Proveli smo istraživanje o upoznatosti naših pratitelja s kulturom otkazivanja i njenim popratnim pojavama. Saznajte što smo otkrili!
—
2 min za čitanje
Piše:
Bruna Trze
Kultura otkazivanja postala je tema o kojoj se često raspravlja, posebno u kontekstu društvenih mreža, brendova i kreatora sadržaja. Ovog smo mjeseca u našoj anketi Vox Populi, kod pratitelja na Instagramu i LinkedInu istražili stavove o ovoj kontroverznoj pojavi.
Svi znamo što je kultura otkazivanja
Velika većina ispitanika (93 %) prepoznaje pojam kulture otkazivanja. Polovica (55 %) ju smatra negativnom pojavom, dok neutralan stav zauzima 18 %, a pozitivno gledište ima 27 % ispitanika.
Iako su ispitanici mahom upoznati s pojavom, 73 % ispitanika tvrdi da nikada nije sudjelovalo u „otkazivanju“. Rezultati također pokazuju da ispitanici smatraju kako su poznate osobe (77 % na Instagramu, 83 % na LinkedInu) češće meta kulture otkazivanja u odnosu na brendove.
Utjecaj na kreatore sadržaja
Veliki pritisak na kreatore sadržaja jasno je vidljiv – čak 88 % ispitanika smatra da kultura otkazivanja povećava njihov stres. Ipak, postoji nada za „otkazane“ kreatore: 81 % Instagram i 70 % LinkedIn pratitelja vjeruje da se mogu vratiti na scenu.
Na pitanje kako bi kreatori trebali reagirati, 81 % se slaže da je isprika najbolji potez, dok ignoriranje ili odbacivanje kritika ima vrlo malu podršku. Zanimljivo je da 88 % ispitanika smatra da kreatori trebaju imati plan za krizne situacije, čime se naglašava važnost strateškog pristupa u upravljanju reputacijom.
Što kultura otkazivanja znači za brendove?
Brendovi su pod pritiskom da razmotre kulturu otkazivanja pri donošenju komunikacijskih odluka – 59 % Instagram pratitelja vjeruje da se to već događa.
Kad je riječ o reputaciji, za najveći dio naših pratitelja smanjenju reputacije brenda pridonijele bi sporne situacije iz područja etike i društvene odgovornosti (44 % na Instagramu, 53 % na LinkedInu), dok su manje bitni skandali s poznatima i problemi s kvalitetom proizvoda.
Reakcije brendova na kritike ključne su za očuvanje ugleda: svi sudionici ankete na Instagramu smatraju da bi brendovi trebali odgovoriti isprikom, dok opcije poput ignoriranja kritika ili njihovog odbacivanja nemaju podršku. Štoviše, 88 % vjeruje da se brendovi mogu vratiti na scenu čak i nakon „otkazivanja“.
Prijavite se na naš Newsletter!
I uvijek budite u tijeku s novostima iz Dialoga.
Izdvojeno
Tko su Dida Zvonko, Emily Pellegrini i Ante Ilić?
Umjetna inteligencija sve snažnije ulazi u naš digitalni svakodnevni život, a jedan od najzanimljivijih fenomena jest pojava AI social media profila, virtualnih influencera koji komuniciraju, zabavljaju i educiraju publiku. Proučili smo tri popularna virtualna lika koji pokazuju moć i rizike AI komunikacije.
Koristimo kolačiće kako bismo unaprijedili korisničko iskustvo na našem mrežnom sjedištu. Odaberite kolačiće koje želite dopustiti da postavimo na vaše računalo. Za više informacija pogledajte našu "Politiku Kolačića" i "Zaštitu privatnosti.
Nužni
Nužni su za funkcioniranje mrežnog sjedišta i ne mogu se isključiti. Uobičajeno se postavljaju kao odgovor radnje Korisnika koje uključuju zahtjev za uslugama, kao što su postavke kolačića, prijava ili ispunjavanje obrazaca.
Izvedbeni
Omogućuju anonimno bilježenje posjeta i izvora prometa, koji dijelovi mrežnog sjedišta su više ili manje posjećeni, kretanje Korisnika po mrežnom sjedištu kako bismo mogli mjeriti i poboljšati učinkovitost mrežnog sjedišta. Ne pohranjuju izravno osobne podatke, ali temelje se na jedinstvenoj identifikaciji preglednika i internetskog uređaja Korisnika.