Brinu li poslodavci o mentalnom zdravlju zaposlenika?
Stres i burnout svakodnevica su modernog radnog okruženja, a briga o mentalnom zdravlju sve važnija tema.
—
3 min za čitanje
Piše:
Bruna Trze
Mentalno zdravlje na poslu više nije usputna tema, već nužan dio razgovora. Dugotrajna izloženost stresu i loša ravnoteža između poslovnog i privatnog života vode do burnouta, smanjene produktivnosti i, u konačnici, nezadovoljnih zaposlenika. U anketi na društvenim mrežama istražili smo stavove o mentalnom zdravlju u radnom okruženju.
Radno okruženje ili okidač stresa?
Svi sudionici ankete (100 %) složili su se da radno okruženje izravno utječe na njihovo mentalno zdravlje, a čak 82 % njih često osjeća stres povezan s poslom. Kada je riječ o ravnoteži između poslovnog i privatnog života, odgovori su podijeljeni. Samo 30 % ispitanika zadovoljno je trenutnom situacijom, dok ih je jednako toliko nezadovoljno. Oko 40 % ih smatra kako je negdje između.
Posebno zabrinjava podatak o burnoutu. Čak 44 % ispitanika na Instagramu i vrlo visokih 88 % na LinkedInu priznalo je da su doživjeli iscrpljenost zbog posla. To jasno pokazuje da problem nije izoliran, već sveprisutna realnost.
Dani mentalnog zdravlja: mit ili realna potreba?
Iako je briga za mentalno zdravlje zaposlenika sve češće tema razgovora, stvarnost je daleko od idealne. Čak 89 % sudionika ankete smatra da poslodavci u Hrvatskoj ne vode dovoljno računa o mentalnoj dobrobiti zaposlenika. Na dalje, 56 % ih tvrdi da se u njihovoj radnoj sredini ne razgovara otvoreno o ovoj temi.
Kada su u pitanju konkretne inicijative, situacija je još sumornija. Samo 20 % ispitanika s Instagrama i 17 % s LinkedIna kaže da njihova tvrtka nudi programe usmjerene na mentalno zdravlje. Unatoč tome, postoji jasna potreba za promjenom. Čak 81 % ispitanika bi koristilo “dan za mentalno zdravlje” kada bi ga imali na raspolaganju.
Mentalno zdravlje i employer brand
Podrška mentalnom zdravlju ne utječe samo na pojedinca, već i na cjelokupnu radnu atmosferu. Čak 77 % ispitanika vjeruje da programi usmjereni na mentalnu dobrobit poboljšavaju povjerenje i otvorenost u timu. Među najkorisnijim internim inicijativama ističu fleksibilne oblike rada (55 % na Instagramu i 69 % na LinkedInu) te psihološku podršku. S druge strane, zanimljivo je da nitko nije istaknuo „dan za mentalno zdravlje“ kao prioritet, unatoč velikoj želji za njegovim postojanjem.
Podrška zaposlenicima odražava se i na percepciju poslodavca. Visokih 82 % ispitanika smatra da posvećenost mentalnom zdravlju znatno utječe na imidž tvrtke. No, kada bi trebali preporučiti tvrtku zbog njezinih inicijativa za mentalno zdravlje, samo 25 % bi to učinilo. Još važnije za istaknuti, čak 50 % je jasno reklo da ne bi. Signal je to kako trenutne inicijative (ako postoje) nisu dovoljne i da poslodavci imaju još puno prostora za napredak.
Vrijeme je za promjenu
Rezultati ove ankete otkrivaju zabrinjavajuće stanje mentalnog zdravlja zaposlenika, ali i nepovjerenje u sustavnu podršku poslodavaca. Iako postoji svijest o problemu, ključno je da se teorija pretoči u praksu. Uvođenje konkretnih programa, osiguravanje fleksibilnosti i poticanje otvorenog dijaloga može biti prvi korak prema zdravijem radnom okruženju. Na kraju dana, zadovoljni zaposlenici nisu samo produktivniji, već i lojalniji, a to je u interesu svih.
Prijavite se na naš Newsletter!
I uvijek budite u tijeku s novostima iz Dialoga.
Izdvojeno
Tko su Dida Zvonko, Emily Pellegrini i Ante Ilić?
Umjetna inteligencija sve snažnije ulazi u naš digitalni svakodnevni život, a jedan od najzanimljivijih fenomena jest pojava AI social media profila, virtualnih influencera koji komuniciraju, zabavljaju i educiraju publiku. Proučili smo tri popularna virtualna lika koji pokazuju moć i rizike AI komunikacije.
Koristimo kolačiće kako bismo unaprijedili korisničko iskustvo na našem mrežnom sjedištu. Odaberite kolačiće koje želite dopustiti da postavimo na vaše računalo. Za više informacija pogledajte našu "Politiku Kolačića" i "Zaštitu privatnosti.
Nužni
Nužni su za funkcioniranje mrežnog sjedišta i ne mogu se isključiti. Uobičajeno se postavljaju kao odgovor radnje Korisnika koje uključuju zahtjev za uslugama, kao što su postavke kolačića, prijava ili ispunjavanje obrazaca.
Izvedbeni
Omogućuju anonimno bilježenje posjeta i izvora prometa, koji dijelovi mrežnog sjedišta su više ili manje posjećeni, kretanje Korisnika po mrežnom sjedištu kako bismo mogli mjeriti i poboljšati učinkovitost mrežnog sjedišta. Ne pohranjuju izravno osobne podatke, ali temelje se na jedinstvenoj identifikaciji preglednika i internetskog uređaja Korisnika.