Tri načina kako će GenAI oblikovati komunikaciju u 2026.
Predviđamo koji GenAI trendovi će se najviše odraziti na posao komunikacijskih stručnjaka tijekom 2026. godine.
Suradnje s pažljivo odabranim partnerima sa zajedničkim vrijednostima, ESG kampanjama omogućuju kredibilitet, relevantnost i stvarni utjecaj.
ESG aktivnosti i komunikacijske kampanje, koje se odnose na okolišne, društvene i upravljačke aspekte poslovanja, sve više postaju pravilo, a ne iznimka. U nastojanju da se približe potrošačima, kompanijama postaje sve važnije tko su im partneri i saveznici, odnosno oni koji im mogu pomoći da njihove poruke dopru do željenih ciljnih skupina.
U nastavku predstavljamo četiri ključne skupine partnera čiji pozitivan imidž, ugled i utjecaj mogu značajno doprinijeti jačanju povjerenja, podizanju svijesti o temama kampanje i poticanju pozitivnih, održivih promjena.
1. Zaposlenici
CEO, top management, ali i ostali zaposlenici kompanije koji su čvrsti zagovornici pozitivnih promjena koje nastojimo provesti ambasadori su ne samo kampanje, već kompanije. Kao nositelji promjene iznutra, najbolji su primjer za sve ostale kako riječi pretvoriti u djela i kako svaki pojedinac može doprinijeti većem cilju.
Njihova podrška posebno može biti vrijedna u aktivnostima vezanim uz etiku, organizacijsku kulturu, radne uvjete, raznolikost, jednakost i uključivost ili održive interne prakse.
Udruge, inicijative i nevladine organizacije često su duboko angažirane u zajednicama i temama kojima se bave, bilo da je riječ o okolišu, ljudskim pravima, inkluziji ili obrazovanju. Suradnja s takvim partnerima može kampanji donijeti autentičnost, dodatno povjerenje i pristup specifičnim ciljnim skupinama kojima kompanije teško mogu pristupiti same. Ova partnerstva ujedno snažno poručuju da ESG aktivnosti nisu samo marketinški alat, već rezultat stvarnih napora kompanije i dijaloga s onima koji razumiju specifičnosti i izazove teme i na neki način ih žive.
Njihova podrška ključna je u kampanjama o klimatskim promjenama, ljudskim pravima, inkluziji, lokalnom razvoju i društvenoj pravdi.
U društveno osjetljivim temama dobro je osloniti se na one koji temu dobro poznaju, informirani su i mogu o njoj javno istupati. Dok stručnjaci svojim argumentima i afirmativnim pristupom daju kredibilitet kampanji, educiraju i pomažu motivirati ciljne javnosti u razumijevanju teme i angažmanu, novinari koji prate srodne teme mogu pozitivno popratiti ESG nastojanja kompanije i time ključnim porukama dati dodatni prostor.
Preporuka ih je uključiti u kampanje kojima želimo promijeniti percepciju, uvjerenja ili informirati javnost o jako složenim temama od šireg društvenog značaja (npr. održivi razvoj, energetska tranzicija).
Društveni angažman i želja za pozitivnim promjenama često su motivacija influencerima i kreatorima sadržaja za društvene mreže. Kada njihove vrijednosti i stavovi korespondiraju s onim što kompanija zagovara kroz svoje ESG aktivnosti, postaju izvrsni saveznici u promicanju ideja s publikom koja ih prati i angažirani dionici koji kroz čvrsta osobna uvjerenja i autentičan sadržaj mogu informirati druge i potaknuti ih na promišljanje i djelovanje.
Njihova podrška značajnu vrijednost ima u kampanjama koje ciljaju mlađu publiku i promoviraju usvajanja održivih promjena ponašanja (npr. zero waste, cruelty free, zdraviji stil života), ali i kada govore o društveno osjetljivim temama poput ljudskih prava i prava određenih skupina u društvu te mentalnog zdravlja.
I uvijek budite u tijeku s novostima iz Dialoga.
Predviđamo koji GenAI trendovi će se najviše odraziti na posao komunikacijskih stručnjaka tijekom 2026. godine.
U 2026. vrijednost će imati sadržaj koji je osoban i prepoznatljiv, kakav AI ne može proizvesti.
Proveli smo istraživanje DIABLOG, najnoviji i najopsežniji pregled domaće industrije kreatora sadržaja