio?

Marko Purišić preko noći je osvojio Hrvatsku. Analiziramo njegov uspjeh iz komunikacijskog ugla!

Kako koristimo ChatGPT u PR-u

ChatGPT nas ne može zamijeniti, ali nam može znatno olakšati svakodnevni posao.