Autentičnost u doba umjetne inteligencije
Kako generativna umjetna inteligencija mijenja storytelling i zašto ljudski faktor postaje važniji nego ikad.
Kako generativna umjetna inteligencija mijenja storytelling i zašto ljudski faktor postaje važniji nego ikad.
Dolazak generativne umjetne inteligencije označio je novo poglavlje u komunikacijskoj industriji, ali istovremeno je naglasio nešto što se često uzimalo zdravo za gotovo, a to je važnost autentičnog ljudskog izražavanja. AI alati danas imaju važnu ulogu u ubrzavanju pripreme sadržaja, strukturiranju tekstova i vizualizaciji ideja koje ubrzavaju kreativni proces. No jedno je sigurno, umjetna inteligencija ne bi trebala biti zamjena za kreativni proces, već njegova podrška.
Postavlja se pitanje što će biti s autentičnošću u eri AI-generiranog sadržaja. Gubi li autentičnost na važnosti ili postaje važnija nego ikad?
Sve više je prepoznajemo u svakodnevnoj komunikaciji
Što više koristimo umjetnu inteligenciju u svakodnevnoj komunikaciji, to ju je sve lakše prepoznati. Posebice je to vidljivo na društvenim mrežama i u PR sadržajima, gdje tekstovi generirani pomoću AI-a jesu jezično ispravni i strukturirani, ali im nedostaje toplina, ritam, osobna perspektiva i ljudski faktor. Takvi sadržaji teže stvaraju povezanost s publikom, što može utjecati i na povjerenje u poruke koje se plasiraju. Granica između autentične priče i automatiziranog sadržaja možda jest tanja nego prije, ali nikada nije bila važnija jer ljudi intuitivno prepoznaju iskrenost. Upravo zato je ključno da komunikacijski stručnjaci i dalje oslanjaju na vlastitu kreativnost, znanje i profesionalne vještine, osobito kada se plasiraju ključne poruke ili kada se komunicira u osjetljivim situacijama.
Kako zaštititi autentičnost od umjetne inteligencije?
U kontekstu rastuće vidljivosti AI sadržaja postaje i ključno pitanje transparentnosti. Kada je sadržaj u potpunosti generiran umjetnom inteligencijom, takvo bi podrijetlo trebalo jasno označiti. Vizualni AI materijali sve su uvjerljiviji i mogu zavarati publiku koja nema vještine prepoznavanja generiranih elemenata, dok tekstovi mogu sadržavati netočne ili neprovjerene informacije jer AI alati nisu uvijek pouzdani u iznošenju činjenica. Upravo zato označavanje generiranog sadržaja postaje važan etički standard koji štiti i publiku i profesionalni integritet komunikacijskih stručnjaka.
Pogled u budućnost
Umjetnu inteligenciju moramo koristiti isto kao što i glazbenik koristi svoj instrument, a to je da nam ona pomogne u izražavanju, dok smo mi ti koji s njom upravljamo. Postoji još puno prostora kako bi se umjetna inteligencija trebala regulirati u poslovnom kontekstu, pravno i etički. Budućnost storytellinga u PR-u ovisit će o tome koliko ćemo pametno i odgovorno koristiti umjetnu inteligenciju kako bi nam olakšala svakodnevne procese, a izgledno je kako će se ljudska kreativnost i osobni input u eri prenatrpanosti sadržajima generiranim umjetnom inteligencijom vrednovati još više jer samo ljudski faktor u storytellingu može biti iskren i autentičan.
I uvijek budite u tijeku s novostima iz Dialoga.
Kako generativna umjetna inteligencija mijenja storytelling i zašto ljudski faktor postaje važniji nego ikad.
Proveli smo istraživanje DIABLOG, najnoviji i najopsežniji pregled domaće industrije kreatora sadržaja
Analiziramo kako je u 2025. TikTok redefinirao dinamiku digitalnog utjecaja.